.: PANTANG :.

aku skang ni sudah pn abis pantang.. pantang 44 hari la... dah siap 'pelepas' sume dah la.. tapi masih lagi di kampung... tunggu kanda blk amik. bile lama tinggal umah, rase rindu plak kat umah sdiri... tu yg buat x sabar nk blk kl.. tapi bila dok kl, rase rindu plak kat kg.. tu la kan lumrah dok berjauhan..

bile dh abis pantang ni, ramai la plak org dok bertanya, bile start keje.. ni yg buat kepala aku berserabut nih.. sbnrnye, x ramai yg tau aku skang ni sudah pn berstatus, surirumah sepenuh masa... lagi2 famili mertua.. mmg xde sapa pn tau aku dah keje kat umah jer.. so, kalu dh status camtu, bile2 masa je la bule start keje.. best ke x ye jadi surirumah sepenuh masa ni.. bule la aku try pahni.. tapi bile pikir2, risau plak x de keje lagi ni.. alangkah seronoknya bile aku tgk bby aku... x payah nk pikir apa2.. dunia dia hanya lah minum susu, tdo, berak.. bahagia betul kan dunia si kecil nih.. kan best kalu aku pn camtu.. x payah nk pikir benda2 yg menyerabutkan kepala otak...

ya Allah, bukakanlah pintu rezekiMU buat hambaMU ini... KAU berikanlah rezeki yang terbaik bagiMU dan terbaik juga buat ku..



:: insyaAllah minggu depan aku akan blk kl..


0 Responses