Daisypath Anniversary tickers

.: PROGRESS ANAKKU :.

salam jumaat...
arini nk wat entry pasal anak2 plak.. dh lama x wat update pasl anak2 kat blog usang aku
ni..skang ni, genap la umur hero aku no2 1 thn 1 minggu... si abg plak dah berumur 3 thn 2
bulan ++.. ibu ngan abah dia x yah la nk update gak ye.. hehehe...

selasa aritu ada bwk my baby gi klinik tuk cucuk 1 thn punya.. lwt skit 2 3 hari.. xpe.. bukan
lwt mana pn.. doc pn x kata aku gi lwt.. aku dh fedup nk gi RSAT yg dekat ngan umah aku..
servis dia hampess.. menyakitkan ati.. aku sanggup kuar duit skit daripada sakit ati ngan RSAT tu ... aku bwk anak aku gi klinik private.. tapi klinik private tu dh macam klinik famili aku.. sbb sakit demam aku gi klinik tu.. servis dia ok la.. caj pn aku rase adalah termurah kat area2 umah aku ni..  doc dia ssgt la friendly... laki bini dua2 sgt baik.. meh nk promote skit klinik tu.. nama klinik tu POLIKLINIK HIKMAH.. doc sgt berhikmah ok.. aritu masa nk cucuk my baby, pandai dia pujuk... tapi dlm pujuk2 tu pn, my baby still gak nangis.. anak manja tol la.. hahha... mase cucuk tu ada la timbang gak.. berat dia skang ni br 8.9kg... aku rase ringan la plak... ringan2 pn, still x leh jalan lagi ni.. camne anakku.. cpt la bule berjalan.. ibu dah x larat nk dukung2.. raya ni biar la dh leh jalan. bule la gi jalan kutip duit raya.. hahahaha

progress si abg plak.. si abg skang ni 3 thn 2 bulan ++.. makin mulat. perut dh nk jadi cam perut abah dia plak... kalu pagi2 mmg berpeluh dl la aku antar anak2 aku gi umah ngasuh.. kena time dia x nk bgn tido, soh dukung, mmg mandi pelluh pagi2 la jwbnye.. berat dia x sure brape skang ni.. makin bertambah nakalnya.. makin kuat nyakat adiknye.. adik dok main elok2 dia gi kacau adik dia.. adeh!! aku pn dah x larat nk marah dah... dah nama pn budak.. skang ni sume keje dia nk wat sdiri... mandi x nk bg aku mandikan.. nk mandi sdiri. nk sabun , gosok gigi sdiri.. aku plak x yakin bersih ke x dia sabun n gosok gigi tuh.. pahtu nk makan pn sdiri.. tapi berterabur la nasik2 keliling tmpt dia mkn tu.. xpe la.. aku biarkan je la.. nk basuh kencing pn sdiri.. nk basuh berak pn sdiri(part ni aku x bg dia wat sdiri).. nk pakai baju sdiri.. wlpn kadang2 dia pakai baju terbalik... hahha... mungkin peringkat umur dia skang ni nk belajar wat benda sdiri... yg aku x suke dia wat, dia nk tolong aku masak kat dapur.. kalu time masak, mmg bising la kat dapur.. aku dok menjerit2 kat dapur ngan ank aku tuh.. tu la.. dl aku nk beranak pompuan kot.. sbb tu rajin bebenor nk tolong aku masak..
mlm tadi kunun2 aku nk wat kuih raya la.. hehehe.. tp cancel x jadi sbb anak aku dah masukkan telur dalam adunan kuih tu.. resepi dia x de telur.. adeh!!
thn ni plan nk wat kuih raya byk tuh.. tapi nmpk gayanye tahun ni raya wat kuih raya TUNJUK je la.. tujuk2 kat kedai pahtu byr.. hahaha




6 Responses
  1. 3uri@ni Says:

    Aku pun main tunjuk2 aje Sue, makan bukan beria sgt biskut raya ni, dah la tak baper terer, hehe


  2. $ue @nim Says:

    aku pn bukan terer mana pn.. tiap kali nk wat tiap kali tu gak la bukak buku resepi.. nmpk gaya nye camtu la..kuih tunjuk je la..


  3. Unknown Says:

    sue...ringan gak anak ko ye...anak aku masa timbang 9bln kot dh 8.5kg...huhuhu semangat kan...adehh, kalo ko mandi peluh, aku mandi apa plak ek???

    bab jerit2 mmg dh xyah nk komen la, kat blok aku ni, jiran2 sume dh kenal dh suara aku...ye la, area blok aku tu aku sorg je ada anak kecik, famili lain sume anak dh skolah...paham2 je la kan....

    kuih raya???huhuhu nk tunjuk kat kg je la, dh 2 x kali try wat semperit, 2x gak la masuk tong... tgn ni xde talent lgsg wat kuih raya, kalo wat kek boleh plak...huhuu


  4. $ue @nim Says:

    nana >> anak aku tu mmg ringgan.. tapi ringgan2 dia pn still x leh jalan lagi.. adeh la.. x tau la aku.. bab jerik2 ni, ko dah jadi cam aku da.. kakak aku ckp ape tau, anak sorang kontrol lagi sore.. slow2 je ckp.. anak 2 dah mula jerit2.. anak 3 4 x tau la camne.. hahahah... eh!! thn ni blk raya BP ker.. selamat beraya kat kg.. aku dah 2x wat kuih raya tapi sambung2.. mlm ni wat adunan.. pg esoknye bg n sahur br sambung bakar.. hahaha... gara2 anak teruna aku yg ringan tulang nk tlg ibu dia la nih.. :D


  5. Anonymous Says:

    Jerit2?...welkam to da mom's club! heheh...

    anak ko suka turun dapur? gud la...sok2 kalo ko sakit pening die leh tulong masak...:)

    mrs huang yoshi. :)


  6. $ue @nim Says:

    mrs huang yoshi >> kering tekak aku asyek dok jerit je pose2 ni.. anak aku mmg rajin turun dapur.. tapi rajin kacau je la.. lkalu dua tlg aku, lagi bykkkk keje yg aku kena wat ade la.. tu yg aku mula nk bercakap ngan tangan tu.. :D