.: HEPPY 10-TH MONTH :.

ekcelli, arini 11 mac 2010, genap la umur asyraaf 10 bulan.... lagi dua bulan nk smbt birthday yg pertama nya.... byk benda yg asyraaf dah pandai wat... byk gak la ragam dia skang ni.... makin byk ragam, makin penat la aku melayan.. tapi dlm penat melayan kerenah asyraaf, aku rase heppy sesgt dpt tgk anak sdiri membesar depan mata..... syukur kepada ALLAH sbb aku dikurniakan anak sebagai penyeri hidup aku suami isteri... masih ramai org yg wlpn dh lama kawen, tapi belum ade rezeki anak.. kakak aku sdiri pn dh lebih 10 thn kawen, namun lum lagi ade anak sdiri.... aku bersyukur ssgt.....

kembali kepada crite tadi.... skang ni aku mmg xleh nk lepas pandang dari asyraaf... maksud aku, mmg kena sll perhatian dia la... nape????????... sbb skang ni dia dh pandai ngutip ape2 je yg dia jupe ala2 MBSA gtu... kalu kutip je, xpe la.... ni kutip masuk mulut... aritu skali dia masukkan span alas kaki.. aku tgk dia cam pelik je sbb dok mengunyah... skali tgk, asyraaf dok best kunyah span.. ish.... smlm lak, mase kat umah ngasuh dia, masukkan plastesin(tanah liat)... mase tu aku ade dok bergosip ngan ngasuh dia.. hehehe.. anak2 ngasuh lak dok main plastesin kat ngan tmpt kami... tah mase mana asyraaf bule gi amik plastesin tu.... padahal asyraaf dok atas riba aku... satu lagi psl asyraaf.. dia ni, kadang2 tu mata tgk kat org tapi tgn tu dok nak capai sesuatu... mungkin smlm dia wat camtu kot.. aku prasan pn mase nk bg asyraaf nyusu.... tiba2 asyraaf cam nk muntah... skali aku tgk dlm mulut dia ade plastesin.. mmg kelam kabut dibuatnye... aku korek la benda tu yg kat dlm mulut dia... tapi mungkin ade lagi sisa2 kt dlm mulut dia... lps aku korek sume tu kuar, trs bagi minum air.. takut2 gak dia dh tertelan plastesin tu.. takut tercekik kat leher dia...

tu la Muhammad Haris Asyraaf yg dh umur 10 bln skang ni.... pe2 pn aku harap pahni dia x kan wat benda cam gini lagi... dia buleh membesar ngan sihat n bule jadi anak yg soleh... AMIN.
2 Responses
  1. nanazack Says:

    xlama lg dia leh jln, lg penat la ko dibuatnye...hehehe.. ni adam bru je pas terabur kan sume bwg2 n sayur2 yg aku bru pas aku hiris n potong2... laju giler dia wat keje tu...geramnye akuuuu!!!!...tp geram2 pun, sabo je la... marah pun bkn dia paham...hehehehe


  2. $ue @nim Says:

    hehhee... adam nk tlg mama dia tu sbnrnye.... kang kalu adam x tlg, sape lagi nk tlg.... nnt kang ko lak xde keje... dok umah goyang kaki la plak.... :D