Daisypath Anniversary tickers

.: KERETA BARU :.

POM....POM....POM....

tajuk entry ni seolah2 aku je dpt kete baru.. hehehe.. sbnrnye 'kete' baru tu tuk anak teruna kesayangan aku, asyraaf... kete tu walker la.. :D.. ibu dia dh belikan dia 'kete'.... tapi abah dia la kasi duit.. hehehe... suke aku kalu sll leh shoping camni... aku shoping org lain bayarkan.. :D... sbnrnye aku dh lama nk beli 'kete' ni kat asyraaf.. dari umur dia 4 bln lagi dh start ushar2 harga 'kete' tu.. sbb benda tu mahal, tu yg aku ushar2 dl.. mane tau bule dpt harga murah lagi kat tmpt lain kan.. plg murah aku jupe rm50++ kat tesco.. tapi cam x kuat je 'kete' tuh.. servay lagi jupe yg harga rm80++. kuat skit dari yg tadi, tapi x lawa la plak... aku berkenan yg kat satu 'kete' ni tapi harga dia rm130.. skang br aku mampu belikan dia kete... sblm belikan asyraaf 'kete' ni pn, byk tmpt gak la ushar... kat butik anakku yg kat sec13, xde yg berkenan n mahal lak tuh... pahtu gi giant sec13, ade yg berkenan tapi mahal lak la(yg ni la yg aku berkenan tuh)... pahtu try lagi ushar kat jusco bukit raja(kat ngan opis aku ni je), ade yg berkenan tapi lagi mahal dr yg kat giant sec13.. kena tunggu gaji bln ni la br belikan.. nk dijadikan crite camne bule ter'beli' 'kete' ni, camni sbnrnye..

ALKISAH..... sabtu aritu adik2 ipar aku ngan mertua aku dtg umah aku... adik ipar aku dpt posting kat kl.. kirenye ni dtg antar adik ipar yg kena posting kl tu je la.. sabtu diorang dtg smpi petang.. ahad lak gi kenduri kawen opismate aku kat gombak. pahtu gi cari pusat latihan yg adik ipar aku kena gi lapor diri masa orientasi esoknye(isnin la).. pahtu gi servay skolah tmpt dia kena ngajar lak(dia kena ngajar kat Victoria Intitution.. kat ngan stadium merdeka)... dh setle sume, trs blk umah.. mertua aku smpi umah je trs flat.. penat sgt kot.. hehehe.. malam nye, adik ipar aku nk gi giant.. nk beli brg tuk dia bawak gi umah sewa kat kl nnt... aku ngan baby ikut skali.. tapi mertua aku x ikut.. penat kot.. xlarat nk ikut.. tinggal la dia sorang2 kat umah.. hehehe.. menantu hantu tol la aku nih.. bule lak tinggal mertua sorang2.. mmg x de niat nk tinggal kan pn, tapi dah dia penat sgt, biar je la dia berehat kat umah.. mlm tu mmg x de niat pn nk beli brg kat sna.. saje je la jln2... aku sempat singgah kat Hinode Shop n berkenan lak kat satu benda nih.. aku beli je sbb bknnye mahal...rm5 je(dah nama pn kedai 5 hinggit).. :D masuk je dlm giant, kunun2nye x nk beli brg la.. tu yg aku just amik bakul jer.. pusing2 ronda2 kat dlm tuh, aku beli t-shirt sama kaler tuk aku ngan hasben aku.. kalu gi sini, x sah kalu aku x gi baby department.. mmg dh jadi habit aku kot, kalu x dpt beli sesuatu benda yg aku berkenan tu, dpt tgk n cuba pn kire ok la tuh.. aku gi tgk 'kete' yg aku berkenan tu.. skali time tu ade offer.. rm99 jer... eh!..eh!.. btl ke ni.. xpuah ati ni.. aku ape lagi.. gi la tny promoter dia.. dia ckp mmg tu la harga dia.. last day arini katanye(arini tu maksudnye ahad aritu la..)... aku tny hasben nak beli ke x, dia kasi lampu ijau.. ape lagi.. trs la cari troli.. kotak 'kete' ni x muat nk isi dlm bakul.. hehehe... tu la kisah nye camne aku bule ter'beli' 'kete' tuk anak teruna kesayangan aku ni.. pagi tadi pn, time dia dh bgn tapi aku lum siap masak lagi, aku letak dlm tuh je.. bukan main suke lagi.. hahaha.. besa la.. br dapat kete katakan.....


1'st time bule naik 'kete'


sukenye dia....


penat sgt... tertido otw gi anta adik ipar aku kat kl..



:: so,moral of the story, kalu nk beli ape2 brg tu, kena la servay byk2 tmpt... kang terus terkam je, tgk tmpt lain lagi murah, x ke sakit ati.. hehehe





5 Responses
  1. is-nanie Says:

    Ayat ujung2 tuh cam utk is je... hahahahaa.. Tapi mmg btul pon.. tak kire la baju ke 'kete' baby ke... even makanan pon kene survey dulu..
    Kalo jimat RM1.. dah leh beli 5 goreng pisang.. hahaha.. smpai situ lak pk.. uhuh..


  2. CtQatrun Says:

    aku pun tgh survey gak..survey car seat utk elman...


  3. $ue @nim Says:

    is : hehehe... tau xpe.. rm1 tu dah leh kenyang kalu dpt goreng pisang...

    an : aku x beli pn car seat tuk anak aku.. aku rase aku x guna pn sbb gi mana2 pn ngn asben aku.. lgpn benda tu bule thn gk la mahalnye.. aku jupe plg murah pn rm80++. ko servay2 dl la sblm beli.. untung2 dpt yg murah n berkualiti.. :D


  4. memang kalau dah beli...pastu tgk ade tmpt lain lg murah...rasa ralat smacam je...

    Selalu, pas dah servey2 tu n beli aku tak mo amik pusing dah supaya kurang sakit hati...ha ha ha


  5. $ue @nim Says:

    tu la syah... kompem sakit ati nye... aku sll gak terkena.. tapi untuk kali ni, tidak lagi... hehehe...