Daisypath Anniversary tickers

.: FAMILY DAY :.

ala2 family day la jugek.... hehehe... last weekend aritu, aku telah melepakkan diri aku bersama abg2 aku kat umah bos YANI... kebetulan asben aku outstation.. aku plak ade exam ari sabtu... x tau nk mitak sapa jaga asyraaf, tu yg aku mintak tolong abg aku jagakan kejap.. abg aku sbnrnye baru je smpi kl dari sabah jumaat aritu.. pahtu dh diorang satu famili nk gi stay kat umah bos YANI, aku ikut skali la.. lgpn exam tu pagi jer.. petang tu diorang bule la nk gi jalan2 pn.. aku nk lepak je kat umah.

exam aku belah pagi.. tgh hari jumaat tu, bos YANI n wife dia kuar gi PD.. ahad br balik.. tinggal la kami2 yg jadi PENJAJAH umah diorang.. pahtu petang tu plak, abg aku dari gemas lak smpi.. ajak lepak kat situ jugek. mmg btl2 jadi PENJAJAH la kejap.. umah dia dh jadi cam umah sdiri la plak. diorang suami-isteri mmg baik ssgt.. aku selalu gak gi umah dia.. bak kata org2 lama, org berbudi kita berbahasa la.. x kan time ssh je gi jupe dia.. time senang or time x senang x ssh, kalu ade mase, x salah gi melawat.. tapi xde la smggu skali pn gi umah dia..

bos YANI ngan aku sbnrnye xde ape2 hubungan persaudaraan pn.. hanya saudara seislam je.. dia sbnrnye biras abg aku.. jadinye, ngan aku mmg xde kena mengena la.. tapi disebabkan aku dh kenal diorang dah lama ssgt, tu yg rase cam sedara je(saje je ni nk jelaskan kat yani.. kot2 salh faham:D)..

sabtu aritu kakak ipar aku kuar gi jalan TAR.. ada tragis skit berlaku kat sana.. wallet dia kena copek la.. dia x sedar bile pencopek tu bukak hbang dia amik wallet.. sedar2 time dia nak amik air dlm hbag.. tgk2 ade botol air je dlm tuh.. wallet dh x tau kat mana.. sedikit terkilan la gak kan.. imagine jadi kat kita.. walaupn dlm wallet tu duit x byk, tp byk benda penting kat dlm tu.. ngn kad kredit, ic dia n anak2, kad bank dia ngn anak2 lagi.. adeh!!.. dh la dekat2 raya.. peringatan kat semua la.. JAGA HBANG BAIK2 LAGI2 DITEMPAT ORG RAMAI..SENTIASA BERWASPADA DENGAN ORG SEKELILING..





2 Responses
  1. yanie Says:

    uiks.. byk tul link yani.. hahahaha.. diorang mmg baik sgt tp bos tu time keja mmg sgt2 sarcastic.. menyampah giler tahap max.. hahaha


  2. $ue @nim Says:

    hahaha.. saje je.. mg entry kali ni khaskan tuk yani.. ekekke...

    time bos yani mase keje, kaksu no komen..sbbnye kaksu lum penah keje ngan dia.. kaksu kenal time life dia nganfamili dia jer.. bukan life dia ngan keje.. pe2 pn, hrp2 sblm menamatkan zaman kegemilangan yani kat S*****M tu, berbaik2 la ngan dia sebaik yg mungkin k.. hehehehe