Daisypath Anniversary tickers

.: APA NAK JADI ORG KITA SKANG NI :.

arini mmg aku xde mood nk keje(mmg kalu ari jumaat je, mood keje ilang.. x sbr nk cuti weekend :D)... tambahan lak arini aku ngantuk n sakit kepala ssgt..sbb pe???.. sbb nye mgg ni tiap2 hari aku x cukup tido... anak teruna kau nakal betul skang ni.. dia dh start berjaga malam ala2 jadi kelawar lak.. aish!!!.... tensen je la... SIANG MENGANTUK MALAM BERJAGA(cam lagu nenek2 sibongkok tiga lak la..hehehe)... arini keje aku adalah TIDO je memanjang.. dh kena marah2 kat bos pn aku wat bodo je... :D

sbnrnye aku bknnye nk crite pasal aku nan ngantuk ni je... ni kisah beberapa org muslimin yg aku sdiri pn x tau nk letak dlm kategori ape... terpulang la kat anda2 sume nk letak dlm kategori ape.. skang ni kan bulan pose... orang kata, bulan pose ni sume hantu syaitan tu DIA dah ikat.. dh xleh nk hasut2 kite la.. betul ke tuh???????.... bulan pose ni byk pahle kalu kita wat amal ibadah... x kira la ibadat wajib ataupn sunat... tapi ade segelintir tu, yg lupe tanggungjawab yg amat besar.. jgn dok igt tanggjungjawab kat keje je... tambah2 lagi tanggunjawab ari jumaat... solat jumaat la... tu kan wajib tuk org lelaki muslim.. dh nama pn muslimin... mana nk letak muka kalu org yg bukan muslim yg tlg igtkan soh gi smayang jumaat... sungguh memalukan.. aku yg mmg x wajib gi smayang jumaat ni lak terasa malu bile ditanya camtu... aku ni bknnye alim sgt... kadang2, aku pn ade gak terbabas wat benda yg DIA suruh.. tapi ni bile org bukan muslim yg alert pasal smayang jumaat, aku terkilan ssgt kat segelintir org ni.... macam mana kita sbgi orang islam nk tarik org lain masuk or mendalami ilmu islam kalu dah jadi camni... aku nk komen lebih2 pasal diorang ni pn, aku sdiri pn xde la bgs sgt.. tapi xde rase malu kah diorang ni bile ade org tny "eh! you all ni x gi smayang jumaat ke?"... diorang in kena hasut dek syaitan ke.. syaitan hasut soh x yah gi smaang jumaat... tapi bkn ke hantu syaitan tu sume dh kena ikat.. entah la.. aku sdiri pn x paham.. lantak la kat diorang.. tp aku berazam ramadhan tahun ni nk lebihkan skit wat amal jariah... mudah2an dpt kumpul pahle lebih la skit... dah la pahle berjemaah terawikh kat masjid aku dh terlepas... baby asyraaf perlukan aku.. pe2 pn, aku hrp sgt diorang yg berkaitan ngan cerita aku ni, cepat2 insaf... igtla... kita ni makin dekat ngan akhir zaman...





2 Responses
  1. is-nanie Says:

    bukan setakat bulan pose je...
    rasenye sepanjang is keje kat situ setahun lebey.. camtuh la perangai org2 berkenaan..


    kat opis is... pagi2 dimulakan dgn bacaan doa.. bulan ramadhan nih ada tadarus.. tazkirah... berkat la sket keje tuh.. hihi..


  2. $ue @nim Says:

    is... cam tau2 je sape yg kaksu crite nih.. :D xpe.. kaksu x sebut nama. jadi x di anggap ngumpat ek...
    br je nk berazam cam is :D nk amik keberkatan bulan ramadhan ni..