.: KISAH TAHI LALAT :.

tahi lalat bule berukar jadi kanser... btl ke ?????

tempohari, aku ade didatangi tetamu.. kwn asben aku dari jb.. dia ade keje kat kl.. jadinye, dia tumpang la tido kat umah aku... aku pn mmg kenal kwn asben aku yg ni sbb dulu dia adalah salah seorang jiran aku... bini dia pn aku kenal.. cuma x brape rapat la sbb bini dia jarang ade kat umah memandangkan dia tgh blajar kat johor.. so, kenal gtu2 je la.. time dia blk subang(mase dia dok sini dl la), sll la kuar sesama.. gi mancing la.. gi berkelah la.. tu kisah dl la..

sbnrnye aku bkn nk crite pasal dia tuh.. tapi nk crite psl lain.. malam tu, xtvt kami, borak2 kosong je la kat umah... pahtu tiba2 camne tah bule terkeluar pasal tahi lalat.. aku ni nk mmg ala2 ratu tahi lalat gtu.. hehehe.. dia ade la crite pasal jiran kg dia... pasal tahi lalat jiran kg dia tu makin lama makin membesar..membesar .. dan membesar... last2 gi klinik doc sahkan tu kanser.. mak aiii. .takut je dgr.. dh la tahi lalat tu atas idung.. rompom(korang paham ke perkataan ni :D) la idung dia sbb doc terpakse buang sel2 kanser yg dh makan isi idung tuh... fuh!! xleh nk imagine aku camne kalu doc buang sedikit isi idung..

pahtu aku mula la terpikir, camne ngan tahi lalat aku ni????.. dh la tiga2 tahi lalat kat muka aku ni sume tahi lalat idup.. takut nye kalu aku pn mengalami nasib yg serupa ngan orang tu... oh!!! mintak simpang..

arini, aku ade la surf sikit info pasal tahi lalat n kanser kulit ni.. ade terbaca kat blog sorang ni dan juga sini.. takut la plak.. dulu2 mak aku penah soh aku gi buang tahi lalat aku nih.. tapi bile gi klinik gomen, doc situ kata, biar je la kat situ (kalu klinik private, mesti dh soh buang tuh..masyuk la skit kat diorang kan...).. dia siap ckp, jadi penyeri lagi tuh... hahaha.. saje je la tu mls nk layan aku kot....

aku penah gak tny kwn2 yg penah wat laser kat klinik... tny kos dia mahal ke x.. kwn aku kat kelantan dia ckp dia wat kat spital gomen, xde la mahal..tapi beratus2 gak la... tapi aku takut la plak nk gi wat laser nih... dh la tahi lalat aku ni kat ngan mata... kang x pasal2 effect kat mata aku.. terpakse plak guna permata hijrah kn.. eh!!! nape plak tiba2 kuar iklan pasal permata hijrah plak.. hahaha

korang2 rase, ptt ke aku buang tahi lalat aku nih.. kang kalu aku buang, ada org kata mengubah ciptaan Allah plak.. bule ke ek kita buang tahi lalat... bile terdengar crite2 yg camni, rase cam nk je aku gi buang.. lagipun makcik aku dulu pn penah gak ade tahi lalat cam aku ni.. tapi dia x gi wat laser pn.. cuma lama2 tahit lalat tu akan pecah sdiri.. yg tu, lagiii la sakit.. adeh!!!!.. camne ni ek....




0 Responses