Daisypath Anniversary tickers

.: FIRST :.

pertama kalinye aku tgk n pertama juga bagi anak aku... hahaha.. sbnrnye first yg dimaksudkan adalah GIGI.... asyraaf dh tumbuh sebatang gigi... :D... suke pn ada... x suke pn ada... suke tgk perkembangan anak aku.. tapi x suke sbb pahni kompem aku akan digigitnye nnt... lagi2 time dia nyusu(aku still lagi BF. cuma skang ni aku terlebih vitamin M tuk wat stok susu... dh mls nk pam.. hahaha)... tp syukur la, asyraaf x demam mase nk tumbuh gigi... org kata rata2 budak akan demam kalu nk tumbuh gigi... tapi asyraaf ni lain skit... nak tumbuh gigi, dia selsema lak. pagi tadi pn dok sok sek lagi... tapi kurang la skit dari semalam.. sblm tido mlm tadi aku dh bg ubt selsema.. adakah sebab nk tumbuh gigi gak yg buat asyraaf asyik meragam jer kat umah babysitter dia...

sbnrnye asyraaf sejak dua menjak ni, asyik menangis je kalu dok ngan babysitter dia.. aku pn x tau nape.. dh rmai org aku jupe.. mana la tau kot2 diorang bule ubtkan anak aku yg bebal ni... cume lps aku gi darussyifa' kat bangi, nangis dia kurang la skit... tapi aku pn kesian gak kat ngasuh dia.. x leh kn wat keje di buatnye.. tapi kalu time aku ade, dia bule lak dok ngan ngasuh dia... skali pikir, aku nk letak kat nursery je.. mana la tau kot2 kalu tinggal kat nursery, dia x de la nangis2 lagi sbb ramai kwn... tapi aku lum jupe lagi nursery area2 umah aku (bukit jelutong or TTDI jaya).. kalu jauh, ssh la skit aku n ngantar n amik nnt.. ade sesapa yg bule tlg aku x... tlg bgtau camne aku nk wat supya anak aku nk dok ngan ngasuh dia.. jadinye, aku x payah la ssh2 cari nursery.. ataupn ade sesapa yg tau nursery area2 bukit jelutong or TTDI jaya.. ataupn ade sesapa yg sudi jadi babysitter asyraaf.. hahahah...

berbalik kepada topik asal, aku harap lps ni pertumbuhan gigi asyraaf cepat(supaya aku x de la kena wat bubur lembik lagi)... dah la benda lain dia lmbt.. umur dia yg nk masuk 8 bulan, dia still dok meniarap.. pahtu ngesot2... org lain dh bule merangkak ape dah... tapi wlpn br tau ngesot2, abis pelusok umah aku dah dia jelajahnye... laju btl dia ngesot2... abis brg2 di'kemas' nye... penat nk kemas balik brg2 yg asyraaf 'kemas'.. last2 aku biarkan je camtu.... jatuh tilam dh berkali2... tu seb baik jatuh tilam je(sbb x pasang katil.. katil dok peram dlm stor.. hehehe)... perancangan aku selepas umur asyraaf masuk 8bln n dh tumbuh gigi.. aku plan nk pelbagaikan lagi makanan yg aku bg kat dia.. smlm aku ade surf tenet psl pemakanan bayi tuk umur 8bln ke atas... byk dpt info... cuma aku lum try tuk asyraaf lagi... insyaAllah, akan aku try weekend ni.. ape lagi yg aku kena wat... ohoho.. aku juga kena beli beberapa helai baju br tuk asyraaf... baju2 n seluar2 asyraaf dh byk kena masuk kotak(sbb dh x muat).. kalu pakai, senteng je nmpk... pahtu baju lak, kompem nmpk perut yg buncit dia tu(ikut perut abah dia la tuh...hahaha).. pe2 pn aku happy hidup ngan family sdiri wlpn anak aku byk ragam... ragam2 tu sume mesti mewarisi dari ibu atau abah dia gak(ikut konsep inheritance dlm OOP.. hehehe).. btl x.. bak kata orang "KE MANA TUMPAHNYA KUAH KALU TAK KE NASI...".
4 Responses
  1. Unknown Says:

    sue, asyraf lbh kurang mcm adam gak la....asyik menjelor je kan....dia nk masuk 11bln bru la nk merangkak...pd hal dah pandai merangkak dr awal, cuma dia mls....kalo gg plak, dr 6 bln dah kuar...ko cek btul2, kuar 1 ke 2 tu...dulu pun aku igtkan kuar 1 je, rupanye kuar 2 skali...hohohoho... cuma skangni adam mmg xmau mkn..puas aku pujuk suh mkn, dia takat rs skali je, pastu dh xmau lg..


  2. $ue @nim Says:

    tu la nana.. asyraaf dari umur 6bln lebih dh bule angkat badan dia. .cuma nk merangkak je x mau... malas nk usaha la anak aku nih.. ngesot2 ni pn jenuh kitorang bg support.. siap sorak2 lagi tuh.. hahaha.... yg aku perasan mlm tadi, br sebatang gigi dia kuar.. xtau la yg atas pn naik gak ke x.. ish.. mlm ni aku nk try check lagi la... wlbagaimana pn, part yg x sama ngan adam cuma, asyraaf ni kuat makan... hehehe.. skang ni dh 9 kg lebih kot.. dh sbln lebih x gi timbang.. mgg depan br nk gi.. nana, pahni ko bule la wat entry pasal resepi makanan baby lak.... nnt aku bule ikut resepi ko..


  3. Anak ko meragam sbb ko x de ke sbb sakit gigi eh?

    Aku kongsi ler pengalaman ms anak2 nak tumbuh gigi...

    masa anak sulong aku nak tumbuh gigi, dia lepak je...x de perangai ke hapa...tp perangai dia start keluar time lain...

    Anak no 2 aku lak mmg meragam time nak tumbuh gigi...X leh tido malam. aku dah siap sejukkan kain & mainan teething letakkan kat gusi die...elok kejap je, pastu meragam balik...sapu bonjela pun tak jalan. Bw g jumpa dokter, dokter suh bg panadol. Itupun dokter kata still duk meragam teruk, kene topup dgn nurofen...

    Then alhamdulillah...baru iman, mama & apak leh lena...


  4. $ue @nim Says:

    aisyah : entah ler syah.. aku pn x tau la nape anak aku meragam.. sbb nk naik gigi ke.. ataupn sebab x nk dok ngan babysit dia... tapi kalu kata x nk dok ngan babysit dia, ptg semalam dia x nk lak ngan aku..nk ngan babysit dia jer.. aku pn x paham anak teruna aku ni.... ikut suke mood dia jer... :D...