.: BILA BEKALAN AIR PUTUS :.

smlm seharian umah aku xde air.. bukan umah je.. mmg satu blok aku tu kot xde air.. pagi nye time aku masak, masih ade air lagi.. tah bile start xde air.. tapi adik iaprku yg skang ni ade kat umah aku(cuti skolah, bercuti la kat umah aku) kata, air xde sejak pagi lagi.. blk2 umah tu, nk mandi pn takut2.. takut lama je air xde. kang kalu lama air xde, camne nk masak.. tunggu la air smpi dl... mmg aku x puas hati btol la... time ade gangguan air, xde lak bg warning dl.. bg announcement ke. tapi kalu tang ade gotong royong, smggu sblm tu dh wat announcement.. x cukup ngan announcement, siap tampal notis lagi... salah sape skang ni.. aku pn x tau nk slh kan sapa dh skang ni... seb baik la mlm tadi dlm kol8lebih, air dh ade blk.. tapi........... mak ai.. air yg br smpi tu bkn nye jernih warna putih.. tapi.. kuning keemasa n la... abis baju2 yg aku cuci.. dhbertukar warna la.. sume baju putih dh melekat kaler kuning2 tuh... iash...mmg sakit ati btl la.... tp x leh nak salahkan org lain sbb ni sume slh aku gak.. sapa soh basuh baju time air br smpi.. x nk check dulu kebersihan air tuh.. amik muka ko.. skang ni baju putih ko dh jadi kuning... hahaha.... mmg aku ni xlehpakai baju kaler putih la kot..mesti ade2 je benda yg mencacatkan..

yang bikin kelakar tu, jiran sebelah umah aku... dia siap guna air dari pili bomba lagi tuh.. haahha.. aku igtkan bunyi ape kat luar tu.. rupe2nye bunyi diorang anak beranak dok angkut air dari pili bomba(pili bomba tu depan umah aku jer).. dah terputus ssgt bekalan air la tuh.. aku pn x terpikir smpi nk amik air dr pili bomba.. hehehe.. tapi kalu pahni xde air lagi, kompem aku pn akan amik sumber air dari situ gak(jiran aku yg kasi ilham kat aku soh wat camni gak.hehehhe)... hrp2 pahni xde la kes bekalan air putus lagi.. kalu bekalan elektrik putus, ok lagi.. tapi kalu air, mmg ssh la skit... sume nk guna air..cuma kalu bekalan elektrik putus, abis la ikan2 dlm akuarium umah aku tuh.. jwbnye, bye bye je la.. :D.. menangis x berlagu la asben aku.. hahaha..... pe2 pn, tu sume keperluan harian kita...




0 Responses