Daisypath Anniversary tickers

.: PRIHATIN :.

selasa lps, aku kena gi tmpt client.. camni la rutin kalu dh keje support2 nih... kalu ikutkan ati, mmg x nk nye pergi memandangkan skang ni aku dh sarat.. x kuasa nk redah jem, aku naik lrt je la ke kl.. pahtu dari masjid jamek tu kena menapak plak ke menara maybank(sbb opis client kat sana).. mengah gak.. ngan 2 beg aku sandang.. satu hbag n satu lagi beg ala2 note berkaitan ngan proj kat sana...

smpi sana kol1.30.. cuba bygkan, dari kol1.30 aku berdiri smpi la kol6.. camne nk duduk, krusi xde.. kalu aku duduk pn, payah nk wat keje... penat giler rase.. sempat duduk time gi solat asar je la.. kol6 aku menapak plak dari menara maybank tu ke lrt masjid jamek... serius aku ckp, penat giler..

smpi kat lrt, x yah ckp la, ramai giler mahluk kat kl ni nak naik lrt... dlm ati aku, "mintak2 la dlm lrt nnt ade yg prihatin bg aku duduk.. kalu x kesian kat mak buyung sorang ni"... mmg aku hrp2 sgt dpt dok la sbb mmg dh penat ssgt berdiri... kaki pn rase cam kaki gajah dh.. dlm lrt tu, mmg ramai la org... aku pn kena berdiri mula2 tu.. tapi ade la sorang makhluk Allah ni yg sgt prihatin, bg aku duduk tmpt dia.. mmg nk je aku dok.. tapi bile tgk pada umur dia, kesian plak nk amik tmpt dia sbb yg bg aku tmpt duduk tu dh macik2.. yg muda2 n sihat2 ni wat dek jer... mulanye aku ckp, xpe la(tpi dlm ati nk ssgt :D)..pahtu bile dia ckp dia dh nk smpi, aku duduk je la..

trime kasih ssgt dpt tmpt duduk.. kalu x, stgh jam la aku berdiri... tapi yg x brape berkenan nye, nape la yg prihatin tu, macik2 plak.... yg muda2 ni wat dek jer.. bukan ke dh terpampang kat dinding lrt tu, priority tuk sapa2.. ni x.. diorang wat dek jer.. tah ler.. aku pn x faham la...

blk umah mlm tu, lenguh ssgt, mintak la asben aku urut.. dia terkejut tgk kaki aku dh kuar urat2... dh la kembang semacam cam kaki gajah.. selama ni x penah camni... mungkin sbb byk jalan... kalu kire, rasenye berkilo2 meter aku jalan kot..

esoknye nk gi keje, mula la rase badan semacam jer.. tapi seb baik la, bos aku masih igt yg aku ni pegnent... dia pn ade hati perut... so, dia wat blk la benda2 yg aku ptt wat kat tmpt client tu.. kirenye aku wat keje dari opis . x kena gi tmpt client lagi.. gi antar je la nnt.. tq bos.. kadang2 mmg bule puji la bos aku ni bab2 gini.. tapi kadang2 je la... kadang2 tu bukan takat x leh puji, bule kutuk lagi ade la...

skangni, terasa nk beranak cepat2... dh x larat nk keje... dh x larat nk bwk perut(padahal pegnent kali ni perut aku lagi kecik dari sblm ni)... otak pn asyek dok pikir new bby jer.. sll je ckp ngan bby, soh kuar awal.. ibu dh x sabar nk tgk bby ni.. n yg penting, nk cuti panjang.. panjang mana tu, x tau lagi... tgk pada keadaan nnt...




12 Responses
  1. Unknown Says:

    biasala tu sue...diorg pikir penat diorg je tu, penat ibu ngandung diorg xpikir..huhuhu

    ko siyes nak quit ke sue? dh pikir masak2 ke?


