.: KEKESALAN DLM DIRIKU :.

perkara pertama yg sll aku buat setelah bangun dari tido adalah cium anak yg tido kat sblh... pagi tadi aku bgn untuk sahur, aku rase lain macam lak.. sbb xde anak kat sblh.. mana anak aku????... dlm mamai2, aku lupe yg mlm tadi abah asyraaf yg dodoikan dia tido... bila dh ilang mamai, br aku perasan asyraaf tido kat sblh abah dia... terharu je aku bila tgk anak aku tido.. sedey pn ade.. rase menyesal menyelubungi jiwa aku...sebaknye... mlm tadi aku tertengking anak teruna kesayanganku gara2 aku ngantuk sgt n dia lak x nk tido.. dok merengek je... dah la time tu dh kol 3lebih.. mungkin disbbkan ngantuk ssgt yg membuat aku hilang sabar... last2 aku ter tengking ngan kuatnye kat asyraaf.. lps tu, aku kejut abah dia soh layan anak teruna nye... aku terus ttido x sedarkan diri.. aku x penah meninggikan suara atau tengking anak camni skali.. ni kali pertama dh aku hrp kali terakhir aku wat camni... kol 430 pagi br aku sedar sbb cam joceng tuk bgn sahur dh bbunyi.. rase bersalah pn ade kat anak... menyesal pn ade... sume rase ade.. pagi tadi aku ter menitik air mata gak bile teringat kejadian mlm tadi.. maafkan ibu sayang.. ibu x berniat nk buat anak ibu macam tuh... sayu je aku tgk muka anak kesayangan aku tido.. dlm diam, aku bisikkan ungkapan "MAAFKAN IBU SAYANG" kat telinga asyraaf.. aku hrp dia dengar n faham apa yg aku bisikkan tuh... ... pe2 pn aku hrp kejadian camni xkan jadi lagi pahni...




"Ya Allah, KAU tabahkan hatiku dalam menguruskan urusan rumahtangga ku... KAU jadikan aku seorang hambaMU yang penyabar.. KAU jadikan lah anakku hambaMU yang berakhlak tinggi... KAU jadikan lah aku seorang isteri yang solehah kepada suamiku dan ibu mithali kepada anak-anakku.." AMIN...



:: sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya..






2 Responses
  1. syanaim Says:

    ::nak kena ni ibu ayraf ni..nanti dah besar..unty nas citer erk..hihih::


  2. $ue @nim Says:

    hahaha..x payah cirte..kasi dia baca blogibu dia terus la.. tapi ibu asyraaf dh mintak maaf kan... :D