Daisypath Anniversary tickers

.: DEMAM :.

kali ni kami satu famili kena serangan demam... mula2 tu start dari anak teruna aku selsema.. pahtu demam lak... lps dia baik demam... aku lak selsema n demam...pahtu berjangkit lak asben aku... mmg penat giler la weekend aritu.. dh la weekend aritu gak la kami kena puluh abis2an pindah brg masuk umah br(sbb kalu x silap aku, esok tarikh last kena antar kunci umah lama)... dah la brg nye x byk mana.. tapi xde la skit.... berhari2 gak la angkut skit2.... dah la badan lemah2 sbb demam... tambah pulak ngan asyraaf dok merengek jer.. aku rase cam nk kurungkan diri aku dal bilik sorang2... tapi x smpi ati lak dok tgk asyraaf dok mencari aku jer... kesian kat asben dok angkut barang dari umah lama ke umah br... dah la dia pn demam.. seb baik la adik ipar aku ade dtg weekend aritu... bule la dia tlg2 skit... tapi dia pn demam gak ahad aritu.. mmg serius la demam berjangkit nih... demam2 aku pn, sempat lagi gi pasar tani mega kat stadium nun(kabut sale)... blk dari san dah berpeluh, igtkan dah baik..skali petang tu menggigil badan aku... last2 ptg tu gak aku gi klinik ... mula2nye aku gi klnik panel kat sec17(alang2 kuar antar adik ipar kat komuter), tapi tutup.. dh x tahan sgt aku gi je klinik kat ngn umah aku. klinik ni mmg aku biase gi pn.... aku suke doc dia..baik sgt n sll bg nasihat.. dpt la aku mc sehari... so, semalam aku COTIIII la.. hehehe... sbnrye tgh hari smlm, demam dh ok pn... cuma pagi tu je la masih berat lagi kepala... skang ni dh x demam pn... cuma sakit tekak.. suara pn serak2 basah lagi..

ni kisah anak teruna aku lak.. pagi tadi kesian tgk badan dia naik merah2, aku gi la kinik... gara2 ibu yg x berpengalaman(br 1st time jadi ibu daaa)... smpi klinik, mak aiiiii.. ramai gile org kat klinik arini.... pikir2 blk, ohohoh... rupenye arini ari tuk ibu mengandung(dah dekat setahun x gi ari selasa... dh x igt la...:D).. terpakse la berebut2 ngan ibu2 mengandung lak... terpakse la tunggu Q yg mmg lama giler... kesian kat anak teruna aku... gara2 ibu yg x de pengalaman(sb 1st time jadi ibu), anak teruna ku kena demam campak pn aku x tau.. mmg aku x bajet kena campak sbb mase umur dia 5bln rasenye dia dh naik campak.. kali ni naik lagi.. mungkin aritu x kuar abis kot... mula2 tu nurse saspek denggi.. sbb nye mmg musim skang ni ramai ssgt yg kena denggi kat kawasan umah aku ni.. pahtu nk x nk, terpakse la merelakan tangan asyraaf dicucuk sbb nk kena amik darah(tuk cek sample darah).. jenuh aku puuk nurse tu supaya x payah la amik darah sbb kecik lagi.. tapi nurse tu ckp kena amk gak... sbb skang ni ramai kena denggi... dah la simptom2 denggi ngan campak lebih kurang jer... keluar gak la suara jantan anak aku.... menangis dia time kena cucuk.. tapi lps tu, tertido lak(sbb mmg time tido dia mase tuh..).. kesian kat anak ibu... tapi xpe la kan.. kalu x gi klinik, x tau lak anak ibu sakit ape... xde la lagi org kata aku ni x reti jaga anak(kecik ati tau bile org kata gtu kat kite....)...

skang ni aku rase dh x sabar nk blk.... camne la anak aku kat umah babysitter hari ni.... mesti berbedak ngan ubat yg doc bagi.. :D.. xpe la... demi kesihatan kan..... asyraaf!!!!! tunggu ibu balik k...
0 Responses