Daisypath Anniversary tickers

.: CERITA RAYA :.

masih bulan syawal lagi kan.. salam aidilfitri.. hari ni nk cite psl hari raya..
hari raya thn ni x semeriah mana pn.. start cuti 15hb  trs 14hb mlm tu bergolek tayar kete aku ni menyusuri lebuh raya utara selatan nk blk kelantan.. aku blk kg ikut grik.. ni sbnrnye alternatif nk elak dari jam.. takut jln gua musang tu jem jer.. blk umah aku kat tanah merah dl sbb nk amik brg kat umah aku.. smpt la sahur ngan family.. pahtu ptg nye tu trs gerak blk kb.. sbb kali ni nk raya pertama kat umah aku.. kena blk umah asben dl la.. thn ni dalam sejarah wei.. aku bungkus ketupat palas dengan mak mertua aku.. hahaha... berpulas2 tgn aku ni.. tapi x menjadi seperti yg nk pn.. last2 aku jadi tukang potong jer.. hahaha...


thn ni tema kaler biru.. tapi biru x seragam. hehehe.. ni gara2 last time gi cari baju raya la tuh.. saje nk tepek gmbr raya satu famili...

kami satu famili... skang ni ssh nk amik gmbr ber4.. si abg ade je hal yg dia nk wat..
 
 
aku n asben.. tapi time ni asben bad mood.. tgh sakit gigi la.. soh senyum pn dia wat dekkk jer.. xpe la.. dia sorang je yg rase sakit.. sbb tu la gitu... kita x leh nk tlg pn.. kan..kan.. kan.... tu yg muncung je. xleh mkn.. kesiannnn kan.
 
 
ni al gmbr anak2 cucu2 mak aku..  ni x sume ade.. br 4 org anak mak aku jer.. lagi 3 anak mak aku xde time ni.. mcm2 kaler ade kan.. kaler biru tua tu famili abg aku yg no2... kaler oren tu famili kakak aku no 3.. kaler cream(tersorok skit sbb dok barisan blakang) famili kakak aku no 4.. abg aku no 1 ngan no 5 x blk beraya.. abg aku no 6 blk umah mertua.. lum smpi lagi mase sesi bergmbr ni.. kalel biru muda + biru tua tu famili anak mak aku yg no 7 a.k.a bongsu.. aku la tuh... actually mak aku ngan ayah tiri aku tu kaler meroon.. tpai diorang x pakai sedondong la plak.. payah tul mak aku ni nk soh pakai sedondong.. nk plak kaler yg garng2.. xpe la... nk wat cmane...
 
saje je zoom in gmbr hero no2 ku.. rambut x smpt nk potong.. serabai je kan.. hehehe.. nk bg pakai songkok, mmg x kan lekat la..


kuih raya thn ni,  mmg byk giler la.. aku wat blk lagi(buat skit + yg beli byk).. yg abg + kakak + ipar yg beli/buat sama.. mak aku dh raya 6 pn kuih raya x abis lagi.. hehehe.. xpe.. tuk stok sbln syawal la tuh kan... hehehe... abg aku rajin byk thn ni... dia wat lemang.
pagi raya, sume berkumpul ramai2 kat umah kakak aku .. lgpn umah dia depan masjid.. jadinye lps turun dari masjid, sume gi makan kat umah dia la.. thn ni makan lps semayang raya sume wat kat umah kaka aku.. takut x muat dlm umah, wat kat parking kete.. sapa2 yg turun masjid di jemput la singgah.. kakak aku siap masak nasi dagang, satay, nasik impit, kek2 (yg dibeli), lemang (yg abg aku wat), ketupat (mertua aku buat kan) n kuih2 raya...

sebahagian daripada juadah pagi raya.. tgk la anak teruna aku.. cam kebulur je kan.. hahaha


raya pertama dok umah jer.. sbb xde org kat umah.. kang ade tetamu, xde org kat umah la plak.. hero sulong aku ikut ummi (kakak aku yg no 4) dia blk tumpat.. mlm br blk .. sunyi bangat bile si abg xde, si adik plak tidooo jer.. raya ke2, br gerak gi kubur arwah ayah.. skali terus la gi beraya kat umah sedara mara belah ayah.. mlm tu gerak blk umah asben kat kb.. part beraya ngan family n sedara mara asben plak la.. tung tang tung tang, raya ke4 asben dh kena blk kl.. sbb raya ke5 dia dh keje.. aku x ikut skali.. sbb lum puas lagi dok ngan famili kat kg.. hehehe.. aku blk dok umah aku la.. berpuas2an ngan famili kat umah.. bukan wat ape pn.. dok je la ngan famili.. mlm sabtu asben blk smula.. nk amik bini terchenta la plok.. hehehe... ahad mlm tu dah gerak blk kl.. sbb isnin masing2 dah keje...



3 Responses
  1. Unknown Says:

    selamat hari raya sue...maaf zahir batin...wah biru ye....sejuk je mata memandang....hehehe


  2. 3uri@ni Says:

    Patut aaa muka masam je, sakit gigi rupanya, he he

    Selamat hari raya sue, maaf zahir batin


  3. $ue @nim Says:

    nana & zue >> selamat hari raya jugak... korangdah raya pose 6 gak ke nih...