.: DIET OH ! DIET :.


adeh!!!.. camne ni.. berat badan makin naik nih.. skang ni berat aku dh naik dekat 7kg dah berbanding sblm kawen(sblm kawen, 50kg++.. skang ni ah 60kg++).. btl ke org kata, kalu senang ati, badan akan naik.. x kan la nk kurus kena selalu susah ati.. tp btl gak.. aku penah tgk org ssh ati sbb ade mslh... mmg bule kurus la... lagi2 kalu masalah laki nk cari pompuan lain.... lagiiiii la cepat kurus .. ish... nk kena diet dh nih.. tak pn, pose... tapi jgn la niat pose sbb nk kurus.. xde lak pahlenye nnt...

skang ni satu je persoalan yg bermain kat fikiran aku.. aku ni dh la BF lagi.. bule ke org BF ni diet. kang xde lak khasiat dlm susu yg asyraaf minum nnt.. tapi mmg aku kena diet nih.. BMI pn dh nk ke arah kegemukan dh nih.. xkan la asben aku je nk kena jaga BMI(kalu BMI lebih, kompem x leh naik pangkat).. aku sebagai bini tentera pn perlu jaga BMI gak..pahni kena wat competition ngan asben aku.. sape lagi cepat turunkan berat badan.. hahaha... rasenye ni salah satu cara kot... ade competitor br best... dulu2 zaman bujang2 dok umah sewa, sll lumba2 ngan hosmet.. sape lagi cepat kasi turun berat.. rindunyeeeee zaman bujang dulu2... sume tu dh jadi kenangan.. sonot bile dikenang balik kenangan2 tuh.. rase cam nk kembali ke zaman tu plak... :D




4 Responses
  1. FaraMie Says:

    bagus sue..aku pun tgh nk berdiet gak..tp sshkan huhuhu.mari kita sama2 berusaha


  2. $ue @nim Says:

    tu la.. skang ni rae cam ssh jer.. tapi pe2 pn jom kita pakat2 diet... :D


  3. nanazack Says:

    sue, ko try mkn nasi pki beras taj mahal...mmg mahal ckitla, tp berbaloi sbb bila msk jd 2kali ganda tau... mcm aku, alhamdulillah...sblm pregnant 60++, skangni masih maintain 56kg...hehehe tp still nmpk tembam la, xtau kat mana silapnye...hahahaha

    p/s: 56kg tu mmg kategori berat gak la, tp kurang2 nye dpt gak la pangkalnye '5'...hehehe


  4. $ue @nim Says:

    nana, aku sll mkn beras siam jer.. ni lebih kurang taj mahal gak.. masak satu pot naik dua kali ganda gak.. taj mahal, lum try lagi...

    eh!! ko biar betik.. sblm pegnent lagi berat dari aku ker.. aku sblm pegnent berat 57... kang ni 60++.. hahaha.. ni yg nk kena usaha gak.. biar turun blk... bak kata ko, asalkan ade pangkal 5 pn jadiiii la... :D