.:TENSEN...TENSEN... :.

adoi..... sakit pale aku dok pikir.... camne aku nk wat lagi pn x tau la... naik buntu kepala aku nih....

nape aku tensen????..... anak teruna aku yg sorang tu la punya pasal..... dah abis akal aku dibuatnye.... nape la asyik nk dok ngan ibu ngn abah dia je.... kadang2 tu ngan abah dia pn x makan saman gak.... dok bawah ketiak ibu, xpe la.... wangi sgt ke ketiak ibu nih.. :D... ibu ngan abah kena keje la sayang... tiap kali aku tinggal umah ngasuh dia, mesti dia nangis jer... peel btl la anak ibu sorang ni.. org kata, bekalkan baju yg kita pakai semalam kat anak kita... aku dh wat dh.. tapi x jln gak.... nk kata dia sakit, nape time dok ngan aku dia x nangis lak... nk kata lapar, br je kasi makan... nk kata haus, br je nyusu.... aku pn dh buntu... x tau nk wat ape lagi.... nk tgl gi keje pn x sng ati... dia nangis time kena tinggal jer... time aku ade, bule lak dia main gelak2 ngan ngasuh dia... kadang2 tu dari pagi smpi ke petang nangis x henti2.. brenti time dia tido jer.. kadang2 tu teresak2 bwk dlm tido.. kesian je tgk..... blk umah merah mata... nk kata ngasuh dia pukul or dera dia, kalu ngasuh dia kasi kat org lain pegang, dia nangis gak.. mula meronta2 nk gi kat ngasuh dia lak... adoi.. tolong la sape2 yg tau cara nk tangani masalah aku ni.. dh mcm2 ikhtiar aku wat... dh mcm2 org aku gi jupe.. dh macam2 air jampi dh bg kat ank aku... air jampi darussyifa' pn dh penah bg... tapi skang ni x ok gak... fening...fening... ke anak aku ni pn cam ahmad albab... hahaha.. kalu camni, kayo la ibu pahni... kikiki......


:: sll lmbt smpi opis gara2 anak nangis x nk kena tinggal.. arini pn lmbt lagi la... ibu mana yg sanggup dengar anak menangis teresak2.. berat hati nk tinggal wooooo.....
5 Responses
  1. nanazack Says:

    pengasuh bru ke sue? biasanye kalo budak dh biasa kena tgl sejak kecik lg, xjd mslh dah....

    kalo cara akak aku, kalo dia anto anak dia kat umah pengasuh dia, dia pas smpi pintu pagar je..xmasuk smpi dlm...pastu lambai2 kat anak nye sambil bgtau "mama nak gi keje, nnt mama cuti mama bwk g jln2"...hr2 la akak aku ckp mcmtu...dialog tu ubah ckit2 tp nk g keje tu ttp kena ckp la biar bg bb kte paham...

    adam pun mcmtu gak...mula2 dulu papanye nk g keje je dia melalak...skang dh x lg sbb dia mcm dah paham bila tgk papanye pki unifom...tp kalo papanye kuar sorg pki bju biasa mmg dia melalak..hehehe


  2. $ue @nim Says:

    nk kata pengasuh br, xde la br.... start letak lps raya aji aritu la.. dh 2bln gak la... tapi still camtu gak... time nk tinggal tu, sll gak ckp kat dia, "asyraaf budak baik... dok umah mama elok2 ek.. jgn nangis2... ibu nk gi keje.. ptg nnt ibu dtg amik".. x berkesan gak... padahal ade je kwn kat sana.. ada anak ngasuh dia sorang yg umur 3thn n sorang lagi dia ngasuh umur 4thn... rase cam nk tarik2 je telinga yg x nk dgr kata tuh... tapi budak, ape la dia reti... aku abis ikhtiar dah aku.. x tau nk wat camne.. ke aku kena bwk gi gua cam ahmad albab... hehehe...


  3. Kelkatu Biru Says:

    Dia rindu ko kot sue...balik umah, main2 & manja2 ler sama ngan dia...hari2 duk wonder mana maknya pergi agaknya...

    Dulu anak bujang aku pun gitu gak, tetiap hari menangis bagai nak rak bila laki aku nak pegi keje,...setiap kali nak pergi tu...cakap kat dia leklok ... yang apak nak pegi keje nanti ptg kang apak balik, kita leh main...lebeh kurang mcm kakak nana buat tu le...

    hari2 duk ulang2...lama2 ok. Lamaaaaaaaa lah jugak nak ok...


  4. ly. Says:

    sebijik macam anak kawan aku..padahal die letak anak die kat situ pas pantang...mmg syian la asyik nangis je..bengkak2 mata..tp genap setahun dah ok dah..ko truskan la ckp2 tu..mmg kene..then try bekalkan something masa ko nk tinggalkan die ke mama die..mainan ke..ape2 je la..janji die "ghalet" = asyik sikit..


  5. $ue @nim Says:

    i-syah : sejak aku tinggal dia kat umah org mase umur 2bln, mmg sll ckp camtu time nk tinggal pn.. tapi skang ni dh 8bln lebih, dia dok igt ibu nk tinggal dia. padahal ibu dia tinggal gi cari duit... dh la dok umah org... kalu dok ngan adik beradik sdiri ok la skit.. skang ni pn aku dah ade dgr crite desas desus pasal crite anak aku.. huhuhu.. kecik ati je rase.. rase cam nk brenti je... pahtu dok umah jaga anak.... tense..tense....

    ly : ape yg org soh wat, aku dh wat.. soh tinggal menan, dh tinggal.. soh tinggal baju yg aku pakai malam tadi, dah tinggal gak... adus.. mmg betul2 menguji kesabaran aku la... camni la kot mak aku jaga aku mase kecik2 dulu... tapi hrp2 pahni anak aku x camni lagi..

    WAHAI ANAKKU.. KASIHANI LA IBU MU INI... IBUMU SUDAH KETANDUSAN IKHTIAR DAH NI... :(