.: HEPPY 9-TH MONTH :.

arini genap la umur asyraaf 9bln... byk benda yg asyraaf dh blajar.. peel pn dh byk.. macam2 perangai dh dia tonjolkn kat ibu ngn abah dia...... dari ngesot, pahtu merangkak.. skang ni kena praktis bjln lak.. br je nk praktis bjln, dia kena serang dek demam lak... ish... susah ati betul kalu demam musim2 skang ni.. dh la skang ni byk kes demam denggi... takut gak kalu2 asyraaf tergolong dlm golongan tuh... mintak simpang la sume tuh... nk sedapkan ati aku yg mmg x sedap ni, aku anggap ni demam sbb nk beralih bulan..

walaubagaimana pun, aku ttp bwk gi klinik... klinik mana lagi kalu x poliklinik harmoni yg kat TTDI Jaya(rekomended by indera.. doc sini mmg frendly la...)... mmg skang ni klinik la tmpt aku tuju kalu sakit.. doc yg ssgt bez... cuma ade la 2 org assistant doc tu yg aku x suke... bkn sbb pe.. sbb dia wat keje teramat la lembab n main2.. cuba bygkan kalu tunggu nk amik ubt pn, bule naik kematu bontot ni wlpn org kat klinik tu x ramai... seb baik doc nye ok... aritu doc bgtau asyraaf demam besa je tuh.. tapi disebabkan panas ssgt, dia masukkan ubat ikut bontot(sub kot nama ubat tu).. seb baik doc yg wat.. kalu nk soh aku wat sdiri, x tau la nk wat camne... xpenah wat la... penah aritu skali pn doc gak yg wat.. :D...

mlm nye aku x leh nk tido.. ape tak nye.. risau kat asyraaf yg demam tuh.. dia pn x leh nk tido gak... xselesa kot... semalam aku cuti... x smpi ati aku nk tinggal asyraaf yg demam kat umah ngasuh... bkn takat kesian kat ngasuh dia, tapi kesian kat asyraaf gak.. asyraaf ni kalu dh demam, ngada2 skit... x leh wat keje ape aku di buatnye... asyik merengek je....sabar je la.... skang ni br tau camne mak aku jaga aku dulu... :D... pagi tadi mmg niat dlm ati aku, kalu panas badan dia x ilang lagi, aku nk bwk gi klinik lagi.. biar la doc nk amik darah pn(skang ni kalu demam, kompem kena amik darah.. byk kes denggi kat kwsn umah aku nih).. aku x kesah.. asalkan asyraaf sihat.... pagi tadi aku bgn, benda 1st skali aku wat, pegang badan asyraaf... alhamdulillah la, panas dia x kurang... lega la skit... dpt la aku gi keje ngan senang ati.. x de la risau sgt mlm ni nk blk kg.. mlm ni aku satu famili akan bertolak blk kg sempena cuti pjg raya cina ni.. selasa br blk subang blk... nmpk gayanye sambutan ulangbulan asyraaf kali ni(sll dengar ulangtahun jer.. hehehe) kat kg la... hrp2 asyraaf x demam lagi.. dpt la bercuti ngan senang hati... :D



:: moga asyraaf akan jadi anak yg soleh dn baik....
0 Responses