.: PELIK NYA :.

percaya atau tidak, hakikat nye mmg benar2 berlaku kat aku.. tah ler.. sejak dua menjak ni, aku ni dah addict ngan rojak MAMAK... hahaha... pelik jer rase (bg aku je la)... sblm ni mmg aku loya tekak bile makan masakan mamak. tapi kali ni, aku pn x pasti nape... asben aku pn pelik bile tgk aku berkelakuan sebegini... ape x nye.. mmg sejak2 dia kenal aku sblm kawen lagi, aku mmg x penah jejak kaki pn kat kedai mamak... ni kan plak nk lepak2 makan minum kat dlm kedai tuh... dia pn musykil... x-roomate aku mase bujang dl, pn pelik bile time dia dtg kl, aku ajak dia mkn rojak mamak dekat ngan opis aku ni...

aku sdiri pn x tau, nape aku addict sgt ngan rojak mamak nih.. penah satu ketika, aku ajak asben kuar mkn ikan bakar kat jalan belamy, berhampiran ngan istana negara (kat situ salah satu tmpt pilihan tuk makan time bujang2 dl)... bg aku, ikan bakar kat situ antara salah satu tmpt yg best la gak... paking senang.. x yah pikir nk kena saman ngan DBKL.. :D... lps mkn tu, asben cite la kat aku, kalu bos dia ajak join mkn, mesti bos dia gi mkn rojak mamak kat belamy.. aku pe lagi.. wlpn perut masih kenyang, bule lagi tuh mintak asben aku gi tapaw.. teruk gilerrr... cam org kebulur je selera makan aku ni... hehehe

aku sdiri x pecaya, btl ke aku ni dh bule mkn rojak mamak.. hehehe.. pelik tapi benar... aku skang dh bule mkn rojak mamak malah addict lagi ade la.. :D.....

tingat zaman dok blajar kat cosmo jln raja laut.. kat situ mmg byk kedai mamak... kalu kwn2 gi mkn kat kedai mamak, aku sanggup jalan jauh skit sorang2 gi mkn kar foodcourt.. kalu la x-roomate aku mase blajar kat utm dl, qat baca entry ni.. mesti dia gelak sakan.. hahaha... pahtu mula la bgtau aku yg bukan2... lantak la.. yg pasti skang ni aku dh addict ngn rojak mamak...



MAMAK oh!!! MAMAK... ekekekke




.: SALAM MAULIDUR RASUL :.

rasenye lum terlambat nk ucapkan SALAM MAULIDUR RASUL tuk sume umaat islam... dl zaman2 skolah, sll je wat sambutan tuk maulidur rasul.. pakai lawa2, pahtu berarak satu kampung bawak sepanduk ala2 sepanduk tunjuk perasaan... hehehe.... pahtu makan2 besar kat skolah...

pahtu, dh besar remaja, sll ikut sambutan kat masjid(mase dok kg la)... gotong royong wat masak kat masjid(yg sll gotong royong masak, mak aku.. aku gotong royong makan jer.. hehehe)..

tapi skang ni, sejak dok kat bandar x penah ikut mana2 sambutan sempena maulidur rasul nih.. x tau camne sambutan kat bandar... sll tgk sambutan kat bandar, cam dlm tv smlm la.. yg wat kat masjid sultan mizan kat putrajaya... tingin gak nk tau camne sambutan org perseorangan kat kl ni.. same ke cam org kelantan wat...



(image : pakcik google kasi)



:: arini mode penat gile baban.. smlm tolong kwn wat makan2 sempena maulidu rasul.. ikut stail kelantan... sini nye stail, xtau camne...
:: beruntung rase kalu jadi anak yg lahir pada hari yg sama ngn kelahiran nabi kita (smlm ade sorang kwn smbt bsday anak dia.. sbb lahir 12 r/awl.. mmg selalu smbt tarikh ni la.. xpenah smbt ikut tarikh lahir btl dia. best kan)...





.: CUTI BALIK KAMPUNG :.

