Daisypath Anniversary tickers

.: JALAN-JALAN bakar lemak :.

hari ni adalah hari tuk membakar lemak bagi aku la.. nape???... ape tak nye.. arini rasenye kalu kire2 mahu dekat berkilo2 meter aku jalan... pagi tadi, smpi opis, cari parking kat ngan opis, xde.. kompem, kena parking kete kat tmpt besa la.. pahtu menapak la ke opis.. nk kata jauh xde la sgt, tapi ade la berkali2 penat kot... smpi opis, berpeluh satu badan.. hahaha... bile smpi opis, mmg lege rase bile kena ngan ekon... badan basah ngn peluh, bile kena ekon, sejukkkk ssgt.. pahtu dlm kol 10 gtu la, ade org JAN call.. soh gi amik LO la plak.. kompem aku lagi kna gi amik.. xde org lain dh.. xpe la... aku pinjam lrt monthly pass opismate(faham2 sdiri la time gawat.. sume nk cari yg free... tambang rm2.50 tu pn aku rase mahal ssgt.. hahaha).. turun kat stesen masjid jamek... pahtu menapak lagi ke menara maybank kat depan puduraya nun... penat siot.. dh la arini panas terik la plak... bule cair otak aku.. tapi bile tingat kat kata2 puspawangi dlm crite musang berjanggut, manusia yg takut pada panas tu manusia yg bodoh (dialog sebtlnye aku x brape ingt ssgt wlpn dh berkali2 tgk crite tuh. :D)... aku, redah je la... panas kan sahabat manusia.. hahaha....

smpi kat JAN, org yg aku nk jupe xde la plak... adusssss!!!!.. tgk jam dh kol 1230, patut la... time rehat skang ni... so, aku pn tunggu la kat sana.. mahu dekat stgh jam gak tunggu kat sana.. jupe org tu, kejap ssgt.. 5 minit pn x smpi rasenye.. x padan ngn menunggu kat stgh jam.. dh siap urusan kat sana, menapak lagi ke stesen lrt... dh la jln jem.. bkn takat jln jem ngan kete je, org pn ramai time tu... pahtu, nk gi cari pejabat pos lagi.. adeh... rase malas lak nk gi pejabat pos time panas2 gini.. pale pn dh berdengut2(tu tanda lemak aku dah abis terbakar kah???hahaha).. kebetulan time nk blk tu, ternampak la satu kedai nih, singgah la tny kot2 ade wat perkhidmatan pos ekspress... skali, x sia2 aku tny.. alhamdulillah, kat sana ade.. aku ape lagi, trs pos brg yg aku nk pos ke kg kat situ trs je la...

smpi kat lrt masjid jamek, org x brape ramai.. so, xde la kena berebut2.. aku siap dpt tmpt duduk lagi tuh dlm lrt.. tapi kali ni aku x tunggu pn lrt yg 4 koc tu memandangkan pala aku pn dh makin kuat berdengut2... lgpn aku dah naik pn mgg lps.. :D... smpi kat lrt kelana jaya, br aku tingat yg kwn aku ade mintak tlg aku belikan kad touch n go tuk dia.. aku pn gi la kat kaunter... seb baik ade.. pahtu dia bwk aku gi kat mesin kiosk la... eh!!! aku pn br tau skang ni dh ade mesin tuk beli kad touch n go.. hahaha.. betapa kunooo nye aku ek.. smpikan benda cam ni pn aku x tau.. hahaha.. aku igtkan mesin tuk beli tiket je kat sana... hahaha.... pe2 pn, aku mmg puji la brother tadi tuh.. dah la ckp slow n stedy jer... tergoda bile dgr suara dia.... ensen tu, xde la sgt pn.. lagi ensem asben aku... hahaha... merapu je la aku nih.. smbg crite tadi la... pahtu brother tadi tlg ajar aku cara guna mesin kiosk ni plak tuh.. sblm aku blah, dia siap xplain kat aku ape tu park n ride(aku pn x tau pe dia park n ride tu.. kalu korang2 nk tau,try masuk website rapidkl.. kat situ ade info psl ni rasenye).. sbb nye dia ade tny aku, beli kad ni tuk ape.. aku ckp la tuk parking.. padahal x pn.. sbb ni kwn aku punya.. hahaha...

pe2 pn aku mmg bangga sbb tergolong dalam golongan org yg terawal tau guna mesin nih... (terawal dari yang terlewat la :D)...



0 Responses