.: REZEKI :.

"Rezeki....Ada Di mana-mana, datang tanpa diduga, tepat pada masa, yang penting kita perlu berusaha dan sentiasa bertawakkal kepada Allah Taala". Anda buat Anda Dapat... - Ustazah Siti Nor Bahyah Mahamood


aku suke ngan petikan ayat kat atas ni.. ayat ni aku amik dari kata2 ustazah siti nor bahyah kat facebook.. kadang2 bile baca petikan ayat2 cam gini, rase cam memberi semangat plak kat diri sdiri.. ala2 motivasikan diri sdiri la..

cerita pasal rezeki ni, entry aku kali ni pasal rezeki la.. aku dl risau ssgt bile mana aku nekad amik keputusan benti keje hampir 8 bulan yg lalu.. sape x risau beb.. benti keje bererti aku hilang punca duit.. kini bergantung harap pada duit asben jer.. tapi syukur alhamadulillah padaMU, sbb aku rase keputusan yg aku amik tu adalah keputusan yg terbaik bagi aku dan famili aku..mmg berat rase bile wat keputusan ni sbb berenti keje tapi keje lain blm dpt.. maksudnye, benti keje ngan majikan n then keje untuk suami semata2..

tiap2 kali solat aku mintak doa denganNya moga2 ditunjukkan aku jalan yg aku harus ambil.. sejak aku benti keje, hutang2 bulanan aku byk gak la aku hold.. x nk bebankan asben aku ngan hutang2 bini dia nih.. ckp aku sorang je la sakit pale dok mikir benda tu.. dah la x de pendapatan sdiri, gaji kat tmpt keje lama masih lagi berbaki sebulan stgh.. bos aku x kasi2 smpi la skang... bile pikir pasal tu, mmg nk marah ssgt.. tapi bile pikir blk, bukannye diorang bule senang ngan duit aku tu.. doa org teraniaya sentiasa dimakbulkan tuhan, mudah2an..

bak kata orang, setiap kelahiran baru, pasti ade rezeki masing2... dan benda tu mmg aku percaya.. walaupn kadang2 ada masanya aku rase tensen ssgt bile pikir x de keje n xde income... mungkin awal2 baby lahir, tuhan nk bg rezeki kat baby dl.. nk soh baby rase kenikmatan susu ibu dia.. aku mmg lama la berumah kat kg ngan anak2 aku jer. ber 'huha-huha' bersama famili.. wlpn berbulan2 aku keje ngan anak2 aku je, namun aku masih mengharap peluang keje masih ada buat aku.. dan, alhamdulillah, mungkin rezeki baby aku la tuh kot.. kini aku dh dpt keje yg aku rase lagi bagus dari sblm2 ni.. aku bahagia ngan pekerjaan aku skang ni... bersyukur ssgt padaNya sbb bagi aku rezeki ni. mungkin atas kesabaran selama ni tuhan balas aku ngan rezeki kerja skang ni.. alhamdulillah, syukur yg x terhingga.. dan kini aku sudahpn 2 bulan kembali bekerja.. thn baru, keje baru, rezeki baru.. serba baru.. alhamdulillah.... syukur kepadaMU...



:: andaikata ada yg senasib dengan ku, jgn la bersedih.. setiap kesabaran pasti ada balasannya.. usaha + doa + tawakal, pasti membuahkan hasil... insyaAllah.