  2. 3uri@ni Says:

    Aku yg tukang dgr citer ko ni pun rasa penat sue. Takpe, ko kuatkan semangat eh (^__^)

    Aku baru nak tanya soklan yg nana tanya tu...confirm ke sue?


  3. $ue @nim Says:

    nana >> tu la.. mase awl2 pegnent dl, aku x kesah lagi kalu xde kesian kat aku. sbb masih larat.. skang ni dh sarat, x leh nk berdiri lama2.. mmg masing2 time blk keje penat.. tapi ibu mengandung ni lagi penat kan.. penat keje + penat bwk berut..
    pasal keje tu, aku mmg nekad.. asben aku pn sokong.. tunggu ujung bulan ni jer.. kalu xde gaji lagi, mmg aku benti sblm tarikh spttnye.. tp lps ni, kena pulun cari keje balik la.. payah wei dok bandar besar kalu sorang je keje..

    zue >> tu la zue... mmg penat.... sbb tu la blk umah, kaki aku kembang cam kaki gajah.. siyes aku ckp, penat xleh nk cite kat org.. kalu drive, lagiii la penat.. ngan jem nye.. nasib ade lrt je nih.. gagahkan naik lrt jer.. ko best la, dok bandar yg x jem.. kalu pegnent pn, abe syg bule tlg jadi driver...
    pasal keje tu, wat mase ni kompem.. tapi x tau la kot2 last minute berubah fikiran plak ker... tapi mmg aku nk quit dari sini pn. cuma skang ni je x bule, sbb xde sapa nk amik ibu pengandung ni keje.. pahni mmg kena pulun la..


  4. 3uri@ni Says:

    Aku xder aaa manja sgt sue, ko jgn aaa wat aku malu, kehkehkeh masa wat master ari tu, aku drive sendiri gak tau ke uum tu, 45min gak, pegi balik dah 1 1/2, tp kalu jln2 kat bandar kangar ni, mmg aku x pernah drive lg kat sini, cuma ada la sekali dua masa amik laki aku kt stesen bas masa dia gi conference tak bwk aku.
    Tp mmg aku tak banyak drive macam ko aaa, hehee (malu2, hihi)


  5. Unknown Says:

    hahaha...sama la mcm aku...sejak duduk sabah ni, mmg dh xde drive sndiri pun sbb aku seram wei ngan cara org cni bwk keta...huhuhu..ni pun sejak duduk base bru start drve smula..tu pun takat dlm base je la brani...base dh la kecik je kat cni..hihihi

    xpe sue, nnt bb ko mesti kuat smgt tu mcm ibu dia (^_^)...dan insyaAllah, ada la rezki bb tu nnt.. Aminnnnn :)..


  6. Unknown Says:

    eh lupa, aku pun pnh gak rs situasi keje mcm ko...cukup bln je gaji xmasuk2...kalo masuk pun, kurang...bkn xbersyukur, tp bjet lari la kan sbb kte dh pan btul2 nak byr itu ini...mud keje pun asyik xde je sbb skt hati ngan bos nye pasal...last2 aku quit dr ctu, bru la aman hati aku...huhuhu


  7. $ue @nim Says:

    zue >> ala... jarang2 drive x pe.. jgn dh x drive.. kang bule lupe skill driving tu camne.. ekekke.. silap2 kena blajar blk camne nk drive nnt kang... :D

    nana >> aritu mase gi umah abg aku, penah la gi ronda2 smpi base ko.. jalan pn xde la bizi mana pn,... rasenye kalu ko drive keluar base pn, bule kot... adam jadi co-pilot.. pemberi semangat kat mama dia.. ekekek..
    mudah2an bby aku ni kuat semangat la.. jangan manja2 cam abg dia.. penat aku nnt.. :D
    aku pn skang ni dok dlm situasi ko dl kot.. rasenye kalu quit lagi senang ati kan... :D... kita tunggu masa dan keadaan yg tentukan segala2nye... tuhan dh tentukan nasib n rezeki kita camne... dia dh wat yg terbaik tuk ummat Dia... pegang pada t je la... kan...


