.: LUAHAN HATI SEORANG IBU :.

apakah perasaan anda sekiranya anda dikatakan tidak ambil berat n x tau menjaga anak?(soklan untuk kaum2 ibu).... beginilah apa yang terjadi pada diri aku.. kecik ati yg teramat sangat aku rase apabila ada org yg mengatakan aku x ambil berat pasal anak.. aku tau la aku ni br je menjadi ibu sejak 6bln yg lalu.. tapi ini x bermakna aku x amik berat psl anak aku sdri.. wat ape aku teran penat2 (tapi x kuar gak n terpakse di toreh perut aku tuk baby kuar) kalu x nk amik berat psl anak... aku tau la yg aku ni x perfect.. tapi aku rase aku dh wat sume ape yg perlu tuk anak aku... begini la cerita psl babysitter aku...aku gelarkan dia ngn F*** je la... last day dia jaga anak aku rabu lps(2 hr sblm aidiladha).. aku pn pelik kenapa dia x nk jaga anak aku.. aku beranikan diri tny dia.. mcm x masuk akal jer dia ckp camtu kat aku.. dalam ati aku, mcm la dia tu pandai sgt jaga anak.. anak dia pn selalu je x sht.. pandai ke tuh.. anak aku tiap kali gi amik dia kat umah F***, tiap
kali tu jugak la ade2 je kesan merah kat badan anak aku(tapi aku x kategorikan ni kes dera la).. mungkin kena gigit semut kot.. pahtu bubur yg aku bekalkan kat anak aku pn x penah abis... btl ke anak aku x nk mkn..sedangkan sll aku suap, mmg licin la kalu takat 3 4 sudu... penah gak aku usulkan kat hasben aku psl nk tukar babysitter lain..tapi mengenangkan hasben F*** tu kwn hasben aku, x jadi lak nk tukar... kang ape lak kata dia... sabar lagi la wat mase ni.. tapi bile F*** kata aku camtu, mmg aku x leh nk terima la.. pahtu dikatanya aku lmbt amik anak aku.. dh smpi umah pn kol 6 lebih.. camne aku nk gi amik awal.. asben aku lagi la lwt smpi umah..cuba korang bayangkan, kalu dah kena ujan, kompem korang mandi dulu sblm gi amik anak kan.. sbb aku mandi dl sblm gi amik anak aku pn di jadikan isu besar.. tah la.. aku pn x tau la nk kategorikan F*** ni ape.. dh la ckp tu sinis2.. pedih telinga ni dengar.. berkira nk mampus.. penah skali je seingt aku, ank aku cirit2.. x cukup la pampers 5 keping yg aku bekalkan(selalunya mmg x penah abis la guna kalu 5 keping tuh).. sbb terpakse guna pampers ank dia sekeping, tu pn dia berkira.. pahtu, aritu aku terlupa nk bagi botol susu besar(botol susu kecik je la ade), terpakse pinjam anak dia punya dulu, tu pn dijadikan isu besar.. nk berkira ssgt... aku buknnya sengaja x bg botol besar.. tapi sbb aritu aku x pam susu, aku lupa la nk bg botol susu besar(selalu botol besar tu aku isi susu yg aku pam).. kalu gtu, nape x wat je susu dlm botol kecik je(kecik2 pn 5 oz lebih gak la muatan dia..).. mmg ade satu lagi benda yg aku TERAMAT x puas hati n aku kategori kan dia ni BODOH dlm hal ni wlpn dah beranak sorang.. korang bayangkan la, bule dia kata sbb susu badan yg aku bekalkan tu penyebab anak aku batuk2(sbb aritu anak aku batuk2)...masuk dek akal ke x.. susu tu aku mmg pam kat opis. pahtu simpan dlm peti ais.. kaum2 ibu yg pam susu badan tuk anak2 dia, camne korang wat... bukan ke korang pam dulu n simpan dlm peti ais.. aku nye stok x penah pn lebih smggu.. arini aku pam, esok bg bekal.. se jahil2 aku ni pn, x penah lagi aku terbaca ke, terdengar ker yg susu ibu bule jadi penyebab ank sakit.. penah kan sebelum ni aku bg entry psl makanan tuk anak aku.. aku wat bubur ngan kurma tuh... ade sorang kwn aku yg dh beranak 2 bg komen skit.. dia kata, makanan manis x elok tuk baby lagi2 kalu umur 6 bln.. tu nasihat dr doc.. aku pn bgtau la kat F*** yg jgn lagi bagi kurma kat anak aku.. bule dia kata tu kan makanan nabi... manis buah kurma x ade effect ape2 kat kesihatan kita (tapi kan, kurma tu bukan ke dah di proses ala2 sira gtu..kompem tu bkn manis asli lagi kan...) pahtu siap bgtau kat aku lagi tu, kalu x tau tny la kwn2.. jgn lak malu bertanya.. berdesing gak telinga aku dengar kata2 sinis dia tuh..aku nk tny korang2 sume la.. adakah sumber internet & majalah2 keibubapaan tu x leh jadikan sumber.. betol kecik ati aku ngan F*** yg agak perasan pandai jaga anak. aku x penah lagi jupe org yg jadi babysitter berkira nk mampus camni.. buai yg anak aku guna tu pn di mintak byran(aku bukan nye soh tidokan anak aku dlm buai pn.. kt umah dia tido kt bwh jer.. baiknya hanya sekejap aje..)...so, pesanan kepada ibu2 sume, kalu nk cari babysitter tuk anak2 kita, baik cari yg bt2 ikhlas nk jaga anak kita.. jgn main hentam keromo je cam aku(padahal F*** tu yg book awal2 mase aku pegnent dulu lagi yg dia nk jaga anak aku).. camni la jadi kalu babysitter yg semata2 nk kan duit...lum cukup sebulan jaga, dah mintak byran... ssh gtu... skang ni aku tinggal ank aku kat jiran sebelah umah aku je la..aku bg nama I** je la.. dari pemerhatian aku selama ni, dia jaga anak org ok jer(dia mmg dh lama jaga budak2).. arini aku gi amik anak aku, try gak belek2 kat badan dia(bkn sbb x pecaya kan I**), x de pe2 pn lagi.. alhamdulillah la.. bubur yg aku bekalkan pn licin.. malah I** soh aku wat lebih skit bubur tuh.. arini cam x cukup jer.. alhamdulillah la.. aku hrp benda2 yg lps xkan jadi lagi la... kita kena tawakal je.. kalu rase x brape yakin, brenti keje jaga anak sdiri lagi bagus... ni la luahan hati seorang ibu..




