Daisypath Anniversary tickers

.: MALANG X BERBAU :.

kali ni saje je nk crite pasal malang yg menimpa aku selasa aritu... adeh... mmg malang x leh nk elak la... kalu leh elak, kompem aku dh elak ke tepi.. kan..kan...

selasa aritu aku dtg keje agak lwt la skit.. lalu jalan blkg.. pahtu terpakse follow lori yg bwk sloww bangat(slow bagi aku yg dh kelewatan nih).. dah ade luang aku nk potong, trs aku potong lori tuh... skali ade lopak la plak.. terjatuh dalam lopak kete aku.. pahtu siap ade bunyi yg x menyenangkan.. aku benti kete kat tepi.. tgk kete kot2 ade yg x kena... ok je... trskan lagi perjalanan... mmg kalu nk elakkan diri dari tersekat dlm jem, aku akan lalu jalan SUBANG AIRPORT ikut ARA DAMANSARA tuk kuar ke LDP.. kot situ mmg x jem.. cuma trafik light je la byk.. xpe.. aku snggup tunggu trafic light dari redah jem... dah nama pn shotcut, aku lalu la ikut dalam taman perumahan.. time nk kuar jalan utama tu, bule plak rase lain macam je kete aku... adakah sbb aku terjun lopak tadi or sbb aku naik bonggol x brek(gara2 lwt la sume nih).. ade tmpt lapang skit, aku benti.. rupenye tayar blakang kete aku tu dah kemek la...

adeh!!! kompem pancit la nih.. call bgtau asben(sbb aku bawk kete dia) tny jet kete dia kat mana.. dia plak risaukan aku.. aku xde la gelabah mana sbb dh byk kali kena kes camni.. kirenye tau la cara nk tukar tayar tu camne walaupn x terer mane... skali, mak kau... hambik... skru tayar dia ketat gile.. aku yg 'ayu' pagi tu dh berpeluh2... smpi terkentut2 nk bukak 4 skru dia tuh.. dh la xde org time tu.. kalu ade org time tu, kompem aku wat muka kesian.. wat kunun2 nye x reti nk tukar.. ekekek... terpakse la wat sdiri kali ni.. lama gak la dok godek alah nih.. dh keempat2 skru di bukak, rehat jap.. pahtu amik tayar spare yg berat giler tu.. pahtu rehat plak(rasenye byk rehat dari wat keje :D).. last2, berjaya jugek lah aku tukar tayar kete tuh wlpn amik mase lama...

smpi2 opis, dh kol 10 lebih... lantak la..lgpn dh bgtau opismate aku yg aku masuk lmbt sbb kete pancit..

moral of the story, bagi kaum2 pompuan xspecially, belajar la cara tukar tayar(sbb sllnye pompuan tau bawak jer.. termasuklah aku awl2 dl.. :D)... kalu berlaku kes tayar pancit tmpt xde org, xde la melalak sengsorang... 1st time aku kena dl, mmg byk mengajar aku benda ni... dh la time tu dlm hutan... malam2 plak tu.. kalu korang2 biase ngan jalan nk ke kelantan, mesti korang tau bukit 7, kat merapoh.. tmpt tu mmg panazzzzz..... kat situ la kete aku pancit 1st time aritu... mmg nak nangis rasenye.. sume pompuan n x reti nk tukar tayar.. last2 tawakal je tahan kete org yg lalu lalang... kalu la kwn2 yg terlibat sama dlm kejadian 1st time kete aku pancit(rina, nik siti, zakiah), mesti korang gelak sorang2 kan.. hehehe.. tapi seb baik gak kan... dari situ aku blajar cara nk tukar tayar kete nih...



:: sesapa nk jln shortcut n nk elak jem xspecially ari keje dari subang epot nk ke LDP, bule tny aku.. aku skang dh kategori terer la ngn jln shortcut sejak aku keje kat kelana jaya ni.. :D



3 Responses
  1. yanie Says:

    dah terbayang2 kak su bawak keta drift.. hahaha.. kak su sgt hebat bawak keta smpi pancit tayar.. :P


  2. 3uri@ni Says:

    Aku reti bawak je, kekeke...isi minyak pun tak reti, wakakakaka


  3. $ue @nim Says:

    yani : kalu kete buruk cam kete kaksu ni, bule la wat drift.. tapi kalu nk wat drift ngan kete baru, sapa sanggup weiii.. rasenye sy kete baru lebih ari segala2nye.. hehehe

    zue : igtkan aku yg dah teruk.. rupenye ada org yg lagi teruk dari aku rupenye.. ekekeke.. ko xpe, bule ngada2 ngan abe sayang. mintak dia gi isi minyak..