Daisypath Anniversary tickers

.: TAK PUAS ATI NIH... :.

semalam sume org2 kat opis ni blk awl.. bunyi je jam punchcard, trs punch.. hahaha... bez kan kalu camtu... tiap2 ari blk ontime... dtg????.. x penah lak ontime.. hahaha... pe2 je la... niat aku blk awl, nk masak tuk mkn mlm.. lgpn, ade adik angkat asben aku... malu gak sbnrnye aku nk ajak dia dtg.. ape x nye... dengan umah nye bersepah(sebab skang ni tgh dlm proses nk pindah umah lain).. tp, lantak la..lgpn dia dh tau yg kami skang ni mmg tgh pindah2 brg... umah skang ni pn just ade tikar rotan jer tuk alas duduk(mmg sblm ni xde krusi pn :D).. malam tadi, disebabkan weekend aritu, asben aku gi mancing n dapat la sekor ikan merah, jadinye, asben aku soh wat kari kepala ikan je latuk menu mkn malam... so, mlm tadi aku just smpt masak kari kepala ikan merah n goreng ayam jer... sayur pn xde.... just aku potong timun batang je la wat ulam.. nk wat camne, tu je la yg aku sempat wat dlm mase stgh jam..

kol 730 mlm, asben aku dh tukar tgn beten(anak aku daaaa).. dia kata dia nk siap2 gi keje la.. ala.. yg dia ajak tetamu dtg tu nape kalu dh keje.. mmg hangin je aku rase... so, ngan anak aku kat atas dukung, smbl2 la aku wat keje dapur... kang risau gak aku tinggal sorang2 kat ruang tamu.. dh la ruang tamu aku x beralas... lebih kurang jam 8 mlm, asben aku kuar gi keje(part ni yg plg aku x suke.. time aku keje, dia dok releks kat umah.. pahtu time aku kat umah, dia lak keje.. bengang mmg bengang.. tapi sabar je la.. camni la hidup bini tentera).. nk ditambahkan lagi bengang aku nih, tunggu2 asben aku blk, x blk2 gak.. adik angkat dia dh smpi n tgh tunggu dia kat depan pintu pagar utama.. nk soh aku gi ambik???? mana aku nk letak anak teruna aku ni... nk angkut skali, aku xde car seat tuk dia... nk tinggal kat jiran kejap, dh mlm.. time tu kol 9lebih.. pikr2 sdiri la..dh la asben dia ade.. perut aku pn dh kelaparan... nk makan nasi, igt nk makan sama2 ngan asben... tunggu punya tunggu, kol12 lebih br dia smpi umah.. mmg hangit satu badan...aku wat2 tido.. dia tau aku kelaparan kot... tapi dia wat 2 tny lak.. "nak makan ke?".. secara spontan aku jawab, "dah makan pn.. makan ati".. tapi dlm perut aku ni, mcm2 irama dah ade.. dah tu, aku smbg tido blk... bgn pagi tadi sesudah smayang subuh ngan asben aku, lapa punya pasal, aku melantak sorang2 tanpa ajak asben mkn skali.. dia lagi syg kn tido dia dr makan... amik ko... pagi2 dh pekena nasi ngan kari kepala ikan... sodap.... hahaha....

arini x tau la camne lak.. x tau la apa yg dirancang tu berjalan lancar ke tidak.. malas nk berharap.. takut jadi cam mlm tadi gak... pe2 pn, aku x menyesal jadi isteri tentera... cuma aku sedikit terkilan kat BOS asben aku tu.. ngada2 lebih...
4 Responses
  1. Unknown Says:

    biasa la sue, jd bini tentera nie...anytime jek kena tgl...huhuhu...aku pun dh byk kali kena mcm ko....kdg2 kebal, kdg2 xkebal gak...keh keh keh...


  2. yanie Says:

    abis tu tetamu tadi camna? balik camtu je ke? x masuk umah?


  3. nasya naim Says:

    ::sabar kak sue..yg penting ashraf kena maintain cute..huhumcm unty nas::


  4. $ue @nim Says:

    nana : tu la kan.. aku lum jadi kebal lagi.. x cam ko..
    yani : tetamu tu blk camtu jela..dah lama menunggu.. dh la lps keje trs dtg.. mmg rase malu sshgt..
    nas : menten cute la sgt tuh..menten manja ade la.. :D