.: 2 RAMADHAN :.

hari ke2 pose.. cam smlm gak.. tapi arini aku x terbabas lagi tuk bangun sahur.. wlpn mlm tadi asyraaf tido lwt (kol 230pagi gak la dia br tido.. tu pn lena atas riba ibu dia..), tapi aku dh standby awl2.. kunci jam loceng handset aku tu.. takut terbabas lagi.. :D arini, lps je sabur n smayang subuh, aku tertido balik (best woo tido time2 ujan camni).. tido je la.. lgpn mmg sakit pale je rase nih.. smlm x cukup tido.. dh x tau nk wat pe.. xde aktiviti pun tuk hari minggu kali nih.. nk kemas umah, br je smlm kemas... kalu nk kemas lagi, x tau nk kemas ape lagi da... xpe la.. layan tido ngan asyraaf n abah dia la.. tup2... aku tersedar mase asyraaf merengek.. lapa la tuh kot.. dia bgn nyusu kol6 tadi je.. skang ni dh kol12..hehehe.. aktiviti hujung minggu ni, tido je kat umah... time tu pn ujan masih renyai2 lagi... tapi alhamdulillah, belah petang x ujan dah. so, dh bule kuar gi PARAM(singkatan tuk pasar ramadhan).. lps je solat asar, terus siapkan asyraaf.. nk kuar nih.. ibu dia lak yg ter'over' sonot leh kuar... ape x nye, 2 hr cuti dok terperuk je kat umah.. tp ok gak dok umah.. lgpn skang ni dok risau psl H1N1.. arini memandangkan hasben dh janji nk bwk gi PARAM, tu yg xcited nk gi nih... lgpn masak tuk juadah berbuka dah siap sume pn... tinggal nk beli kuih2 je.. plan nk gi PARAM kat stadium shah alam.. tapi niat aku terbantut kat tengah jalan je.. hasben x sanggup nk gi.. sb jalan jem la.. huhuhu.. xpe la.. dia bwk aku gi PARAM kat TTDI jaya pn dh kira ok la tuh... dpt la menghabiskan duit kat param(duit aku mmg btl2 abis da.. terpakse mintak duit hasben tuk beli kuih2 kat sana.hehehe..)..

menu hari ini :
- nasik putih
- kari ayam kampung(panaskan lebihan smlm punya la...)
- gulai udang
- ayam pedas
- ikan pekasam goreng(atuk hasben kasi)
- sayur goreng
Publish Post

- agar-agar
- kuih tepung pelita(ni beli kat PARAM)
- kurma
- tau fu fah(beli kat PARAM)
- air soya tuk aku n air tebu tuk hasben (ni n beli kat param gak la..)


:: tq abg sbb bwk ayang ngan anak gi PARAM..




0 Responses