Daisypath Anniversary tickers

.: SEBAKNYA :.

pagi tadi bos panggil aku ngan Head IT. ade byk perkara yang dibincangkan.. perkara pertama skali dibgtau ialah, aku ngan Head IT kompem kena outstation ke Labuan this wednesday(coz kena gi seltekan projek ngan Perbadanan Labuan)...tiket flight pn dh beli.. aduya... camne ni.. akcelli, perkara ni dh dibgtau mgg lepas.. tapi aku plan nk mintak xcuse. byk perkara yang aku perlu pertimbangkan. tapi apakan daya ku, tiket dh dibeli. ari rabu ni jam 7pagi.. x smpt aku nk mintak xcuse kat bos, dia lagi laju potong jalan aku...oh!!! camne la kali ni... aku nk ingkar arahan bos, sume sudah di uruskan. aku ni kan kuli dia, jadi, TERpakse ikut arahan(rela dalam terpaksa)..

dalam masa yang sama, aku bukan saje seorang pekerja kepada bos aku, tapi aku juga seorang isteri kepada seorang suami dan juga seorang ibu kepada seorang anak... tu juga aku kena pikir... rase berat ati aku nk meninggalkan dua insan yang amat aku sayangi.. mmg aku akui aku kerap ditinggalkan suami atas urusan kerjanye(biase la, aku kan isteri tentera).. dia sll gak kena outstation...kalu bos dia outstation, kemungkinan besar dia pn ikut skali..aku plak, ni la 1st time aku kena outstation jauh n tinggalkan suami n anak dlm tempoh yg agak lama(siap keje br boleh blk.. huhuhu)... last aku kena outstation jauh mase slbm kawen dulu2 la.. 2 tahun yang lalu... kalu zaman bujang, mmg aku nk ssgt la kalu kena gi outstation.. bule kenal tmpt org.... tapi skang.. aku TAK SUKA outstation(kalu bule bawak famili, kan best)..

ni la 1st time aku kena outstation sejak aku memiliki suami n anak.... mesti aku akan merindui dua buah hati aku ni.. aku juga risaukan samaada asben aku mampu menjadi ayah dan juga ibu kepada anak aku atau tidak.. boleh ke dia bgn malam2 buatkan susu untuk asyraaf??... bolehkan dia bangun awal pagi buatkan bubur untuk bekalan asyraaf kat umah babysitter??.. mampukah dia pujuk asyraaf ketika asyraaf menangis??.... betapa beratnya ati aku... plg aku risaukan, camne la asyraaf nk tido malam2 coz kalu malam dia akan tido ngan ngusu ibu dia??.. yang paling penting, mampukah hari2 ku tanpa dua insan ini....

aduh!!!! semua aku rase x kena.... ini adalah kali ke3 seigt aku aku tinggalkan anak aku.. kali pertama n kedua, mase aku dapat interview gomen. mase tu aku masih dalam pantang.. asyraaf aku tinggalkan kat kampung bersama neneknya. tu pn aku tinggalkan sehari jer... tinggal sehari pn aku dah rindu ssgt kat dia.. malam2 nk tido menangis teringatkan asyraaf kat kampung... ni kan plak lebih dari sehari... Ya Allah, kuatkan dan tabahkan hati aku semoga aku mampu harungi semua ini..


:: hatiku sebak ketika menaip entry ni... x mampu aku nk teruskan lagi....DOT....
2 Responses
  1. nasya naim Says:

    ::uit kak sue..takper2 sekurangnyer company tu still ader job kan..smile k::


  2. $ue @nim Says:

    tapi job sbgi ibu n isteri camne lak???????