Daisypath Anniversary tickers

.: MTEST PUNYA CERITA :.

27/3/2010, mana2 calon MTest tuk kali ke2 mesti kena alert ngna tarikh ni.. sbnrnye, pd tarikh ini jugak la aku amik MTest(test tuk org2 yg mintak KPLI)... malam sabtu lebih kurang jam 1030 mlm aku ajak asben gi servay skolah tmpt aku MTest keesokkannye.. aku dpt kat Sek Men Keb Seafield... petang jumaat tu dh servay2 tny kkwn jln nk ke sana.. almaklum la, aku ni x familiar mana kalu area2 subang jaya nih.. nama je dok subang.. tu la kena tny kkwn jln nk ke sana... pakat2 la cari jalan nk ke sana camne.. Rina yg juga sekalu salah seorang opismate aku yg msh tinggal, dia la yg tukang tunjuk jalan... mesti la dia tau.. dia kan org sini... :D... tapi dengan bantuan www.wikimepia.org gak... hehehe...xpe.. tu la gunanye internet... mlmnye xde la aku terkial2 nk cari skolah tmpt MTest aku tu kat mana.. ikut je guide yg dia bagi..

mase gi cari mlm tu, jupe la satu skolah ni.. mmg tepi jalan utama la.. siap ade guard.. aku ngan asben gi la tny guard kat sana.. ADAKAH NI SEK MEN KEB SEAFIELD???... dia ngan kompiden nye jwb, YA... fuh.. lege la skit rasanye...xde la pagi esoknye aku nk kelam kabut mencari.. so, ngan senang atinye aku pagi sabtu aku gerak la lwt skit(dah leh bajet brape lama perjalanan ke sana..)... kol8 lebih br gerak.. exam tu kol9.. smpi je kat skolah yg aku cari mlm tadi, skali guard yg jaga kat situ kata tu bkn Sek. Men. Seafield.. mmg hangin satu badan aku rase... macam2 rase la... aku rase cam nk sumpah org je pagi2 nih.. seb baik guard pagi ni bkn org yg aku sama masa aku gi cari skolah tuh... kalu x, mmg akan ku sembur habis2 la.. kebetulan ade la 2 org amoi jalan kat tepi jln.. cam gaya org nk gi joging jer.. aku tumpang tny dia la.. dia la bg guide kat aku camne nk ke sekolah tu.. gi cari2, bule plak x jupe ... nmpk org dok wat keje kat luar umah, aku gi la tny org tu lak.. skali mamat indon la.. x tau la plak... ish.. dah cuak aku rase.. dah la dh dekat kol9.. pahtu aku patah blk, nmpk lak ade guard(kat kwsn ni mmg byk guard.. guard yg jaga dlm taman ).. aku tny la guard tu lak.. seb baik dia tau.. dia la yg bg guide tambahan kat aku.. tapi korang paham2 sdiri la kalu jln dlm taman perumahanan ni. mmg byk simpang2 ni.. aku pn dh naik pening.. dah mula give-up dh... last2 aku tgk byk kete yg ikut jln ni.. aku pn try la nasib.. .follow kete yg byk tuh.. seb baik kete2 tu pn mmg sama tujuan ngan aku.. nk gi Sek Men Seafield gak..

Alhamdulillah.. akhirnye smpi gak aku ke destinasi aku.. tu la kan.. kalu kita niat baik, akhirnye Allah permudahkan jua urusan kita... smpi kat skolah tu dh hampir2 kol9.. terus paking kete n jln ala2 lari2 anak masuk skolah tu.. mula2 masuk skolah tuh, mmg aku puji la student kat sana.. friendly abis... siap ucap "good morning mem...".. aku balas ngan senyuman je la.. senyuman tu kan satu sedekah... sedekah tu dpt pahle.... :D.... aku terus gi cari tmpt duduk aku... tny sorang cikgu ni(cikgu kot.. :D) dia la yg bgtau kat mana bilik aku berdasarkan no giliran aku... terus la berlari2 ank memandangkan kebanyakkan org dh masuk n dah dok tmpt duduk masing2... dh jupe bilik tu, terus dok tmpt duduk sdiri.. dh x tgk kiri kanan dh.. terus kuarkan alat tulis aku.. lps tu br la leh toleh kiri kanan.. tgk kwn2 sblh.. eh!!! minah ni cam aku penah tgk jer.. dia pn cam kenal aku gak dari cara dia lihat kat aku.. aku pn senyum la.. dia lak ngan ramahnye trs bgtau aku, eh!! cam penah tgk la awak nih.. dh dia tny dl, aku pn tny la dia blk.. selidik punya selidik, rupenye dia ni kwn kpd kwn skolah aku dulu.. dia pn blajar kat utm gak dulu... cuma lain2 fakulti jer.. dia amik kejuruteraan kimia.. berjiran la ngan fakulti aku.. ptt la aku cam penah tgk je minah ni... ape x nye, dulu masing2 slim-melim.. skang ni masing2 dah mengembang.. mana nk kenal .. igt2 lupe je la.. hehehe..

kol12 br la abis xm tuh... trs blk coz risau kat anak aku yg dok ngan abah dia... kot2 dia meragam ke ape(asben aku ni kalu anak meragak, diamula la naik angin...)... dh la call asben dia x angkat.. plan malas nk masak lak memandangkan jam dh nk kol1.. time lunch.. kang kalu masak, kol brape la bleh makan.. dah la asben aku x bfast pagi tadi.. aku beli je la lauk yg dh siap kat kedai.. blk tu bleh trs makan.. nasi aku dh masak awl2 pagi tadi... smpi kat umah, kesian la plak aku tgk anak ngan asben aku... dua2 tido... dah la dua2 x brape sihat..asyraaf selsema abah dia lak dilanda demam+asma+sakit tekak.. aku kejut asben aku, soh bgn makan nasi.. dia ngan lemahnye, bgn la gi cuci muka n then kitorang sama2 makan memandangkan anak teruna aku dok tido... lps siap mkn, asyraaf dh bgn.. lapar la kot.. time dia makan dh tuh... so, aku siap kan la makanan tuk lunch dia.. asben aku, lps makan tadi terus telan ubt n lena blk... biar la dia berehat.. x nk la kacau... lps asyraaf makan, main2 kejap, last2 kitorang bertiga, abiskan mase siang ari sabtu ngan tido.. hhehe... x kuar gi mana2 pn..



:: aku nk wish gudluck la kat sume2 calon MTest aritu.. moga2 berita gembira akan menyusul nnt.. aku pn berharap ssgt... ni dh kali ke7 aku amik MTest.. aku percaya, Allah akan tolong hambaNya yg tidak putus asa mencuba n terus mencuba wlpn dah berkali2 gagal.. gagal berkali2 tidak bererti gagal buat selama2 nye...
4 Responses
  1. yanie Says:

    kalau yani jadik kak su mesti yani dah nangis dah... mesti balik je trus.. macam2 dugaan..insyaAllah ade rezki kak su tu.. :)


  2. $ue @nim Says:

    tu la... kaksu pn dh give-up sbnrnye... kaksu dh neka, kalu x jupe gak, kaksu nk blk jer.. tapi alhamdulillah, kaksu ikut kete yg byk2 tu, rupenye diorang pn nk gi desinasi yg sma ngan kaksu.. kita tunggu resultnye nnt la plak..



  3. $ue @nim Says:

    tq syah... aku ngidam ssgt ni... air mulut pn dh meleleh... :D