Daisypath Anniversary tickers

.: BERCERAI :.

salam hari isnin...

skang ni aku dlm proses nk cerai susu asyraaf... selama ni, dia bukannye x minum susu botol pn.. tapi bile time dok ngan ibu dia, tu yg ssh nye... nk gayut je ngan ibu dia.. penat gak rase.. dah besar panjang pn still nk gayut ngan ibu dia, camne nih(skang ni dh masuk 20 bulan)... lgpn skang ni quantiti susu badan aku dh berkurangan... time asyraaf dok nyotnyot, mmg sakit ssgt je rase... tu psl la aku nk kasi cerai susu aku ngan asyraaf...

korang2 ade tips x camne nk bg dia 100% minum susu botol... tiap kali aku bg susu botol, mesti dia x minum.. buang camtu je la... tapi, kadang2 aku wat susu tu dlm cawan dia jer... hehehe.. pahtu tipu dia, ckp tu air milo.. hehehe... :D..

kwn2 sume, kalu ade tips camne nk cerai susu ni, bule la bg tips skit.. bule aku try kat anak teruna aku sorang ni.... ataupn sape2 yg tau psikologi tuk bg anak2 lepas sepenuhnye nyusu badan, buleh la pass kat aku... mana la tau, kot2 cara tu bule buat asyraaf terpengaruh...




10 Responses
  1. Unknown Says:

    hehehe...ko sama ngan aku...mslh aku plak, waktu siang mmg dh ok sgt...tp time nak tido ngan waktu mlm je la mslh bg aku.... tp kalo sblm tido tu, kdg2 aku bg dia minum siap2 secawan susu pastu bila abis aku terus masukkan buai...tp tu la, buai la plak...aku kalo leh nk suh dia tido sndiri je...huhuhu tp xberjaay lg...

    skangni aku siap beli termos letrik lg sbb adam mmg dh kuat minum susu tepung tp aku bancuh lain ckit la, susu+milo+cereal (sbb adam kan kurang mkn)...mmg laju la dia minum...tp asal nk tido je dia cri aku, tu yg aku lemah...kalo memalam plak, dia still cri lg, kalo aku kejut dia bg minum susu tepung dia xmau gak....susu aku pun dah berkurangan gak nie, dia pun dh 2thn....

    eh, adam xbotol tau...dia cuma minum pki cawan je...trainning cup pun dh lama dia tinggalkan..huhu


  2. 3uri@ni Says:

    Aku pun tgh duk pk2 mcm mana nak cerai susu nie....slow2 la kan...yg payahnya, sejak seminggu dua nie, Naurah langsung x moh fm....ntah kenapa ntah....sebelum ni ok aje dia minum...kalu dia minum pun, 1oz je...


  3. Unknown Says:

    zue, laki aku suh ltk lipstik la, kunyit la, asam jawa la...tp aku yg lemah nak wat tu sume, abis la bra aku nnt...kekekeke


  4. 3uri@ni Says:

    Aku pernah letak sos cili tau, mmg dia x moh la, tp tu la, lama2 aku malas, hehehe...lagipun Naurah kan baru setahun stgh...kakak aku ckp, dia letak bunga bakawali, MIL aku pun ckp letak tu jg sbb bunga tu rasa pahit...ko try la...ramai yg cakap very effective la, hehehe


  5. $ue @nim Says:

    nana : asyraaf x tido buai,lagi ssh nk bg dia tido... time nk tido tu la lagi nk nyotnyot.. kalu aku nk tarik, dia gigit.. sakit wooooo.. aku nk try bg dia minum dlm cawan cam adam gak la.. tapi aritu try bg, dia x nk..mungkin dia bule rase kot.. tu susu dia..hehehe.. tapi kadang2 ok plak... seb baik mlm2 dia x jaga mintak susu.. kadang2 sgt la dia dok mintak.. nak..nak.. bile bg botol, x minum pn.. last2 buang je la.. susu aku pn dh kurang.. lgpn aku bukan fully BF.. ko lain la.. adam mmg anak mama sepenuhnye... sbb minum susu mama dia jer...

    dl aku letak minyak cap kapak... bile rase berangin skit, dia x nk la kejap.. pahtu nk blk.. aku penah gak sapu bwg putih... sama gak.. kejap je x nk.. phtu nk blk.. cuma kalu letak lipstik, kunyit, asam jawa je la aku x penah cuba lagi... takut aku lak x sanggup.. hehehe...

    zue : kalau susu ko ade lagi, pe slhnye bg.. cam aku ni, susu dh kering.. tapi camne pn, kena cerai gak kan.. budak2 dah makin besar... kalu kt kg aku, ade gak bule mitak org2 yg tau wat camne nk cerai susu.. dia baca2 skit dlm makanan jer.. dl anak buah aku wat ngan dia la.. bule cerai susu... tapi tu la.. aku pn x tau bile blk kg... tu yg kena slow2 ajar asyraaf tuh..

    eh!! bunga bakawali tu camne ek.. :D.. nnt sapu bunga tu kat breast gtu je ke... x mabuk ke bunga ni.. aku nk try cair kat tenet la camne bunga bakawali nih... bule try cara nih.. kot2 menjadi...


  6. 3uri@ni Says:

    Aku tak moh cerai lg, tp nak slow2 ajar la nie, hehe


  7. Unknown Says:

    sue, ko ltk minyak kapak, xberangin ke ko nye tu? hehehe...aku slalu duk pikir mcmtu, kang aku ltk pelik2, kang aku gak yg merana nak menahan...hahahaha...

    zue, susu ko byk lg x? kalo byk lg xpe la...ko wat pelan2 je...naurah pun kecik lg kan....mcm adam dulu, mmg sampai satu takat tu, dia xmau susu formula...ada la dlm 2-3mgu...pastu tetiba adict susu formula plak....mcm ada angin plak anak aku tu....huhuhu...


  8. $ue @nim Says:

    zue : kalu ko nk bg naurah tu susu ko lagi, ok je kalu kuantiti susu ko still b yk.. aku ni, dh ke arah xde.. tu yg nk cerai sepenuhnye gak tuh...

    nana : mula2 tu berangin gak.... tapi kalu dh tido, x sedar ape dh.. hehehe...


  9. Sue, dulu, ade org ajar aku sapu pes nescafe, ha ha ha ... kelima2 anak die berjaya diceraikan dgn cara tu... ha ha ha...agaknye sebab pait kot,...ko boleh try kalo nak...


  10. $ue @nim Says:

    aisyah : ermm... bule cuba cara ko nih.. mane tahu anak aku bule cerai talak 4 trs .. hehehe... tq.. tq... mudah2an salah satu cara yg korang2 bg tu, menjadi...