Selamat kembali bekerja setelah cuti pjg sempena CNY... aku br start keje smlm... smggu gak cuti(2hb - 7hb).. pe lagi... blk kg la... lgpn mmg dah lama ssgt rase x blk kg.. last blk mase raya aritu je la.. ape bule buat.. dh nama pn merantau.. kalu dok dekat2, kompem tiap2 minggu pn bule blk rasenye.. ni dok jauh nun di pantai timur.. terpakse la tunggu time cuti pjg gini je la..

aku start cuti 2hb. asben aku dh cuti dari 1hb lagi.. tapi memandangkan aku keje lagi 1hb(1hb kan cuti tuk wilayah jer), terpakse la tunggu aku abis keje 1hb dl br gerak.. seb baik bos bg kelepasan awal aritu.. bule la kami gerak awl skit...

blk keje kol4, terus packing brg nk wat blk kg.. pahtu asben trs ajak blk time tu gk. siap2 lps solat asar, dlm kol6 gak la br gerak dari teratak kami di subang nih... mmg kalu nk blk kg, asben aku akan rojer2 kwn2 dia dl la tny keadaan jalan camne.. ramai kwn2 dia ckp, jln bentong-raub pn dh start jem.. kami ape lagi... amik langkah alternatif la.. blk ikut grik... alhamdulillah, jalan clear je.. tapi perjalanan kami agak lama skit.. sbb benti byk benti2... bnti mkn kat hentian tapah... sejam lebih gak br gerak blk.. pahtu benti kat hentian titiwangsa kat atas bukit grik nun.. sejuk bangat kat sana.. rase cam dok cameron hiland jer.. mengigil rase.. wlpn aku cam nk menggigil, asyraaf yg dok tergolek tido kat seat blakang, syok je. nyenyak gitu..

mase benti kat hentian titiwangsa, ade 2 buah kete rosak.. asben aku saje gi tgk2... kunun2 peramah la.. 1 kete rim patah, 1 kete tangki air pecah.... kesian je. dh la tgh2 hutan, malam lak tuh.. sabar je la.. tny org tu, dia ckp jalan byk lubang2.. mmg jalan akan jadi teruk bile musm hujan.. byk lubang2... asben aku mmg bwh slow je la pahtu.. takut terjun lobang.... dl abg aku n famili penah pancit kete tgh2 hutan tu. mlm lak tuh.. seb baik ramai.. ilang skit rasa takut..

dlm dok beringat2 pasal lubang, ade gak la terjun lubang.. tapi xde la lubang dalam pn.. tiba2 je...
jeng....jeng...jeng...
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
kami terserempak ngan si'debab' kat tgh2 jalan da... bukan sekor.. tapi 3 ekor.. yg sekor tu besar sgt.. aku x penah lagi jupe si 'debab' besar gitu skali.. tgk kat zoo, kecik lagi dari tu.. asben aku kata, mmg spesis 'debab' hutan besar2... aku mmg mengucap panjang dlm kete.. korang bygkan, jarak kami ngan kumpulan 'debab' tu dlm 500 meter jer.. aku mula la imagine yg bukan2... masyaAllah... mintak dijauhkan sume benda yg x diingini... seb baik la asben aku ni mmg penah ade pengalaman bertembung ngan si 'debab'. lama gak kete aku dok benti tgh2 jalan semata2 nk bg laluan kat kumpulan si 'debab' lintas jalan.. mase tu, ade sbijk lagi kete kat blakang kete kitorang.. mungkin kete tu x penah ade pengalaman cmni kot.. bile asben aku bg isyarat soh tutup lampu br dia tutup.. aku rase lama ssgt nk tunggu si 'debab' ni melintas.. mungkin sbb saat2 cemas kot yg buat aku rase lagi lama menunggu.. bile 'diorang' dh dok seberang jalan, asben aku pn pecut la.. wat pe nk tunggu2 lagi.. dia pn, dlm berani2, ade gak perasaan takut.. aku rase, kalu asyraaf x tido time tu, mesti gamat dlm kete...anak aku ni, suke sgt kat si 'debab' ni. smpikan aku wat susu dlm bekas lain nk gantikan cawan dia yg lama(cwn lama ada gmbr si 'debab') dia xnk.. nk yg lama gak..

dekat kol2 pagi gak, kami br smpi umah aku.. alhamdulillah, selamat gak smpi....

esoknya, aku cite la kat famili aku.. kakak ipar aku ckp, x lama dulu, si 'debab' kat bukit grik tu mengamuk sakan.. sbbnye ade org langgar anak dia.. seb baik si 'debab' yg aku jupe tu, baik.. x apa2 kan kami pn....



:: si 'debab' = si gajah
:: ni la pengalaman pertama aku bertembung ngan si 'debab' nih.... sllnye bertembung kat zoo jer.. :D