.: RAYA :.

skang ni dh penghujung syawal.. aku kini br je beraya buat kali ke-2.. raya pose 6... memandangkan mak auku dh lama beraya, tu yg aku pn cpt2 abiskan pose 6 aku.. dan alhamdulillah, akhirnye sempat gak raya pose 6.. pahni kena trs sambung tuk pose ganti plak..

bile cite pasal raya ni, sume org mesti suka.. kalu dl, mak aku sll je wat ape2 walaupn time raya pose 6.. wat ketupat ke... nasik dagang air tangan dia ker.. nasik impit ker.. mmg dia akan wat la ape2 yg dia rase nk makan or ape yg anak2 dia request.. tapi skang ni, sejak2 mak aku dh x larat ni(anak2 dia bukan x tau wat, tapi lagi sedap dari air tangan ibu.. kan..kan..kan..), x de pn dia wat cam dl.. tu br raya pose 6.. kalu raya btl, macam2 lagi la... x penah tempah pn.. skang ni, nk makan je, gi tempah kat org.. cam thn lps, mak aku x larat nk wat ketupat, tempah la ngan kwn mak aku.. nasi impit kuah kacang n satay pn tempah ngn org gak.. mana la larat nk wat sume tu ngan kederat org tua.. kan... thn ni mak aku rajin skit.. sbb ramai pembantu2 dia wat keje(adik beradik aku ramai yg blk kg awl).. jadinya semangat nk wat itu ini, ade la skit... raya thn ni smpt la merasa ketupat ngan tapai air tangan mak aku.. hehehe.. ni raya pose 6, x de pe2 pn.. lagipn mak aku dh lama pn raya.. aku je la lmbt.. sbb start lewat..

so, kepada sesapa yg pose 6 gak tu, n bakal raya or dh lama raya, aku ucapkan SELAMAT HARI RAYA pose 6 la..


:: tahun ni aku kena ganti pose 29 hari.. byk tu... kena pose awl2. kang ganti lmbt2, ade plak yg liat nih.. selamat ganti pose la tuk diri aku sdiri n tuk sesapa yg tinggal pose tu.. hehehe.. jom pakat2 ganti pose awl2..


.: AKU KINI SUDAH KEMBALI :.

setelah sekian lama aku meninggalkan umah yg aku duduki sejak lps kawen lagi, kini aku telah kembali(isnin aritu lagi aku sampai tapi kini br berkesempatan)... kembali menduduki umah yg aku tinggalkan sejak pertengahan bulan julai lagi..byk benda yg aku kena uruskan sepeninggalan aku.. byk cerita n perkembangan terkini yg aku x tau... pahni kena gi bersidang kat meja bulat la.. hahaha... jiran terdekat pn x smpt nk borak2 pn lagi.. brg2 yg bwk dari kampung aritu pn lum siap kemas sume2 lagi.. penat gak.. kena tunggu hero2ku tido dl la br aman aku wat keje.... skang ni nk berblog pn kena tunggu time hero2ku lena diulit mimpi dl.. kalu x, jgn harap la..

kepada kekawan yg rase nk kenal teratak aku, sila la jemput datang.. aku skang ni bila2 mase je la dok kat umah jer... ssh nk kuar gi mana2 skang ni sejak beranak 2 dh ni.. bby x tau nk letak mana...



:: aku dh kembali ke kl, bermakna dah 2 bulan la aku kat kg.. skang ni tgk bergiat aktif menjadi surirumah sepenuh masa lagi ni.. hehehe





.: PANTANG :.

aku skang ni sudah pn abis pantang.. pantang 44 hari la... dah siap 'pelepas' sume dah la.. tapi masih lagi di kampung... tunggu kanda blk amik. bile lama tinggal umah, rase rindu plak kat umah sdiri... tu yg buat x sabar nk blk kl.. tapi bila dok kl, rase rindu plak kat kg.. tu la kan lumrah dok berjauhan..

bile dh abis pantang ni, ramai la plak org dok bertanya, bile start keje.. ni yg buat kepala aku berserabut nih.. sbnrnye, x ramai yg tau aku skang ni sudah pn berstatus, surirumah sepenuh masa... lagi2 famili mertua.. mmg xde sapa pn tau aku dah keje kat umah jer.. so, kalu dh status camtu, bile2 masa je la bule start keje.. best ke x ye jadi surirumah sepenuh masa ni.. bule la aku try pahni.. tapi bile pikir2, risau plak x de keje lagi ni.. alangkah seronoknya bile aku tgk bby aku... x payah nk pikir apa2.. dunia dia hanya lah minum susu, tdo, berak.. bahagia betul kan dunia si kecil nih.. kan best kalu aku pn camtu.. x payah nk pikir benda2 yg menyerabutkan kepala otak...

ya Allah, bukakanlah pintu rezekiMU buat hambaMU ini... KAU berikanlah rezeki yang terbaik bagiMU dan terbaik juga buat ku..



:: insyaAllah minggu depan aku akan blk kl..


.: SALAM AIDILFITRI :.

salam aidilfitri.. rasanye blm terlambat aku nk ucapkan

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

MAAF ZAHIR BATIN



dari kami sekeluarga
sue, din, asyraaf & arsyad