.: CRITE CUTI-CUTI KAT KAMPUNG :.

entry kali ni aku nk crite pasal cuti aku aritu.. cuti yg mmg penat giler.. tapi wlpn penat, best ssgt... sbb sume adik beradik aku berkumpul ramai2 kat umah aku kat kg... macam nk pecah umah kat kg.. hahaha.. tambah plak ngan kakak ipar abg aku yg kat sabah pun dtg kelantan gak.. saje je diorang dtg nk kenal negeri kelantan.. lgpn dh alang2 diorng kat semenanjung.. panjang skit la langkah ke kelantan.. jumaat last week, aku cuti.. so, ape lagi.. mlm jumaat tu lps keje kemas2 brg pahtu trs blk la.. tapi, xde la lps blk keje tu trs blk.. lps isyak gak la br gerak.. biar kasi driver rehat secukupnye dl.. co-pilot, dok sblh jer..

aku konvoi 2 kete ngan abg aku yg br blk dari lubnan... lgpn mmg plan nk blk umah aku dl br blk umah asben aku.. gerak dari subang lebih kurang kol9 gtu(termiss lagi crite korea kat TV8).. kalu aku ngan asben blk berdua je, kompem, non-stop la.. seb baik abg aku blk sesama.. ade la gak brenti rehat... kitorang brenti kat gua musang... mkn2 n asyraaf pulak membuang sisa2 dlm perut dia dl.. lama gak brenti.. smpi umah aku dlm kol430 pagi gtu la.. smpi2, terus bentang tikar n amik bantal, tido kat dapur jer(umah aku ni, kalu mlm2, sll masuk ikut pintu dapur la.. dapur umah aku luas, so, tido kat dapur jer)...ngantuk bangat... pagi esoknye, abg ipar aku ajak gi kutip buah durian kat dusun dia.. giler aku nk gi.. penat x ilang lagi.. wlpn bkn aku yg drive, penat tuh jauh perjalanan... abis satu badan lenguh2... lg plak jalan otw blk kelantan, xde la cam hiway... ade la beberapa kali kete kitorang jatuh lubang.. rasenye, kalu kitorang bwk kete yg tayar nipis, mahu terpancit kat sana gak.. :D.... kol7 gtu, kitorang bgn n smbg tido kat bilik plak.. hahaha... hantu tido btl... kol brape tah br bgn.. bgn tu trs gi dapur.. ekeke.. pekena roti jala anak buah aku yg wat... anak buah aku yg sorang ni, mmg rajin gile bab masak2 nih.. padahal lelaki tuh.. tiap kali aku blk, mesti ngada2 skit kat dia.. soh masak itu ini.. hahaha...

lps mkn, kakak ipar abg aku ajak gi rantau panjang.. diorang nk gi shoping.. tapi aku x gi pn.. 2 hero aku x bgn tido lagi... so, aku dok umah je la.. turn aku la jadi tukang masak... diorang2 je la gi.. tu pn dh 2 kete... satu kete citra abg aku, satu lagi kete crv kakak aku.. penumpng, penuh.. x masuk brg2 shoping lagi tuh.. eheheh... kol1 lebih gtu la diorang blk.. seb baik kakak ipar aku ada sorang x ikut.. ade la org tolong masak(sbnrnye bkn dia yg tlg aku masak, aku yg tlg dia masak.. aku ni kan tukang makan je... :D)..

ptg tu,aku xde gi mana2 pn.. dok umah je.. biar asyraaf main ngan nenek dia.. ank2 buah aku je la gi mandi sungai.. mlm tu plak, aku gi kedai kakak aku.. sempat la menyopingkan diri memberi beberapa helai baju(baju aku selai jer, baju tuk anak2 buah aku yg berhelai2 tuh.. biase la kalu dh ramai anak buah)... mlm tu agak abg aku yg sulung bertolak blk perk.. esoknye kakak ipar aku dh keje.. anak2 dia pn ikut blk skali kecuali yg no2.. yg tu dok kg dl la.. perabih kan borah kat umah nenek dia dulu.. ekekeke

sabtu pagi, gi shoping lagi(shoping ker???.. padahal gi beli brg dapur jer :D).. gi kedai kat sepadan thailand. murah skit... umah aku dlm 5km je nk gi thailand... singgah lagi kt kedai kakak aku.. beli ape yg ptt... petang nnt kan dh nk blk umah asben aku.. camni la kalu dh ade 2 umah.. terpakse la bahagi2.. cuti lama pn rase kejap jer....

