Daisypath Anniversary tickers

.: macam2 :.

akhirnya aku selamat menjejakkan kaki ke bumi labuan.. kali ke2 aku ke sini... tapi kali ni berbeza ngan sblm ni..kali ni aku ke sini atas tujuan keje... mmg sedih ssgt pagi tadi nk tinggalkan hasben n anak kecil aku kat umah.. asyraaf pulak seakan2 tau yang aku nk tinggalkan dia pagi ni.. sejak dari semalam lagi dia x nk ngan abah dia.. pagi ni plak, awl la plak dia sedar.. kol430 pagi aku bgn,dia dah sedar.. tapi kasi nenen, tido blk.. pahtu kol5 aku dari dapur(tgh watkan bubur asyraaf tuk bekal kat umah babysitter nnt), dgr dia merengek. kejap je.. mungkin abah dia pujuk la tuh.. aku siap mandi dia merengek lagi... kali ni lama la plak.. tp berjaya asben aku pujuk dia... aku masuk bilik, tgk dua beranak dok tido.. hrp2 asyraaf x sedar lg pahni... pahtu mase aku dh nk gerak, salam ngan asben, skali dia sedar lagi... tapi aku terpaksa gak tinggalkan dia wlpn berat ati aku nk tingalkan dia dlm keadaan dia menangis... ak cium puas2 asyraaf... wat bekal tuk aku sepanjang aku kat sana... tinggalkan kisah sedey ku pagi tadi sblm gerak ke LCCT..

nk crite setiba aku kat labuan lak. smpi kat sini lebih kurang kol10 pagi tadi.. pahtu trs amik cab dari epot gi cari hotel.. kitorang(aku ngan head it) stay kat Victoria hotel.. hotel ni la antara hotel yg murah skit la kalu nk banding ngn hotel lain yg berdekatan ngan PL.. ok la hotel tu.. x de la buruk sgt n xde la class sgt.. bagi aku, cukup la.. aku dpt bilik single deluxe... tapi kwn aku yg HEAD IT tu lak dok bilik single stended je.. ish.. aku lak lebih2 kan.. aku nk tukar, dia lak xnk.. wlpn aku ckp tingkap bilik aku xleh nk tutup.. lantak la.. dh dia xnk.. aku amik je la... esok2 nk tukar bilik single je kalu ade(kalu dtg satu famili ok la gak bilik besar pn.. kalu sorang2, agak kesik dlm bahse kelate :D).. satu yg aku bule rase yg sblm ni aku x penah alami.. hotel ni ade 5 tingkat. bilik aku kat tingkat 4.. tangga ade, lift pn ade.... disebabkan kitorng dua2 kat tingkat 4(bilik 404 ngan bilik 402), so naik la lift... lift kat sini mmg aktik.. sblm ni x penah lagi aki naik lift camni.. kat kl bandar besar lagi la xde.. kalu korang tgk crite lama2, kompem penah tgk lift yg pintu dia cam pintu umah.. pahtu nk tutup lak, kena tarik manual cam pintu grill... hehehe.. mula2 naik, takut gak.. lagi2 plak bile kwn aku yg sblm ni penah stay kat sini penah sangkut kt dlm lift ni gara2 dia saje je memandi nk bukak pintu grill tu time lift jalan.. ape lagi, lift trs benti kat tgh jalan... hahaha... bila tutup blk grill tu br la lift tu gerak blk... pahtu, kalu dlm lift tu ade 2 org lain yg nk gi tingkat lain, xleh.. kena gi satu destinasi je.. so, kalu la aku nk gi tingkat 4 n ade lak org dari tingkat 2 nak naik, lift tu akan antar aku dulu ke tingkat4 br la dia turun blk.. btl2 antik la aku rase.. hari ini dalam sejarah la aku hari ni.. :D

crite psl esok lak.. esok aku x tau la smpt berblog ke x... pagi2 esok kena gi PL.. wt keje kat sna... kalu dok sana, ok la.. bule guna tenet free. kalu kat hotel, wlpn ade broadband, x yah berangan la nk guna tenet... xde line la.. ssh ssgt nk dpt line.. kejap ade keja xde. aku nk post entry ni pn, berkali2 try gak nih... k la, nk tido dl(walaupn mata lum ngantik lagi..).... kang kalu x tido, tingat lak kat anak n hasben kat umah.... biar la diorang dtg dlm mimpi aku mlm ni....

gudnite n assalamualaikum...


::hrp2 asyraaf xkn wat onar sepeninggalan aku ni.. kalu x, kesian la kat abah dia..
0 Responses