Daisypath Anniversary tickers

.: JEM = CRAMP :.

hidup di bandar besar, tipu la kalu ckp xde jem... wlpn ari cuti, jem ttp ade.... dh jadi sinonim kot.. eh!!! sbnrnye aku bukan nk ckp pasal bandar besar... bukan nk ckp pasal jem.. tapi akibat dari jem kat kl nih.. btl2 menyakitkan ati n menguji kesabaran aku....

nk dijadikan cite smlm aku blk awl la gak(kuar opis sblm kol6), tapi jem nya, mak aiii... lenguh kaki weh.. dengan org agak kurang aja yg potong Q nye.. tensen wei.. buleh menjerit dalam kete sorang2.. dh lama x jem camtu.. sllnye kalu kuar dari opis time camni, smpt la elak jem.. kunun2 nk elak jem la tuh kuar awal...

dh la kad touch n go x tau dok mana.. kalu ade, kompem aku dh ikut hiway.. aritu asyraaf dok main2 ngan kad tu, skali mase nk kuar kete, x de plak kat tgn dia.. tny dia letak mana, mcm2 jawapan.. jenuh cari dlm kete, xde.. rasenye dh innalillah kot.. byk la gak duit dlm tuh... xpe la...ade hikmah disebaliknye tuh...

aku pn x tau ape sbbnye jem gile2 baban smlm.... dari aku kuar opis x kol 6 lg, kol730 ++ br smpi umah.. padahal kalu pagi2 dtg opis, 30minit dh bule smpi.. tensen btl...

disebabkan jem trk, tgh jem tu, bule plak kaki aku ni rase semacam... sakit ssgt... alamak... dh start cramp la.. tensen ssgt tau time tu... time kete benti, aku urut2 gak la kaki.. nk bg ilang cramp tuh.. ilang kejap.. pahtu sakit blk.. nk nagis je rase... sape2 yg penah rase tu, tau la cmne sakitnye...

blk umah tu, tukang urut personal(laki aku la tu :D) aku la jadi mangsa.. sblm tido dia urut kaki aku.. lenguh tau redah jem... pahtu si hero junior aku, asyraaf tu kalut la gak nk urut gak..

mlm tadi dlm kol4 pagi, bule aku tersedar plak.. sbb nk kencing... bgn la gi toilet.. tapi time jalan tu, rase sakit kaki. jari kaki pn rase senget2 tau.. nk dok pn xleh... rase cam org cacat je time tu.. aku try urut2 sdiri.. tapi x ilang gak sakitnye... last2 kejut asben aku, soh dia urut... sakit tau...

kalu ikut pengalaman time pegnent dl, lps 7 bulan br aku start cramp... skang ni awal la plak rase cramp... mungkin sbb sll jem kot... tingin sbrnye nk ngada2 soh laki antar n jemput kat tmpt keje.. tapi aku xleh nk wat camtu.. keadaan x mengizinkan.. terpakse berdikari sdiri la...

nk tny korang2 yg sll cramp, camne ek korang wat.. aku sllnye urut je la... abis2 pn, x tahan sakit, nangis sorang2 dlm kete... bahye kan cramp time drive... dl aku akan bentikan kete kat jalan je la kalu time cramp... tapi penah gak kena tegur kat polis, dia ckp bahye benti tepi hiway gitu jer.. sbb penah jad kes lori langgar keteyg parking kat tepi jalan.. ngeri la plak rase...





5 Responses
  1. Unknown Says:

    huhuhu...aku pun bru hr tu kena cramp mcmni sbb sejuk sgt2....nak wat apa lg, nangis je la sorg2...sbb dh terlampau skt....seminggu gak la bru ilang rs skt tu...

    aku pun xtau nk wat mcmne...sapu minyak je kot...xpun, ko stdby yoko2 la sue dlm keta...ok gak kan pki yoko2 tu...

    hati2 ye ms memandu tu....


  2. 3uri@ni Says:

    Kalu lepas cramp terus baik takpe la jugak, kan. Mmg berhari2 jugak la kesannya tu terasa.

    Ada org accident ke apa Sue yg jem gila2 tu? Kalu tak moh je, meh le duk Perlis ni, hehehe tenang je...


  3. $ue @nim Says:

    nana >> aku x pnh lagi cramp sbb sejuk.. lagi2 skng ni.. lagi la x penah sejuk.. manas je manjang wlpn ujan.. tapi bile cramp, x tau nk ckp la.. eh!! ko biase pakai yoko2 ker.. ok x.. aku x pnh guna lagi benda tu...

    zue >> tu la zue.. kalu lps cramp, urut2 n trs baik, xpe la gak... bule lagi teruskan perjalanan. mase 1st pregnant dl, aku penah tau benti tepi hiway... sbb cramp... terpakse gak benti sbb xleh nk drive... tu yg kena tegur kat abg polis peronda tu...

    jalan yg aku sll lalu ni mmg tiap2 ari jem... tapi smlm tu jem diluar jangkaan la plak.. xcident xde.. kete rosak pn xde.. cuma kete je byk.. cam semut kuar dari pusu je zu kalu tgk pada kete nye.. time tu gak, aku rase cam nk merempit je dtg keje...

    eh!! kalu la perlis tu ade base TUDM, bule gak aku soh laki aku mintak tukar sana.. kenal tmpt org.. dok tmpt yg jauh dari jem, best gak.. lgpn aku x penah spi lagi perlis nih...hehehe... kelantan pn xde base TUDM... kalu ade, dh lama rasenye aku blk negeri aku...


  4. Unknown Says:

    aku biasa pki yoko2 nie, tp jgn sapu byk2 kang pns pijar plak kulit ko... aku biasa sapu kat pinggang, tp sjk pregnant ni aku sapu sebulan skali je la, tkt ada efek ke...tp kaki no hal rsnye...ko try la, mana la tau berkesan...risau plak dgr org tgh2 drive tetiba kaki cramp ni...huhuhu


  5. $ue @nim Says:

    nana >> aku bule try cam ko wat tuh.. mane tau kot2 menjadi... pahni yoko2 kena jadi kawan baik aku la plak.. tq.. tq..