.: KES CURI :.

skang ni kawasan opis aku n dah rase cam x selamat dh... bkn opis aku yg x selamat tapi kawasan sekitar ni yg x selamat... opis aku insyaAllah selamat kot(sbb ade guard yg jaga).. kwsn kat ngn opis aku ni bule kategori kawasan panas la.. tapi lum jadi lagi ape2 perkara yg x buruk jadi kat aku... perkara yg x diingini yg sll jadi kat aku, kena saman je la.. mintak dijauhkan sume perkara2 yg x diingini jadi la... cuma, aku dah byk kali la dgr(mmg penah jadi kat opismet aku pn) kes2 kecurian kat sini... kes pecah kete la.. kes curi tayar kete la..

ni yg aku nk crite ni.. isnin aritu, cam biase la kami2 yg lwt smpi opis ni, xleh la nk paking dekat2 ngan opis.. mmg paking kat sini SSSSUSAAAH ssgt nk dpt kalu dtg lwt.. biase aku smpi kol830 pn x de paking kosong.. kalu bernasib baik, bule la paking kat blakang bangunan opis aku ni(paking ni FOC.. x de sapa kacau).. tu pn kalu bernasib baik.. kalu x, terpakse la paking tepi2 jalan or paking kat dewan... nk dijadikan crite, aku paking la kete kat dewan n opismet aku paking kat jalan nk ke dewan.. kitorang paking la kat sini sbb tmpt yg biase parking dh kena serang ngan MPPJ(kena saman la.. ape lagi.. :D).. hehehe... so, terpakse la menapak jauh skit.. ptg isnin aritu opismet aku kuar petang tu awal la plak.. dlm kol5 gtu la.. x smpi 15 mintt, tret...tret... tipon aku bunyi... skali opismet aku call bgtau kete dia dh xde 2 tayar la... dh kena curi... mak aiiii.. tragis btl la... dh la kete dia tu kete br lagi.... tayar pn br je tukar... skali, dh kena curi... dlm ati aku dh risau.. takut2 la kete aku pn diapa2kan.. trs aku pn kemas2 gi tmpt kejadian.. kompem... dah ilang 2 tayar kete dia.. kesian plak tgk kete opismet aku...aku ofer la kat dia guna tayar spare aku sbijik(satu lagi guna tayar spare dia).. bersusah payah nk boh tayar spare aku, skali dh jet segala mala, tup2 x ngam lak tayar aku ngan kete dia... lubang tayar spare aku x masuk ngan tmpt skru dia.. kesian seh tgk opismet aku... baju dh basah ngan peluh. skali x dpt.. frust nye dia... x dpt la aku nk tolong... last2 terpakse la dia tunggu ayah dia dtg.. aku xleh nk temankan dia la sbb aku pose.. lgpn aku skang ni mmg xleh nk blk lwt.. sbb asben nk kena gi kelas plak lps maghrib..

masa dok tgh proses nk pasang tayar tu, ade la org2 yg lalu kat situ tny kenapa... kitorang ckp je yg tayar kete kena curi... rupenye mmg kat sini, dh kerap ssgt kes org curi tayar kete nih(kitorang je yg x brape nk tau :D)... bkn br skali nih... cuma kes ni ngan sblmnye, jarak tempoh kejadian tu lama la skit.. kalu x, tiap2 bln ade2 je kes camni. br la aku tau yg kat sini mmg tmpt panas... so, pahni mmg kena berhati2 la skit kalu ade yg paking kete kat SS25/dekat2 ngan lrt KJ, sila la berhati2 k... jgn perkara ni terjadi kat org lain plak pahni...

tu kes curi tayar... ni kes curi hp plak.. aritu ade la audit kompeni tmpt aku keje ni dtg nk wat audit.. dia paking jauh la dari paking sbb xde paking dekat2 ngan opis.. smbl jalan, smbl dok cakap kat hp.. skali ngan tiba2 je ada org dtg ngan moto dari blakang trs sambar hp tuh.. gileeee btl... hp yg org tgh guna tuh.. bule di sambarnye..

skang ni aku agak sedikit fobia la kalu jalan nk gi tmpt paking kete..dh la sblm ni aku mmg fobia kalu ade moto dtg dari arah blakang(sbb dulu penah kena ragut dari blakang ngan moto gak)... kompem aku akan menjauhi moto tuh.. kalu ade org yg jalan kat blakang aku lain macam pn aku rase takut.. mesti aku akan pegang hbag n beg laptop kuat2.. baik beringat sblm kena kan.. kalu dh kena, putih mata je la..

aku pn x tau la nape kes2 camni sll jadi kat sini.. padahal kawasan ni polis sll meronda(sll nmpk kete polis dok ronda kt kawasan opis ni).. dah la kawasan ni kawasan rukun tetangga.. mmg sll ade nmpk org yg jaga ala2 guard yg pakai baju putih tu meronda ngan moto... tu la kan.. bagi aku, kawasan yg paling selamat tu la yg paling x selamat sebenarnye kan... kan...








2 Responses
  1. nanazack Says:

    mak aiii sue...gerun la plak bc citer ko nie...seram kan kalo bab2 curi mencuri nie....huhuhu


  2. $ue @nim Says:

    tu la nana...skang ni aku dh x brani nk paking kete jauh2... tapi klau xde paking, tawakal je la... so, kalu esok2 ko ada dtg area2 opis aku ni, sila la berhati2 k...