.: NO MORE FISHVILLVE @ HOME :.

NO MORE FISHVILLVE @ HOME...

aritukan aku ade crite yg aku nk blk kg.. bkn lama pn.. just 4 hari jer... so, kat umah aku, tinggal la 'anak2' yg lain(ikan2 dlm akuarium n anak ayam hutan yg hasben aku br eram...).. yg ni sume xleh nk wat blk k... hasben aku cam biase la, sblm tinggal dia akn bg makan 'anak2' dia tuh... siap letak mesin tuk bg makan.. pahtu set 2jam skali... tah macam mana tah, smpi je kami dari kg, masuk je umah, mak aiiii.. bau busuk menusuk lubang idung la.. bukak je lampu, nampak la ikan2 kesayangan asben aku terapung kat atas air... ikan2 dalam akuarium tu dh mati la.. huhuhu... sayangggg sgt.. dh la byk.. besar2 plak tuh... xtau la punca kematian disbbkan apa.. sblm ni blk kg seminggu lebih, xde pe2 mslh pn.. dtg tu idup lagi ikan2 tuh.. nk kata letrik x de, aku tny ngasuh asyraaf, dia kata xde plak gangguan elektrik aritu... dlm pale aku, tah2 ade makluk lain yg wat kacau... nauzubillah.. jgn la sekali2 ade makluk lain dlm umah aku... think positif k.. mungkin dh smpi ajal dia.. skang ni, no more fishvillve @ home lagi.... huhuhu... tgk akuarium kosong je la.. sian plak asyraaf.. tiap kali aku tny dia, "MANA FISH", dia akan tunjuk akuarium abah dia yg kosong.. sbnrnye ade gmbr ikan gak dlm buku dia...tapi akuarium tu gak yg dia tunjuk... mungkin dia dh biase ngan ikan2 yg byk dlm akuarium abah dia.. skang ni, dh xde ikan.. seb baik aku ade beli IKAN BESAR kat dia mase kat kg aritu (patung nemo la)... dia main ngn ikan dia tu je la...

asben aku dh bgtau hasrat hati dia, nk gi cari ikan lagi tuk letak dlm akuarium dia tuh.. ape tak nye... sedey dia bile tgk akuarium dia kosong... sll penuh jer... so, skang ni ade 2 ekor ikan puyu je la ikan yg hidup.. yg lain, sume dh sampai ajal dia... ikan2 tu sume asben aku gi cari sdiri.. xde sekor pn yg dia beli.. tu yg lagi terasa kot...

smlm asben sudah memulakan operasi mencari nye.... petang smlm xde gi mana2.. tgh haru tu asben aku gi tgk ayam2 dia kat reban kat ngan pintu blakang.. tinggal aku ngan asyraaf je la kat umah.. nk makan nasi, tgk lauk lak xde... tingin nk mkn ikan keli(wlpn aku geli n siang ikan ni.. tapi makan, sedapppp :D).. dh lama ssgt x mkn nasi ngan ikan keli(bukan nyidam k).. asben blk je umah, aku saje2 je la ckp kat dia.. bg hint skit.. "RASE CAM NK MAKAN IKAN KELI JE LA.. LAMA X MKN IKAN KELI KAN...".. sbnrnye pagi tu aku ade terjupe ikan keli mase gi tesco.. nk beli asben x bg.. dia kata ikan tu dh x fresh.. tu yg aku saje bg hint kat dia... skali ptg tu, dia btl2 gi cari ikan.. kol 6 lebih gtu dia blk wat blk ikan.. byk gak... dpt ikan keli 3 ekor jer.. ok la tuh... pahtu ade la dia dpt sekor ikan haruan yg besar bangat... ikan tu dia x siang.. dia nk bela.. besar ssgt bg aku sbbnye bila ikan tu melintangi akuarium, ekor ikan tu pn x lepas... sbb tu la aku kata besar... ade dpt gak ikan ubi.. sekor je dia simpan dlm akuarium(tapi pagi tadi, dh mati la... tersangkut kat laluan air.. kesian...)..

so, skang ni, br ade sekor je la ikan dlm akuarium umah aku.. ikan haruan yg br dpt smlm.. misi pencarian akan diteruskan lagi... hehehe :D



:: kalu dulu, dpt ika nbyk2, bule la bg kat jiran2...skang ni, tidak lagi... jiran2 terdekat dh blk kg.. nk bg kat jiran2 terjauh, kang rmai mata melihatnye, rase cam x kena plak x bg sikit sorang.. so, kesimpulannye, simpan dlm peti ais je la... wat makan sdiri... stok smggu. :D



2 Responses
  1. fyda Says:

    rajinnya korang bela ikan ye.

    eh, ko duduk rumah teres ye?? bukan pe, cnfuse je cz hubby ko bleh bela ayam hutan pulak pehtu g mancing ke sungai mana?


  2. $ue @nim Says:

    bkn aku yg rajin.. tapi asben aku yg suke bela benda2 camni nih... aku dok flat jer... asben aku bela ayam utan, bapak ngna ibu ayam dia letak kat reban.. kat ngan pintu blakang quartes nih.. bkn kat umah.. yg kat umah tu anak2 kecik jer.. yg br menetas... dok dlm sarang dia kat balkoni blakang umah aku.. nk tahu lebih detail, jom dtg umah aku nnt bila ko dh pindah kl.. :D