Daisypath Anniversary tickers

.: MISSION COMPLETED :.

alhamdulillah.. akhirnye misi untuk menyelesaikan segala mala berkaitan ngan saman-menyaman ni, sudah berjaya.. kete aku mmg dh suci bersih dari saman.. tinggal kete asben aku je la(kete dia pn aku je yg sll kena saman.. hehehe.. saman paking kat opis aku ni la...)...

kalu ikutkan, mmg aku tgh nazak skang ni.. ape x nazak nye, gaji br dpt separuh... hutang2 bln ni pn byk tertangguh... tu yg aku kategorikan aku skang ni nazak... tapi, nak dijadikan cerita camne aku tergerak ati gi bayar saman2 tu.... sbnrnye asben aku ade dpt surat chenta dari uncle mbpj.. diorang pos ke alamat kg... pelikkan.. camne diorang bule trace alamat kg.. sedangkan alamat dalam geran kete tu kat rawang... tah la.. tu keje diorang.. lantak la.. pahtu aritu dh dpt skali surat warning soh gi byr... tapi aku wat diam je la dl.. memandangkan time tu duit kureng.. pahtu mgg lps, mak mertua aku call asben, kata ade surat chenta lagi skeping smpi.. asben soh la mak dia baca ape yg tertulis atas surat tu.. rupenye, tu surat amaran ke2... siap kaler pink gtu.. hahaha.. siap tertulis, kalu x byr juge pahni, tindakan mahkamah akan diamik.. adeh!!! tu la sbb nye aku bertindak pantas... hehehe.. duit x de pn, sanggup gi korek duit simpanan asb... daripada kena tindakan mahkamah, baik byr skang. kalu dh dpt surat mahkamah, kompemmm lagi byk la kena kuar duit.. kan..kan....

tu la smlm aku gi byr segala-mala saman2 tu sume.. kalu ikutkan total sume, aku kena byr rm400(1 saman = rm100. aku ade 4 saman)... tapi dia kesian kat aku kot, bg diskaun rm200.. mak aiiii.. belek2 beg duit, duit mmg ade byk tu jer..last2 skali, bergedik santai skit aku ngan org yg jaga kaunter tu... pujuk2 skit dia... last2 dia bg kurang lagi.. so, total kena br rm120... alhamdulillah...

sblm aku beransur, aku tny la dia camne leh trace alamat kg sedangkan alamat dlm geran tu alamat kat rawang.. pahtu dia dia pn cite la ngan panjang lebar(sbb time tu xdeorg.. leh la bercerita pjg lebar skit ngan aku) camne dia dpt alamat kat kg.. rupenye skang ni mbpj dh link ngan jpj... sbb sblm ni dh ade org dtg byr saman sbb x leh nk renew roadtax gara2 ada saman ngn mbpj.. mmg skang ni sume majlis yg mengeluarkan saman dh link ngan jpj kot... sbb tu la aku ngan pakserela gi setlekan saman2 tu..

pe2 pn, aku suke sgt sbb misi dh berjaya(walaupun dah sengkek gile baban skang ni)... hrp2 pahni x kena saman lagi la.. igt nasihat org2 yg kat mbpj tempoh hari.... "HARAP2 PAHNI XKENA SAMAN LAGI"... pesanan terakhir penaja aku sblm beredar blk..






0 Responses