.: RAYA :.

skang ni dh penghujung syawal.. aku kini br je beraya buat kali ke-2.. raya pose 6... memandangkan mak auku dh lama beraya, tu yg aku pn cpt2 abiskan pose 6 aku.. dan alhamdulillah, akhirnye sempat gak raya pose 6.. pahni kena trs sambung tuk pose ganti plak..

bile cite pasal raya ni, sume org mesti suka.. kalu dl, mak aku sll je wat ape2 walaupn time raya pose 6.. wat ketupat ke... nasik dagang air tangan dia ker.. nasik impit ker.. mmg dia akan wat la ape2 yg dia rase nk makan or ape yg anak2 dia request.. tapi skang ni, sejak2 mak aku dh x larat ni(anak2 dia bukan x tau wat, tapi lagi sedap dari air tangan ibu.. kan..kan..kan..), x de pn dia wat cam dl.. tu br raya pose 6.. kalu raya btl, macam2 lagi la... x penah tempah pn.. skang ni, nk makan je, gi tempah kat org.. cam thn lps, mak aku x larat nk wat ketupat, tempah la ngan kwn mak aku.. nasi impit kuah kacang n satay pn tempah ngn org gak.. mana la larat nk wat sume tu ngan kederat org tua.. kan... thn ni mak aku rajin skit.. sbb ramai pembantu2 dia wat keje(adik beradik aku ramai yg blk kg awl).. jadinya semangat nk wat itu ini, ade la skit... raya thn ni smpt la merasa ketupat ngan tapai air tangan mak aku.. hehehe.. ni raya pose 6, x de pe2 pn.. lagipn mak aku dh lama pn raya.. aku je la lmbt.. sbb start lewat..

so, kepada sesapa yg pose 6 gak tu, n bakal raya or dh lama raya, aku ucapkan SELAMAT HARI RAYA pose 6 la..


:: tahun ni aku kena ganti pose 29 hari.. byk tu... kena pose awl2. kang ganti lmbt2, ade plak yg liat nih.. selamat ganti pose la tuk diri aku sdiri n tuk sesapa yg tinggal pose tu.. hehehe.. jom pakat2 ganti pose awl2..


3 Responses
  1. FaraMie Says:

    wah raya pose 6 pun ada ya :). kalo aku org jhr raya mmg sbln psl setiap umah buat marhaban. byk gak ko kena ganti..aku yg plg byk 15 hr nk ganti pun rs cm byk gak. lgpun slalunya aku xbuat direct pun. ko kalo nk ganti better skang ni psl maghrib da msk awal skang heheheh. aku thn ni sib baik kena ganti sehr ja.

    thn ni aku lgsg xbuat pose 6. Oklaa slamat beraya la yaa.


  2. fyda Says:

    aku pun tahun ni x dpt buat posa 6 cz posa yg sebulan tu pun aku dh x brp larat.

    selalu aku buat sama2 dgn napi so best sikit sm2 raya & ada geng posa.

    posa ganti pn blm mula lagi tp seb baik bolos cikit je dri biasa. he3


  3. $ue @nim Says:

    farah >>
    tu la.. bile ko ckp marhaban kat johor, tingat mase dok utm dl.. sll gak ikut gi marhaban nih...
    tu la farah.. nk wat camne.. salah percaturan.. plan nk lps raya, leh la pose penuh.. skali sblm raya bby dh kuar da... hehehe.. terpakse la ganti.. ni pn br ganti 6 hari jer.. mmg kena pose awal2 ni.. kang lmbt ganti, lagi liat aku.. plan pn cam ko la.. pose awal2 sbb maghrib skang ni awal.. cpt ski berbuka.. hehehe...

    fyda >>
    hehee.. best la ko pose penuh thn ni.. x yah nk ganti2.. aku tahun ni mmg superb la kena ganti.. ade lagi 23hari lagi beb... aku pn sblm ni pose6 skali ngan asben.. tapi thn ni sbb aku dok kg lama, so, aku pose dl la.. takut x smpt nk pose 6 kat sini..