.: LEMBAB :.

entry kali ni bukan aku nk ckp yg aku wat kek cokelat lembab k.. ni adalah berkenaan ketidakpuasan hati aku ngan satu badan kerajaan ni yg bagi aku tah ape2 je la..

sbnrnye 2 3 menjak ni aku ade la berurusan ngan JPN (jabatan pendaftaran negara) berkaitan ngan tukar2 ic nih... bukan nk tukar ic aku.. ic aku dh mmg mykad dl2 lagi... ic anak aku pn dh mykid sejak kuar lagi... ni cite pasal ic asben aku.. dl, tentera ni mmg x pakai ic.. pakai ic diorang yg ala2 cam ic yg liminate tu.. cam kuno sgt kan..skang ni diorang nk tukar cam ala2 mykad gak la.. rasenye kalu bab2 ic cam ni, polis lagi dahulu tukar.. sbb aku penah tgk ic abg aku mase 2008 dl lagi.. abg aku polis... dh cam mykad pn... yg tentera ni je masih guna kad pengenalan diri yg liminate.. mmg aku pn kata kuno gak kat asben aku.. hehehe...

rasenye dah ramai gak yg dh siap n dh ade pn ic ni(bagi spa2 yg keje tentera la).. tapi mslh skang ni, asben aku x dpt2 lagi.. tah nape la.. sejak dari bulan8 2010 lagi wat.. smpi skang ni dh tgh thn 2011, x dpt2 lagi... kalu org awam, kalu wat kat putrajaya, dlm mase sehari dh bule dpt.. kakak ipar aku ic dia hilang mase shoping kat jalan tar time raya thn lps, gi wat ic kat maju junction, smggu dh leh dpt... aku pn pelik.. nape la tang nk tukar ic tentera ni lmbt sgt.. ape yg buat jadi lmbt sgt pn aku x tau... ke sistem diorang x support tuk ic tentera... ni sume gara2 asben aku soh aku tlg dia la nih.. xpe.. aku xde keje, bule tlg ... kalu time bizi bangat, x smpt gak nk tlg laki sdiri pn.. dh berkali2 cek n call JPN, jwpan sama gak.. MASIH DALAM PROSES... smpi bile diorang proses pn aku x tau la...

rase cam nk je gi JPN kat putrajaya sdiri.. aku suke bab2 sembur org nih.. hehehe... br je kejap tadi budak kat kaunter touch n go kena ngan aku.. dh sah2 aku bgtau nk reload masuk kad touch n go duit aku yg kena telan dek mesin tambah nilai tempohari, dia plak mandai2 gi pos cek kat umah aku.. dah la kalu pos benda2 yg rase penting ,x brape nk selamat kalu pos ke umah aku.. sbb budak2 sll je bukak n main2 peti surat org lain... tah ape2 je la.. aku pn pe lagi, kena sembur la budak tadi tuh(sembur bukan bermakne tersembur ngan air2 luir ok.. hehhe)... kalu la ade sapa2 yg keje ngan JPN ygbule jwpn persoalan aku ni, kan best....




4 Responses
  1. 3uri@ni Says:

    Hish mak buyung ni hot temper pulak dahhhh, hehee

    Biasa la benda2 mcm ni, mmg sakit ati tau. Rasa cam tak logik kan bila benda 2 mcm ni amik masa lama giler nak proses


  2. Kelkatu Biru Says:

    Ha ha ha , kat sini pun berangin jugak ye...hehehehee...kalo aku keje JPN aku taknak ngaku la, sue... ha ha ha

    p/s: Ic tentera lain eh...aku baru tau...

    have a nice day. ^_^


  3. nanazack Says:

    eh sue, xdpt lg ke? husben aku dh dpt dah...bln bila aku xhengat la tp diorg ni wat secara berjemaah n dpt pun secara berjemaah...hehehe...tp kelakor giler la ms husben aku dpt ic baru nie, berlagak giler...ye la, sblmni kan ic diorg laminate je kan...hahahahaha...

    >>isyah...
    byk2 bdn unifom, tentera ni mmg ada slow ckit banding polis n lain2...xtau la nape...huhuhu


  4. $ue @nim Says:

    zue >> hot la gak bile tny, diorang ckp dlm proses.. bile tny lagi, bile bule siap, x leh nk ckp.. kalu just leh bgtau status dlm proses, x yah ckp pn xpe.. mmg kalu cek online pn, camtu gak status nye.. hangin tol...

    aisyah >> wah!! lama ko menyepikan diri... hehehe... kalu aku tau ko keje JPN, ko la org pertama aku yg aku cari.. hehehe..

    ic org yg kje badan beruniform ni lain skit.. cuma bomba je la cam ic biase.. polis ngan askar, mmg ade ic sdiri... tapi kalu ko tgk ic dia sblm ni, kelakar giler... kalu la andaikata aku terbasuh baju dia skali ngan ic dia, silap2 buleh lunyai ic dia tuh.. hahahaa...


    nana >> laki aku x dpt2 lagi nana.. dia pn wat berjemaah gak.. tapi mmg jemaah dia x dpt2 lagi.. wat sejak dari bulan 8 thn lps lagi.. org ygwat ikut jemaah slps dia, adeyg dh dpt pn... aku plak yg hangin sbb dh lama wat tapi x dpt2 lagi... tu yg aku ssh2 kontek JPN.. JPN soh call lagi dlm mase 2 3 minggu.. tgk la nnt, kalu aku call 2 3 minggu akan dtg, jawapan yg sama, mmg aku sembur biar smpi tersembur air liur..
    agak2nye lagak laki aku pn cam laki ko gak kot nana.. sbb dh lama xde ic cam kita2 nih, tiba2 dpt, mesti berlagak gile.. hahaha..
    aku sokong part last skali tuh.. antara byk2 badan uniform, tentera yg plg slow skali bab2 nih... aku pn x paham nape..