Daisypath Anniversary tickers

.: 3 RAMADHAN :.

arini hari ke-3 pose tapi hari pertama keje bulan pose... mls nye nk gi keje pagi tadi.. dh terbgn lwt pagi tadi sbb tido blk lps subuh.. tup2 tersedar time bising2 bunyi siren org wat announcement(besa la kalu dok quartes. kalu ade pe2 announcement diorang akan guna siren yg mmg kuat bangat tu la..)...alamak.... tgk2 jam, dh kol730 pagi.. seb baik aku dh siap mandi tadi lps hasben gi keje(hasben aku mmg gi keje awl.. kol630 pagi tu mmg dh siap sedia nk gerak dah..)... kelam kabut gak tadi.. terus bangun n gi cuci muka.. pahtu pilih2 baju tuk gi keje... smbl2 tu dok panggil nama asyraaf ala2 kejut la tuh kununnye soh dia bangun.. mmg time camni sllnye aku dh bangunkan dia.. mandikan dia n kasi dia makan dulu sblm gi antar umah babysitter.. seb baik la anak ibu sorang ni x liat bangun pagi ni.. 2x panggil je dh bukak mata.. pahtu siap leh senyum2 lak tuh.. terhibur aku kejap wlpn time tu aku agak kelam kabut gak la.. siap2kan asyraaf sume, kol830 pagi gak la aku berangkat turun gi keje.. terpakse guna kete aku yg panas bangat ni gi keje(aircond rosak.. x tau bile leh repair..xdok pitih nih).. sll gi ngan kete hasben aku je.. kali ni kete dia lak masuk 'wad'. dah sakit tenat. ape bule buat.. biar la kete tu kena tahan kat 'wad' lama skit.. tunggu ade duit br nak discharge... :D

dlm perjalanan dtg keje tadi, smpt la gak aku melayan sinar.fm. tertarik gak dgr topik pagi ni.. bekenaan NAPE RAMADHAN TAHUN NI LEBIH BERMAKNA.. pada aku, pose thn ni lagi bermakna sbb dpt pose ber3(dh bertambah ahli keluarga aku dengan kehadiran anak teruna aku, asyraaf)... lagi bermakna pose thn ni aku dpt la berbuka ngan suami tercentha. thn lepas wlpn aku dh berpuasa ngan hasben, tapi berbuka jarang ssgt dpt berbuka sesama bile tiba time berbuka(time tu aku dok tmpt client. kol830 mlm br leh smpi umah :( ape leh wat. keje membatasi segala-galanya masa tuh).. terpakse la aku berbuka ngan benda2 ringan dl sblm smpi umah n mkn sesama ngan hasben.. harap2 smpi abis ramadhan la aku dpt bersahur n berbuka ngan insan tersayang dlm hidup aku...


:: penah dulu smbt pose sorang2.. pahtu kakak lak call bgtau suasana smbt pose kt umah kg.. uhuhuhu.. rase cam nk nangis je time tuh.. thn ni tidak lagi.. sonot sbb dpt smbt pose ngan hasben tersayang wlpn jauh ngan family kt kg..




0 Responses