  8. Aliya Says:

    Sue>>aku sokong ko quit...kita keje nak happy+gaji..kalau keje happy, gaji pun happy baru best... aku pun dulu quit sbb aku rs tak happy,la ni tgh hunting job yg aku minat..hehe..tp unit trust takmau tinggal...sbb melalui unit trust ni mcm2 ilmu aku dpt... alhamdulillah...makin dekat dgn Allah bila buat full time UT.

    InsyaAllah rezeki anak tu ada..maybe rezeki ko dtg bergolek lps ko lepaskan job yg sekrang ni...Allah bagi apa yg kita perlu,bukan yg kita minta..so, quit job ni, tenang nak jaga anak, dh settle semua,usaha cari kerja semula...insyaAllah dpt yg lebih baik. Always be positive..dan bayangkan nnt ko nak sausana kerja mcm mana, lokasi mana... insyaAllah, Allah Maha Pemurah, dia akan bagi selagi kita perlukan.


  9. Unknown Says:

    nak like comment aliya...hehehe...

    kalo waktu org blk keje, mmg jem kat area indah permai tu sue...kat situ la aku gerun sbb van2 nye sesuka ati je nak kuar masuk...pastu ko prasan kan ada perkampungan kat celah2 pokok tu? hahahaha, sesuka hati je diorg nak melintas....mcm2 kes langgar la dgr, tp xheboh sbb ctu kan kwsn org2 filipin kebanyakan...huhuhu


  10. $ue @nim Says:

    aliya >> tq. aku suke komen ko... sgt2 memberi semangat kat aku... tq bbyk.. nmpk gaya nye pahni kita sume kena cari keje yg kita rase hepi.. jgn keje yg kita pakse buat2 hepi... kan...


    nana >> ohoho.. ye ke.. aku x tau plak kalu ari keje.. sbb ariu aku gi sana ari cuti tadau keamatan.. so, x tau sgt la time ari keje camne.. kalu gitu, baik pakai drebar je la kalu nk kuar... hehehe.. co-pilot adam pn xleh nk pakai gak nih.. ekekke..


  11. Aliya Says:

    rasa kembang sekejap...hehe...terharu pun ada.

    Sue:ye la, kalo boleh happy time keje sgt bagus, sbb kerja tu ibadah..kita kn buat seikhlas hati kalo nak dpt full mark. aku pun niat kalo dpt kerja makan gaji lepas ni, nak buat yg terbaik...sbb sebelum ni keje sambil asyik tak puashati je,x sesuai kot...wink-wink.

    kalau boleh everyday amalkan sunat dhuha dan witir..ni petua murah rezeki...lagi satu bykkan bersedekah...

    kalo lps isyak nak buat tahajud,taubat gan istikharah terus pun takpe...then terus tido, aku pun br dpt ilmu ni...so,tak semestinya bangkit awal pg,tp waktu itulah yg plg afdal...buat sekadar termampu...dulu ms kat skolah,wife cikgu aku pesan, buatlah istikharah everyday walaupun kita rs tak perlu buat pilihan...mohon agar Allah beri petunjuk terbaik utk kita..jom kawan2 kita amalkan solat2 sunat ni (peringatan khusus utk aku ni!)...moga kita sekeluarga dan anak2 kita cemerlang dunia dan akhirat...

    motto wajib DMFK: memang senang nak senang...
    resepi: usaha+doa+tawakal


  12. Kaki ko camne? dari cerita ni, aku boleh terasa macam kaki aku lak yang terasa sengal2 kesakitan lenguhnya tuh...

    Aku doakan semoga mudah urusan & murah rezeki...walau apa pon ko pilih sue...

    tips: kalo rajin, rendam kaki dlm besen dgn air suam mlm2 sebelum nak tido...insya allah lega sket kaki tu...