Daisypath Anniversary tickers

.: MARHABAN :.

tadi ade terbaca blog CMG pasal MARHABAN, terigat plak cite zaman2 dok blajar dl.. time bln syawal, time ni gak la aku giat join kwn2 gi marhaban.... aku dl kan dok study kat johor... kalu kat johor, mmg time bln syawal ni, mmg ramai la org wat marhaban.. berebut2 tuh.. aku sll join kwn2 gi marhaban yg belah malam je la... siang nye kan ada kelas..

dulu masa blajar, aku ni bule kategori aktif gak la unit beruniform... sebenarnye terpakse mengaktifkan diri sbb takut x leh dok hostel... hehehe.... kalu dl, Kolej Tuanku Canselor(skang ni x sure la nama ape), sape2 yg masuk JPA3, kompem leh dok hostel.. sbb malas nk aktif kan diri dlm benda lain, just letak nama dlm JPA3 je la.. sbb tu la aku ni leh dok hostel.. sbb aku dh letakkan sblh kaki aku dlm JPA3... yg gi marhaban pn, join geng2 JPA3 la...

kat kl, x tau la ade ke x org wat marhaban.. lum penah lagi jiran2 or org2 terdekat ngan umah aku wat marhaban... tah2 mmg kl xde kot.. aku pn x tau... kalu kat kelantan, rasenye xde... sejak 2o thn lebih aku hidup sebagai rakyat mesia n kelahiran kelantan, lum penah lagi gi or dgr org wat marhaban kat kelantan.... mungkin org ganti marhaban tu ngan majlis rumah terbuka kot... ataupn cuma negeri johor je yg ade marhaban... mana2 je la.. asalkan ape yg kita wat tu ikhlas n niat kerana Allah Ta'ala.. insyaAllah apa jua majlis yg kita wat tu mendapat keredhaan dan keberkatan dariNya...



:: teringin nk wat open house.. tapi x reti nk bajet.. x penah wat open house lagi nih... tolong... tolong.. sape2 leh tlg wat bajet tuk aku wat open house.. plan nk masak sdiri.. tu yg lagi x reti nk bajet....




9 Responses
  1. Unknown Says:

    sue...ko kena pastikan dulu jemputan ko bpr org...pastu bru sng nk bjet masak byk mana :D... aku dh lepas smlm, msk sndiri gak....hehehe...pnt mmg penat...tp bila tgk tetamu mkn bertambah, hilang sume pnt tu...hehe


  2. Unknown Says:

    sue..senang je sbnrnya. tapi ko nak masak apa? br bleh tlg budgetkan. berapa tetamu yg dijemput? datang x datang tu lain kira. bior berlebih sikit dari tak cukup kan.
    ko baca tak idea yg aku bg kat FB?


  3. sy mmg x pandai marhaban. tp mak sy siap masuk kumpulan marhaban kat kawasan rumah kami. kat kl ada lg tp mungkin tak semeriah di kg. kalau dijemput ke kenuri baru ada.


  4. Anonymous Says:

    marhaban rumh ke rumh ke? skrg cm dh tkde sgt..ktn pn tkde,cuma kalo ade org cukur jambul je la..hihihi..

    open haus??bile?? hahaha.. sure tk pat dtg.. tulah, bujet org n ape nk msk.. biase wt simple2 je..jgn heavy2 sgt..


  5. $ue @nim Says:

    nana : tu la..skang ni tgh melistkan jemputan... jiran2 satu blok pn dh 70 pintu... x kan x jemput.. plus kwn aku n kwn hasben aku... aku bajet dlm 150 org je la...

    ida : aku plan nk masak nasik minyak + ayam tomato + dalca.. kuih2 tu ade la skit2. lum pikir nk wat kuih ape... kalu masak nasik, tuk 150 org brape pot aku kena masak ek.. x penah masak byk2 nih... biar masak lebih dari x ckp kan.. 1st time nk wat, mintak nasihat dari yg pakar la.. hehehe

    irma : kaksu pn x pandai marhaban n x penah ber'marhaban'. mula kenal marhaban pn 7thn lps time dok study kat utm skudai.. cuma kat kl ni kaksu x pasti ade ke x... mungkin kalu ade pn x semeriah mana.. org lagi suke wat open house kot... eh!! camne ek sambutan raya kat tmpt org... open house kat sana sama cam kat mesia gak ker..

    wan : kat kelantan pn xde marhaban2 nih.. cukur jambul x sama ngan marhaban.. cukur jambul tu bile2 masa org bule wat.. tapi marhaban org sll wat bln syawal... kaksu plan nk wat open house weeken ni.. kalu wan ade kat shah alam, sila la bertandang ke umah kaksu k... menu???? mulanye nk masak nasik dagang... tapi memandang kan kat sini jarang leh dpt beras nasi dagang, tukar nasik minyak resepi wan kot.. hehehe.. kalu jupe beras nasi dagang, kembali ke menu asal la..

    FUH!!!! PJG BERJELA PENERANGAN NYE.. hehehe


  6. Unknown Says:

    sue : org kedai makan bg aku petua @ budget ye....

    1 ekor ayam : 12 org makan
    1 kg beras : 10 org makan

    so utk open house ko bleh tambah2 budget tu cz derang takkan makan banyak2 macam kat kedai makan. so ko bleh cuba

    cadangan utk 150 tetamu:
    10 ekor ayam
    15kg beras( boleh kurgkn sikit kut cz klu aku g open house aku makan nasi suku pinggan je)


  7. $ue @nim Says:

    tq tlg aku wat bajet... dh ade bajet, nk bajet duit pn senang... nnt ko dtg la umah aku sabtu ni k.. nnt aku bg alamat n guide nk dtg umah aku....


  8. Unknown Says:

    ala lahai... ngapa ko buat sabtu ni. klu ahad, bleh gaks aku datang. kalau setakat subang tu aku memang bleh je datang cz kitorang memang beraya jauh2 gtu.

    sabtu ni aku turun temerloh cz kena g majlis kenduri kawin bekas pekerja bawahan husband aku merangkap junior aku masa sekolah menengah.


  9. $ue @nim Says:

    ala..plak.... ahad xleh.. laki aku dh bgtau awal2 dia ada xtvt... xtvt mancing la.. ape lagi... tu yg dia soh wat sabtu....