Daisypath Anniversary tickers

.: SUDAH ADA ORANG BARU :.

tajuk entry cam saspen jer.. sape org baru tu.. aku pegnent lagi n bakal dpt org baru ker??? ... hahaha.. xde la.. org baru yg aku maksudkan tu, jiran baru la..

alhamdulillah...akhir nya kini aku sudah ada jiran.. sudah ade jiran baru... sudah ade org baru menjadi jiran aku... rumah kosong(umah aku dulu) telah ade penghuni baru.. hrp2 yg ni mmg nk dok situ la... kalu ikutkan, aritu pn dh ade satu famili ni masuk umah tu.. tapi disebabkan byk perabot xde, diorang mintak tukar umah lain... dulu masa aku dok umah tu, mmg aku mintak asben pulangkan blk sume perabot2 yg ada dlm umah tu... bkn sbb perabot2 tu terlalu uzur tuk digunakan(x baru sgt n x terlampau buruk), tapi sbb umah tu sempit... kalu masuk perabot, makin sempit la.. tapi kalu dok berdua n anak sorang, rasenye mmg boleh ssgt la... cuma kalu datang sume adik beradik aku yg ramai, x tau nk campak mana la.. silap2 ade yg tido smbl duduk la.. tu la aku soh asben aku pulangkan balik sume perabot2 yg ada.. guna perabot aku yg mase zaman bujang2 dulu je la.. tinggal meja makan sbijik jer.. katil yg mmg baru pn (mmg br sbb masih berbungkus ngan plastik lagi) aku x bukak.. simpan dlm stor jer.. ade anak kecik, kalu pakai katil,mesti tiap2 ari la asyraaf jatuh katil.. baik aku tido beralaskan tilam je.. gerenti selamat dari tragedi jatuh katil..

kembali ke pada perabot2 dlm umah tu, sbnrnye kalu org baru nk perabot, bule request balik..kena gi sdiri la kat pejabat.. camne prosedur dia, aku x tau sgt la.. byk kot prosedur dia.. sbb tu la org yg dok kejap umah tu aritu malas nk request.. jiran yg ni, aku x tau la camne plak..ekceli, jiran baru aku ni, aku pn x penah face to face lagi ngan dia.. just tau je ade org.. sbb nmpk lampu nyala kat umah tu.. bile start sesi suai kenal beramah mesra, aku pn x tau la.. maklumlah, aku ni kan keje.. kuar pagi, senja br sampai umah... mane sempat nk berkenal2an.. mlm plak, diorang x bukak pintu pn.. aku, kalu asben ade kat umah, bukak je pintu.. bg angin malam masuk.. kalu aku dok sorang2, xde nye.. takut la plak... weekend kompem aku ade whole day kat umah. tu pn kalu x kuar gi mana2.. tapi dh lama x kuar weekend wat aktiviti riadah santai bersama keluarga.. last few week ni, asben aku agak bizi.. weekend pn keje.. so, x de kelapangan nk wat aktiviti riadah santai.. pahni lagi la kot.. sbbnye asben kena gi kursus... sabar je la....



0 Responses