.: jantung itu bukan milikku.... :.

sekiranya bloggers ade tgk tv3 sabtu lps dl slot cerekarama, semestinye tau akan maksud entry aku kali ni.. ini adalah tajuk crite cerekarama sabtu lepas.. mmg bez crite tuh... perasaan aku betul2 tersentuh bila tgk crite tu.. kepada sapa2 yg x tgk crite ni, aku crite la skit sinopsis crite dia.. crite ni mengisahkan seorang lelaki muda ngan keluarga kayanya dan juga seorang lelaki cacat ngan keluarga miskin nye.. si iskin bernama Daud n si kaya plak bernama Jeff. di jadikan crite camne kedua2 lelak ini bule berkait rapat adalah begini..... Daud adalah seorang lelaki miskin harta tetapi kaya budi bahasa.. wlpn dia cacat, namum dia begitu sakangkan ibunya yg buta.. dia bekerja sebagai pembantu Pak Ali di kedai buahnya dengan pendapatan harian lebih kurng rm15 sehari.. dia juga bekerja sebagai pencuci kereta jalanan. pendapatan hariannya cukup untuk makan minumnya ngn maknya.. bak kata org, kais pagi makan pagi..kais petang makan petang... rumahnya, begitu daif sekali.. sekembalinya Daud dari keje pada suatu malam, dia dilanggar oleh kereta yg dipandu oleh Jeff.. abis terpelanting makanan n baju baru yg dibeli untuk maknya... mereka berdua dihantar ke hopital(x de lak tau sape yg antar n bagaimana dia dibawak ke sana)... keadaan Jeff agak parah juga la sbb jantungnye mengalami masalah.. namun dia dpt penderma jantung untuk dirinya(jantung Daud la tuh)... setelah Jeff sihat, perangai dia btl2 lain dari sblmnye(sbb guna jantung Daud, perangai dia pn terikut2 cam perangai Daud).. setiap malam dia akan termimpikan Daud n mak Daud.. mak Daud???... dia begitu sedey sbb anaknye x pulang ke rumah.. jiran2 la yg membantu mak Daud.. maknye btl2 syg kan Daud... sehingga la satu ketika Jeff dtg jupe mak Daud dan menyatakan dia adalah Daud.. menangis kerinduan makcik tu.. huhuhu.. aku pn turut menangis... tapi last2 skali Jeff bgtau yg dia adalah penyebab Daud meninggal n memberitahu hasrat dia mahu menjaga makcik tu sepertimana yg diwasiatkan oleh Daud dlm mimpinya.... tapi, si Ayu, merangkap awek Jeff tidak suke akan kehadiran makcik tua yg buta tu.. dia anggap, makcik itu la yg menjadi penyebab Jeff x nk kawen dgn nye... dia siap bg warning lagi tuh kat makcik tu ygdia xnk mackik tu ade ape2 hubungan ngn Jeff... aduh... teramat sedey n kecik ati dia apabila mendengar pengakuan Jeff yg anak nye sudah tiada.. ditambah pulak ngan amaran keras Ayu.... aku juga turut bersedih saat itu.. mungkin aku juga akan sesedih makcik tua itu jika anak kesayangan kita sudah tiada(mungkin naluri keibuan dlm diriku sejak bergelar ibu ni kot yg membuat aku berperasaan begitu).. tapi last2 mak Daud boleh terima kehadiran Jeff sebagai pengganti anaknya... aku kasi 5 bintang la kat crite nih.. bule menang award anugerah skin la pahni...




smpi dlm tido pn aku teresak2 bila teringat crite tuh.. btl2 tersentuh hati aku.. dh lama aku x nangis tie tgk crite..




6 Responses
  1. Mama Elman Says:

    apsal aku tak tgk yek???..
    ooo..aku tgk bola la...
    chelsea lawan manchester city...
    hehhe...


  2. $ue @nim Says:

    :P.... poyo je la ko nih.... xde pekdah pn tgk bola.. bknnye mendatangkan kesedaran pn...


  3. Mama Elman Says:

    ehh...silap...la
    liverpool lwn manchester city...
    bleh lupe lak team kebanggaan yg main...
    hahhaa...
    ko try la tgk game bola...
    sesekali hilang rase stress...ngan ade feel sonok jer tgk bola tu kena sepak2...hehe


  4. $ue @nim Says:

    sori la mama Elman.. aku x minat bola la... dulu time aku kt kg, bule gaduh adik beradik pasal bola..sbbnye abg aku nk tgk bola..tapi aku x nk.. tv ade 1 je.. dari aku tgk bola, baik aku main bola ngn anak teruna aku.. mane tau pahni leh jadi jaguh bola sepak negara lak.. hahaha.. time tu la kot br aku minat bola. :D


  5. is-nanie Says:

    ah sudah~.. tetibe citer pasal bola.. tak berkaitan dengan entry langsung.. hahaha..
    is tak tgk citer tuh... tp dr citer kaksue.. mmg jln citernye mmg sedey laa..
    thanx for sharing..


  6. $ue @nim Says:

    rugi is x tgk.. btl2 mencuit perasaan insan yg bergelar manusia...tp xpe.. nntkan kemunculan ulangan nye.. hehehe