petang sabtu aritu, abg aku ngan asben aku betulkan cermin kete aku.. dari aritu cermin kete aku xleh nk tutup.. seb baik la abg aku tu mekanik.. so, dia bule wat la.. kalu nk harapkan asben aku, kang dia btlkan benda lain, benda lain plak yg rosak.. so, dia just membantu je la abg aku.... kol6 lebih gak la br gerak blk umah asben aku.. mmg kebiasaan kami akan singgah kat umah atuk asben kat to'uban dl.. ala2 transit kat situ la.. dok kejap je... pahtu bwk skali atuk asben gi kb.. kol 9 lebih gak la br smpi kb..

ahad, aku gi umah sepupu asben sbb anak dia kawen.. gi tlg2 ape yg ptt je la.. lgpn, diorang x cukup kakitangan.. ape slh kalu tlg kan.. asalkan tolong ikhlas.. tp aku x de la tlg mana pn.. asyraaf ni asyek meragam jer.. panas kot... blk umah dh petang... mlm tu, sume org sakit perut.. termasuk la asyraaf .. kesian si kecik tuh... andaian aku, mungkin sbb makan kat umah spupu asben tu kot.. sbb sume yg sakit perut, makan kat situ jer.. mungkin gak kot... sian asyraaf.. smpi merah bontot dia...

isnin plak, gi umah spupu asben yg nikah smlm.. kenduri nye ari isnin... penat giler baban rase.. dh la sakit perut, pahtu asyraaf lak meragam(mungkin meragam sakit perut gak kot.. kesian).. ngn panas plak tuh.. aku sdiri pn rase rimas... lum sempat pengantin smpi pagi, aku dh blk umah dulu.. kebetulan sakit perut.. umah spupu asben aku plak, air xde... adeh.. time kenduri camni, air xde plak.. mmg seksa la nk wat keje.. lgpn ptg tu mak ngan abg aku nk dtg kb(sbnrnye diorang dtg antar barang yg aku ttinggal kat umah.. hehehe... betapa cuai nye aku mengemas kali nih...:D).. tu yg aku blk awal skit.. lum smpi umah, abg aku dh smpi dulu.. aku igtkan sume anak2 buah aku ikut skali.. rupenye anak2 buah aku yg besar, sume dtg kb ngan bas.. biar la.. diorang nk merasa naik bas la tuh.. lgpn ade anak buah aku yg lum penah rase naik bas camne.. lgpn, ade anak buah aku yg dh besar tukang bawak... so, xde la risau.. dok umah asben lebih kurang sejam jer, diorang ajak gi umah pakngah aku.. dekat je ngan umah asben aku.. so, kitorang gi serang umah pakngah aku la plak... x lama pn kat sana.. dlm kol6 gtu, kitorang blk.. aku blk umah asben aku.. abg aku blk umah mak aku kat tanah merah... lgpn diorang risau kot2 anak2 buah aku sangkut kat tanah merah jer.. kalu x silap aku, bas last nk blk ke umah aku kol630 gtu... mlm tu plak, kitorang gerak blk subang dah.. selasa dh keje.. terpakse la blk gak.. asben aku demam sbnrnye.. telan ubt awal2... pahtu bg can dia tido kejap.. agak lwt gak la kitorang gerak.. kol6 gtu br smpi umah kat subang... sempat la tido kejap... pahtu, smbg tido kat opis plak.. :D


ni je la crite aku bercuti kat kg aritu.. hrp CIK MIRA berpuas hati ngan laporan ini.. hehehe



3 Responses
  1. fyda Says:

    perghhhh...panjang tul lapoan cuti ko nih. aku teringin nak g thailand cz org kata brg murah2. betul ke?


  2. MYRAspberry Says:

    hahahahaha...panjang betol laporan nye... huhuh... tengkiu2...

    bila la nak blk kel nih...??? macam best je dok ramai2 kat umah tu kan...


  3. $ue @nim Says:

    fyda : bagi memenuhi permintaan anak buah aku.. laporan penuh gtu.. hahaha.. brg mmg murh kat sana.. tapi aku pn dh x gi sane skang ni.. takut la.. keadaan kat sana skang ni kan kucar kacir.. kang ade peluru sesat terkena aku, mati katak jer nnt..

    myra : nk kumpul ramai2 gni lagi, tunggu raya plak la kot..