Daisypath Anniversary tickers

.: HALANGAN DEMI HALANGAN :.

petang semalam ujan lebat... mmg kalu ari ujan, jalan ter'over' jem la.. so, memandangkan smlm bos dh blk awl, aku pn followwww.. hahaha... aku blk awl 15 minit je.. bkn awal mana pn... dh la blk awl... siap ajak opismet lagi tuh blk sesama.. teruk kan aku ni... ajak org wat jahat.. tapi motif sebenarnya nk tolong kawan.. smlm aku dpt paking dekat ngan opis... opismet aku plak paking jauh.. so, aku ofer la kat dia kot2 dia nk tumpang... lgpn, skang ni kalu dh ujan, x tau bile bule benti...

jalan LDP xde la jem mana... cam besa je la... still lagi gerak la wlpn x leh laju.. tmpt yg jem pn, tmpt yg biase jem.. kat ngan jambatan motorola tu.. ramai gak yg nk potong Q... tapi mintak maaf la aku nk bg laluan.. akan aku ikut kete depan aku rapat2(tapi x elok gak ikut rapat2.. takut terciut bontot kete tu, sape ssh.. aku penah cium bontot kete org gara2 x nk bg kete lain potong Q aku. hehehe)..

masuk federal hiway, tgk jalan nk ke subang epot clear(sll kalu ujan, kat situ dh start jem.. aku sanggup redah tol rm1.10 tu jer dari redah jem)... bile smpi kat ngan susur nk kuar tol subang, mak aiiii.. bk gilerrrr kete... dari 4 lorong dh jadi tah brape lorong sume... adeh!!! kalu tau camni keadaan jalan, x kose aku nk lalu jalan ni.. terpkse la bersesak2 dlm jem.. risau gak kete aku mati dlm jem + ujan.. minyak kete dh naik warning dari pagi lg sbnrnye.. :D... nk smpi kat stesen minyak, jauh lagi.... tawakal je la...

alhamdulillah, aku sudah berjaya mengharungi rintangan jem ke2.. satu lagi jem kat bulatan SAPURA(aku yg bg nama ni.. x tau nama pe sbnrnye.. hehehe).. berebut2 nk masuk lane.. dari 4 lane jadi 2 lane.. kat sini aku plak dh start lalu ikut lorong kecemasan.. mmg time kecemasan pn masa tuh... kete kan xde minyak.. ekekek. lgpn takut x smpt nk berbuka pose je.. dh la dlm kete xde pe2... smpi kat kg subang, ade la sbijik stesen minyak... mmg nk kena isi minyak kete nih... tapi nk masuk stesen minyak tu, ade air la plak... aku tgk kat stesen minyak tu ade kete lain isi minyak. aku pn ape lagi, trs masuk gak la... mak aiiiii... skali dh redah air tu, dalam giler.. air cam tenggelam tayar kete... dlm ati aku doa byk2 hrp2 kete x mati dlm air... lulut aku dh menggigil.. seb baik asben aku dan ajar ilmu 'kete berenang'.. hahaha... org yg dok kat car wash sblh stesen minyak geleng2 kepala kat aku.. dia siap ckp bahse isyarat(sbb jarak aku ngan dia jauh) ckp air mmg dh tenggelamkan tayar kete aku (siap ngan gaya2 mamat bangla tu bgtau..).

bonet depan kete aku berasap.. dh risau giler... dh la aku guna kete asben aku... dh siap isi minyak pn, bonet depan kete x abis lagi berasap.. relek jap bg ilang asap + bg ilang berdebar dlm hati aku nih.. mmg aku x leh nk drive lagi time tuh.. lutut dok menggigil.. dh ilang sume, terus gerak... dh dekat nk smpi umah aku...ade lagi satu halangan air... btl2 mencabar perjalanan aku kali nih.. mula2nye aku nk patah balik jer.... tapi memandangkan ade kete lain kat blakang kete aku, terpkse la redah gak slow2... air skit, brani lagi... bile smpi kat tmpt air byk, trs brenti.. hehehe... takut ma.. br ilang berdebar yg tadi.. nk tambah berdebar yg ni plak.. dh la ade 2 3 bijik kete dok tersadai kat atas jalan tu...yg kesian nye, xde org nk tlg.. sorang2 tolak kete ke tepi.. lantak dia la.. aku brenti lama gak la... smpi ade kete kat blakang aku hon2 soh aku lalu.... tunggu kete dari depan lalu dl.. dh xde kete lalu, br aku redah air banjir tu... skali lagi menggigil.. mulut aku x brenti dok berdoa mintak2 x mati kete dlm air...

alhamdulillah, berjaya juga redah.... ni la perjalanan yg plgbyk halangan sejak aku byk kete sdiri.... tobat pahni aku x nk lalu jalan ni lagi kalu time ujan... kalu korang2 nk rase cam aku rase, sila la lalu jalan kg subang menghala ke tudm subang... rasenye nama jalan tu, jalan tudm subang... tah la.. aku pn x tau sgt nama jalan... :D

bersyukur ssgt aku selamat smpi umah sblm berbuka pose... tapi x smpt nk masak la.. berbuka ngan kurma pahtu br masak.. kena masak gak sbb ade tetamu nk mkn malam sesama..



:: nape time aku dgr info trafic kat radio, xde plak diorang bgtau pasal trafic kat tmpt aku lalu nih.. kalu x, senang nk lalu jalan alternatif lain...
:: kalu kete meredah air banjir cam gni, ptt kena gi servis ke x payah ek?






0 Responses