Daisypath Anniversary tickers

.: VROOM...VROOM...:.



Assalamualaikum..

sepanjang bulan pose ni, aku ari2 ulang alik keje ngan moto jer.. 1x je aku dtg ngan kete.. dah
time blk tu jem teramat la sgt, smpi kan kete aku temperature naik.. tu la decide nk dtg keje ngan moto tu.. lgpn kete2 aku tu x brape sihat(ada 2 kete pn dua2 rusak la..).. kena masuk spital la.. kete aku tu kena tukar 'kasut'.. kalu xde org tegur, mungkin aku dok bwk lagi kete tu.. tapi aritu ade org tegur yg keje aku 'kasut'nye dah nmpk urat2 putih, mula la takut.. dan2 trs dok sadai je kete tu.. hehehe.. kete asben plak, lps temperature naik aritu, smpi ke sudah x brani nk bwk.. aritu dah gi repair tukar tangki air, asben bwk still gak naik temperature nye... arini kena siapkan service sume2 skali 1 kete tuk blk kg nnt.. x nk ade mslh dalam perjalanan..

serius aku cakap, aku dh lama x bwk moto... bonceng pn dh lama x.. bukan belagak, tapi memandangkan bilangan ahli keluarga aku ni dah bertambah, x muat dh nk naik moto.. tu yg bile 1st time bwk moto sejak sekian lama x bwk moto, rase x brape confident.. bukan xde lesen pn.. cuma takut2 je la ngan kete byk.. ngan moto cilok sana sini.. tapi bila dah lama rase cam sonok plak.. aku plak main cilok2.. smpikan ade opismet aku tegur "DAH SONOT NAIK MOTO KE SKANG NI".. hehehe.. mmg sonot pn.. sbb time blk, x yah nk pikir jem.. cilok kiri cilok kanan 10minit dh smpi umah.. tapi bile pikir kat aunty cleaner 2 org yg tumpang aku sblm ni, kesian la plak kat dia.. mungkin bulan pose ni je kot merempit.. lps raya ni, back to normal kot.. gi keje ngan sang WIRA ku..

:: asben asyek dok tny, bile nk pulangkan moto dia.. hahaha.. sbb skangni aku yg konker moto dia. sabar ye bang.. harta abang harta bersama kan..kan..kan...:D

4 Responses
  1. 3uri@ni Says:

    Wah, bulan2 posa merempit ye Sue :D

    Hati2 ye!


  2. $ue @nim Says:

    biase la zue... nk cpt sampai, kena merempit je la.. penah aritu mase mula2 pose aku gerak kuar opis kol5, kol630 br smpi umah.. huwaaaa... rase nk nangis sbb cremp kaki ni.. jem gilleeeerr.. ngna moto 15 minit dah smpi.. syok wei.. blk umah smpt masak meriah.. smpt lagi baring2 nk tunggu berbuka..


  3. FaraMie Says:

    sue..aku skang bergelar guru bertauliah ni br naik keta ni..sblm2 ni time aku jd guru ganti, guru kontrak, keja swasta tiem anak dara skali semuanya aku naik motor. mmg dr zaman U lg..aku pi keja drp umah aku kat subang tu ke HP Tower ikut jln LDP pi sekyen 15..heheh smpi suami aku pun xpercaya. cuma yg xbestnya time hujanlaa..yg penting jaga diri n hati2


  4. $ue @nim Says:

    farah, aku skang ni dh lama x naik moto.. lgpn aku ni takut2 skit... fobia sbb penah xcident.. hehehe..skang ni pn kalu dekat2 je la brani bwk. jauh2 x terpikir lagi nk gi ngan moto.. tp bagus la kalu kat bandar ni ngan moto je.. xde jem.. kan.. cuma tang ujan tu je la x best.. cam pagi tadi.. gerimis je.. seb baik la.. aritu lenjun aku smpi opis wlpn pakai baju ujan..