8 Responses
  1. hahaha..sbr k k,sue.. ntahnye dh la tk frendly.. tkper, dugaan akhir thn.. cayok2


  2. $ue @nim Says:

    xpe..ade hikmah disebaliknye la tuh... sape tau kan..


  3. Mama Elman Says:

    biasa la sue..sabar jer..
    aku pun penah kena perli-perli..
    lagi ngan org yg aku x kenal...
    mmg org tu busy body sgt-sgt la..
    tp aku wat bodoh jer


  4. $ue @nim Says:

    tu la..lantak la...selagi dia x kacau hidup aku, wat bodo je la org BODOH camtu..


  5. FaraMie Says:

    aku baca luahan hati ko ni pun rs geram gak..tp nk wat camna..wat xreti jala yg baik kita ikut. Camnilaa hidup kat dunia dgn org bermcm perangai


  6. $ue @nim Says:

    tu la farah.. tapi xpe la..at least aku tau gak sbbnye.. kalu aku slh, blh la aku perbetulkan diri aku ni.. camni la..manusia ni mcm2 perangai ade... ko bila nk ade baby.. qat dh ade.. :D


  7. Kelkatu Biru Says:

    aku pun ade gak kene 'dikata' orang...tapi maleh nak amik pot lah...kalau asyik amik pot, leh sakit jiwaaa woooooooo...


  8. $ue @nim Says:

    btl tuh... baik biarkan je.. jgn ambil pot...kang lagi dok pikir, lagi sakit ati...