.: CRITE RAYA :.

setelah hampir dua mggu cuti, masih terasa kemalasan bekerja... tu perkara yg plg x suke kalu cuti pjg.. perkara camni selalu melanda kat aku.. adeh!!!! nape ye... ke org lain pn sama cam aku gak...

arini aku just nk wat ringkasan sepanjang bercuti tempoh hari... bermula 8 sept 2010 hingga 19 sept 2010...



8 sept 2010
bertolak blk kg.. lps keje(keje halfday je :D) trs blah... kol12 lebih gtu la gerak dari umah.. dpt info, hiway karak dh jem.. jalan bentong - raub pn dh start jem.. kami amik keputusan blk ikut grik jer.. alhamdulillah, jalan x jem(cuma tol je la mahal skit).. asben aku ajak berbuka pose ngan abg sulong aku kat ipoh.. tapi disebabkan rindu yg membuak2 kat famili kat kg, aku x nk... bajet nk berbuka sesama ngn famili kat kg.. so, x jadi singgah la umah abg aku n kami teruskan perjalanan blk kg.. best gile blk ikut jalan nih... kete x byk.. asben siap drive sblh kaki lagi tuh.. sblh lagi siap letak atas krusi.. kelajuan 110km/j... siot tol... bkn nk kata asben aku terer drive kete.. tapi sbb kete x byk, bule la drive gtu.. smpi umah kol630 petang.. alhamdulillah, sempat la berbuka pose ngan famili.. asben aku cal tny kwn dia yg blk ikut gua musang tny dh smpi ke lum.. skali, dia x smpi lagi la.. bertolak kol10 am, kol630 pm x smpi kuala krai lagi.. syukur ssgt kami x ikut jalan tu.. belah malamnye plak, sempat la dengar pengumuman raya pose.. saat yg dinanti2kan tuh.. hehehe...

moral of the stori, kena bijak mengatur perjalanan... lagi2 kalu perjalanan yg jauh....



9 sept 2010
dok umah jer.. kemas2 umah yg cam tongkang pecah.. seb baik asyraaf x merengek.. sonot dok main ngan sepupu2 dia... smpi lupe ibu dia kejap.. ingat time nak ngusu jer.. xpe... senang skit keje mengemas ibu.. :D



10 sept 2010
HARI RAYA ADILFITRI... alhamdulillah sebab masih berpeluang jupa aidilfitri lagi thn ni... dapt la men'dondong'kan diri aku+asben+asyraaf+mak aku... men'dondong'kan ngan kaler biru gtu... tapi gmbrnye xde. sori la.. kamera rusak...
alhamdulillah, aku berpeluang solat hari raya thn ni.. asyraaf, kakak aku yg tlg jaga.. selesai solat hari raya, gi berkumpul kat umah kakak aku(dah umah dia dekat ngan masjid)... makan2 n salam2 kat sana.. pahtu gerak lak gi kubur arwah ayah aku kat kg berdang, gual ipoh.. lebih kurang sejam gk la perjalanan... pahtu gi beraya umah sedara mara kat sana.. seb baik gi ngan mak aku, kalu x, ssh la skit... sbb aku ni jarang blk kg awah ayah aku.. silap2 sedara mara aku pn x kenal.. hehehe
petang nye, gerak blk kb lak.. umah asben.. TERPAKSE blk gak sbb raya ke2 mertua wat makan2... kenduri arwah.. smpi umah mertua agak lwt sbb singgah umah pakcik asben kat to'uban, pasir mas.. smpi umah asben, trs masuk dapur ngan adik2 ipar aku.. menyiapkan ape yg ptt tuk kenduri esoknye..



10 sept 2010
bergotong royong ngan famili n sedara mara asben... sume wat sdiri.. gotong royong bersama.. tu la best nye dok kg.. kalu ade kenduri kendara, gotong royong ngan sedara mara n jiran2.. bule masuk rancangan kecoh kenduri bersama sunlight ni.. hahaha....
tersangat la penat... mlm tu lenguh2 satu badan.. terpaksa sapu minyak angin n tido awal.. asyraaf pn di pakse tido awl gak... :D..



11 sept 2010 - 15 sept 2010
beraya kat umah asben n sedara mara asben jer... kebetulan asyraaf demam time ni... x gi mana2 pn...



16 sept 2010 - 19 sept 2010
blk umah aku plak... melepakkan diri bersama famili aku plak la... gi umah sedara mara belah mak aku plak... selebihnye dok umah je... kalu kat umah aku, byk aktiviti senaman mulut je... makan...makan...makan... hahaha... aritu pose sebulan rase cam ringan skit badan.. skang ni dh berat blk la.. :D



20 sept 2010
sudah memulakan tugas aku sebagai kuli kepada majikan.. dah masuk opis la...



2 Responses
  1. Balik Kelate dr KL melalui PLUS dan Grik ko??


  2. $ue @nim Says:

    aku blk aritu ikut grik... sbb kwn ckp kat tol gombak dh jem... dia blk ikut situ.. disebabkan kitorang dh puas ngan jem kat kl ni, tu la blk ikut grik.. bertolak kol12++ smpi kol 6++... smpt berbuka pose kat umah.. kwn yg blk ikut gua musang, gerak dari kl kol10 pagi, cal dia kol 6 x smpi kb lagi.. br nk smpi kuala krai... seb baik kami ambik langkah bijak.. tu la kelebihan org merantau kalu time nk blk raya... JEM + SESAK.. :D