Daisypath Anniversary tickers

.: HARI PERTAMA POSE :.

smlm ari pertama pose thn ni... alhamdulillah.. sahur semalam just makan simple2 je(tapi mmg sll mkn simple2 gak.. xde meriah2 pn.. :D).. sahur nasi ngan lauk tomyam n ikan goreng jer.. pahtu timun wat ulam.. tu je... plan nye smlm nk masak sdiri tuk berbuka.. lgpn bulan pose ni, aku mmg blk awal.. office hour dari kol8.30 hingga kol5..kalu ikut keadaan jln cam besa, kol6 aku dh leh smpi umah.. tu yg aku bajet sempat masak.. cuma nk masak yg grand2 tu, x dpt la kalu dlm mase singkat camni... awal2 dah call asben soh kuarkan ikan2 dlm esbox... asben aku ptg semalam xde kelas.. tu yg ade kat umah... skali smpi umah, rase cam bengang je... rase cam nk gigit org je time bbuka nnt.... asben aku x kuarkan gak ikan2 dlm esbox... padahal aku dah call dia bgtau... bule plak dia kata dia lupe... nak x nk, gi beli lauk kat PARAM TTDI Jaya je la(plan asal, nk gi PARAM gak.. tapi beli kuih2 jer).. aku just beli nasi kerabu ngan air tebu jer(tu pn hutang lagi 50sen ngan abg tebu tuh.. hehehe.. dia xde duit syiling nk bagi baki.)... lain2 x beli pn... asben aku plak beli nasi kerabu gak, tapi lauk ikan percik ngan daging bakar... sbnrnye masih ade rase nk marah kat asben aku.. tu yg beli skit jer... tapi pendam je dlm ati.. pose2 x baik marah2 org..

sahur arini, aku just goreng ikan je... asben aku ni x lalu makan kalu xde menu ikan goreng(seb baik gak la... bini dia ni kan x reti masak.. :D).. dia mkn nasi ngan lauk ikan percik lebih dia mkn berbuka smlm ngan ikan goreng je la.. pagi tadi, lps sahur, gosok baju keje jap pahtu mata x ngatuk, kemas2 skit la umah(sll weekend je la smpt kemas umah :D)... pagi tadi, aku trs kuarkan siap2 ikan tuk aku masak petang nnt.. letak dlm esbox gak tapi kat bahgian bawah jer... br la ptg ni aku blk, bule trs masak.. hrp2 jalan x jem la petang ni... sempat la aku masak pencuci mulut skali...

menu arini(br plan.. x masak lagi.. :D) : -
- gulai tempoyak ikan keli
- ikan masak tiga rase (guna ikan talapia jer)
- sayur goreng
- puding roti


tu je la aku nk masak arini... x nk masak byk2.. kang membazir plak.. kalu aku masak byk, asben aku bising plak(nmpk sgt la bini dia ni sll masak skit :D).. masak skit pn x pe la asalkan kena ngan selera kita.. mahu abis dua tiga pinggan gak kan... ditambah plak ngan budu + ulam(x kan ketinggalan walaupn dok kl)... SEDAP SAMPAI MENJILAT JARI... hehehe





6 Responses
  1. 3uri@ni Says:

    Sedap pulak lauk sahur ko sue, aku nie payah sket nak sahur ngan nasi sbb baba Naurah x berapa sgt kalu sahur berat2 nie, cam aku nie mmg, keding2 pun, nak makan berat, xtp bila xder geng, aku makan apa yg ada je la


  2. Unknown Says:

    mak aii sue, plan lauk sakan nmpk...hihi.. dh ada gulai tempoyak ikan keli, tmbh plak ngan ikan 3 rasa...pergghhh!!! rajin giler ko... aku nmpknye sahur nnt mkn lauk sardin je la...stok dah nak abis...hehehe


  3. nasya naim Says:

    ::kak sue nak yg tempoyak tu..uwaaaaa..my fav..:D..::


  4. ko sebut ns kerabu...aku dah teringin ns kerabu...td baca blog zue tentang ikan bakar...aku tringin ikan bakar...sblm tu aku singgah kat blog kawan aku citer ttg asam pedas ikan pari...aku tringin gak asam pedas ikan parii...

    huwaaaa...asyik teringin - ingin jeee...

    pastu baca komen nana, sebut donut, aku da terbayang2 da donut celup coklat....ssedapppnyerrr...

    Ni plak baca plan lauk ko, peerrrrrrrrhhhh sedapnyerrr...


  5. CtQatrun Says:

    sue,ade org bg budu kt erdy...dr thn lps x de sape makan...ekekek
    aku pun nak makan nasik kerabu daging bakar...dah jumpa gerainye ari tu...tp nasi kerabu habis lak..huhuhu...
    aku hari2 x msak...mls...heheh...
    bleh x mcm tuh????
    sahur jer aku msak nasik...lauknye beli siap2...ekekek


  6. $ue @nim Says:

    zue : baba naurah x suka sbb dia nk diet la tuh kot.. tapi kalu ko pn cam dia gak, alamatnye makin keding la ko pahni... silap2 seksok naurah lagi besar dari ko. ekeke

    nana : tu plan je nana... tapi seb baik menjadi gak... sahur lauk sardin pn best gak kalu skali skala... tapi kalu hari2, silap2 muka pn jadi cam sardin gak.. :D

    nas : nak???? jom la kaksu blanje pakej berbuka puasa di kediaman 6 bintang kat G5A-2-3, kem subang....hehehe

    aisyah : ko nih... sume tingin... ni br baca blog lagi.. kalu ko gi serang param, silap2 abis sume ko borong... hahaha

    qat : kalu nasi kerabu dh abis, ko wat la sdiri.. senang jer.. budu pn dh ade tuh.. mmg cukup bahan la.. ko cari ulam2 je la... aku nk bg UBAT PENGASIH kat laki aku.. tu la hari2 nk masak sdiri.. bg dia mkn air tgn bini dia... hahaha... kalu sahur, aku makan mane yg ade je.. dah rase mls nk masak... :D