:: ADA BONUS RAYA ::


tertarik aku baca akhbar utusan malaysia arini pasal berita "
ADA BONUS RAYA?". berita utama lagi tuh.. :D


Ura-ura kemungkinan kakitangan awam akan menikmati bonus sebelum Aidilfitri hangat diperkatakan walaupun Bajet 2010 dijadual dibentangkan pada Oktober ini.

Bayangan mengenai perkara itu dibangkitkan oleh Ahli Parlimen Putrajaya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor semasa pertemuannya dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Menteri Kewangan Kedua, Datuk Ahmad Husni Mohd. Hanadzlah baru-baru ini.

Terdapat 1.2 juta kakitangan kerajaan di seluruh negara dengan 75,000 orang pesara yang layak menerima bonus.

Tengku Adnan berkata, saban hari beliau mendengar rayuan daripada kakitangan kerajaan di Putrajaya terutama dari kumpulan sokongan yang berpendapatan kecil.

‘‘Sebenarnya di Putrajaya ramai kakitangan kerajaan yang berjawatan rendah merayu supaya saya bawakan kepada pengetahuan Perdana Menteri supaya dipertimbangkan bonus atau insentif untuk sambut raya.

‘‘Mereka sedar keadaan ekonomi tidak begitu baik tetapi mereka merayulah kalau boleh kerajaan faham mereka juga dalam keadaan yang tidak begitu stabil ekoran kenaikan harga barang,” katanya.


kalu nk harapkan bonus aku, baik jgn taruh harapan sgt.. takut nnt kang putus harapan lak... bukan je bonus, gaji pn x naik wlpn brg2 sume naik harga... aku kena la trima hakikat ni.. dh keje swasta.. x sama cam keje gomen...

wlpn berita yg menggembirakan ni sbnrnye tuk kakitangan kerajaan je, tapi aku pn tumpang sonot skali la... ape x nye, hasben aku kan keje kerajaan.. kalu dia dpt bonus, ini bermakne aku pn akan dpt bonus gak.. sukeeeeee......





2 Responses
  1. is-nanie Says:

    hmm.. xtau la yg keje sambilan (@kontrak) cam is nih dpt jugak ke x..

    mintak2 dpt la... huhuh.. dah la kat tmpt lama tak penah merasa bonus ribu riban... dpt rm500 je.. huhu..


  2. $ue @nim Says:

    hehehe...mintak2 la sume dpt yg keje gomen tuh..dpt la is merasa bonusnye nnt.. mane tau kot2 lebihan is dpt kat kaksu gak ke... :D