.: NAIK LAGI KER ? ;.

crite pasal shoping lagi... just shoping barang2 dapur sblm pose tiba... semalam aku ade gi shoping skit kat T**** dekat ngan umah aku nih.. mmg ni je la tmp aku sll shoping... brg2 xde la murah pn.. tapi dh sini je la yg ade.. beli je la... aku kalu nk gi beli brg dapur, mmg aku listkan la apa yg xde kat umah.. byk gak la... termasuklah GULA.. GULA mmg dah lama x beli... plannye nk beli wat stop tuk wat kuih raya nnt... gi tgk kat rak gula, mak aiiiiii... harga gula skang ni dah mahal la.. rm1.90 tuk skilo gula.. aku rase baru je ssgt harga gua naik dari rm1.50 ke rm1.65.. skang ni naik lagi ker.. ke kedai tu je yg naik harga.... x leh jadi nih.. petang ni nk kena try gi tgk kat kedai runcit kat ngan umah aku plak la.. kot2 harga lagi murah.. kalu harga x sama, kompemmmm... kat situ je la yg suke suki naikkan harga sdiri.. tau2 je la.. kalu nk masuk bulan pose n menjelang raya, byk harga2 brg naik... alasan, permintaan tinggi.. barang x cukup...

barang sll je naik harga, tapi gaji aku bile plak nk naik2 nih.. dah lama x merasa gaji up.. ditahap lama gak... :-|... kat sapa yang aku patut ngadu nih.. huhuhu




6 Responses
  1. Harga gula RM1.90 tu sepatutnya report kt KPDNHP yg terdekat... mana bole kedai runcit senang2 menaikkan harga gula...kan harga gula kerajaan dh tetapkan RM1.60 sekilo sahaja...


  2. $ue @nim Says:

    tu la kan akmal... aku pn rase cam x puas hati jer.. tapi nk kena tau harga semasa gak.. tah2 mmg harga gula skang dh naik.. aku je x tau sbb dh lama x beli gula.. pe2 pn mmg x puas hati la ngan kenaikan mendadak gini...


  3. nanazack Says:

    sue...mmg dh naik la...dia naik saing ngan minyak hr tu kan...sbb subsidi dah dikurangkan tu yg harga gula naik... kononnye kjaan nak suh penduduk kurangkan gula la tu...huhu...

    kat sini gula rm2 sekg wooo...nak wat kuih pun pikir 2,3 kali nie...


  4. $ue @nim Says:

    lor...ye ke nana.. aku igtkan sbb dh nk pose n raya .. tu yg harga naik tuh.. adeh!!! sakit la camni.. kalu camni, aku pn kena pikir panjang la nk wat kuih raya ke x tahun ni... :-(

    bile la gaji aku nk naik ni.. brg asyek naik harga jer.. kalau la bos aku baca blog aku ni, alangkah bagus nye... mane la tau kot2 pahni dia naikkan gaji aku.. hahaha... berangan.. berangan.. berangan.... :D


  5. Kelkatu Biru Says:

    tu le...kene kurangkan gula le...kuih2 yang mana guna gula sume pun da naik harga kt tpt aku ni ha...

    asyik naik naik naik dan naik...aku naik pening wooo mana nak carik duit...


  6. $ue @nim Says:

    tu la syah kan... asyek naik harga je.. kat tmpt aku pn kuih2 dh naik harga... sll beli 3 singgit... skang ni dh jadi 2 singgit la..

    2009 = dari rm1.50 jadi rm1.65 (naik 15sen)
    2010 = dari rm1.65 jadi rm1.90 (naik 25sen)
    2011 = adakah dari rm1.90 jadi rm2.25(naik 35sen)

    pahni balik kg tanam tebu la.. wat gula sdiri.. :D