Daisypath Anniversary tickers

.: CITE ASYRAAF PLAK :.

arini nk cite pasal hero junior aku, asyraaf.... macam2 peel dia skang ni sejak menjangkau usia 2 tahun... penat melayan kerenah dia.. tapi penat2 pn, sonot sbb anak membesar depan mata..

skang ni perut aku mula menonjol ke depan... maka, aku cpt la penat... pantang aku baring je, mula la ade orang kacau.. x hero junior, hero senior... tutup cite pasal hero senior.. nk cite pasal hero junior jer..... skang ni, kalu aku baring, asyraaf akan dtg letak telinga dia kat atas perut aku.. kunun2 nk dgr la bby wat pe.. hahaha.. pahtu dia siap soh aku wat ala2 bby tendang dia. dari pemerhatian aku selama ni, insyaAllah dia bule jadi abg yg penyayang pahni.. bukan nk puji anak sdiri.. tapi mmg dia tu jenis sukakan baby.. sepupu dia yg br 4 bulan pn, asyek nk dukung jer.. smpi kan baby tu yg rimas... pahtu aku tny ngasuh dia, sbb ade baby sorang kat sana, dia ckp asyraaf x pnh lagi buat pe2 baby tu... sll je nak cium.. risau gak.. takut terjatuh atas budak kecik tu kan.. tapi x tau la.. kot2 ngan baby org je camtu.. ngan adik dia seksok, lain plak jadinye..
cuma harapan aku, ngan adik dia sdiri seksok pn camtu gak la hendaknye...

satu lagi psl asyraaf, manja dia makin menjadi2 skang ni.. adeh!!! penat melayan wei... smlm ni dia dh manja.. skang ni bertambah2 lagi... kadang2 nk cepuk je rase bile time blk keje penat2 dia plak ngada2 nk itu ini... ramai org kata aku ni manjakan anak.. kalu la org kata aku manjakan ank, satu je la nk tny, camne cara manjakan ank tu.. nk kata aku x pukul anak, pukul gak. tapi xde la melampau2.. nk kata aku x marah, sll je kena marah... nk kata aku ikut sume kehendak dia, x de gak.. sbb sllnye aku time malas, wat dek jer... tah ler.. mmg dh dia tu sejak azali kot manja gitu....

moga anak ibu x manja2 lagi la pahni... moga jadi abg yg penyayang.. bule tlg ibu seksok...



3 Responses
  1. 3uri@ni Says:

    Mulut org tak berenti bercakap Sue, ko wat tak dengor je. Manjakan anak sendiri, apa salahnya. Susah payah kita yg lahirkan dia, besarkan dia, ikut suka kita la kan (^__^). Kang kalu marah anak, org bercakap jugak, kata kasar sgt. Payah org terlebih mulut ni.


  2. Unknown Says:

    huhuhu..perut ko bru nk menonjol ke sue? aku ni 5bln rmi yg dh tegur mcm 7bln....huhuhu...nak kata duduk je kat umah ni, xgak, mcm2 keje umah aku wat wlupun slow, tp peha ttp makin beso....

    biasa la budak2 kan...aku pun kdg2 angin gak ngan adam...bak kata org2 tua, nk dpt adik mcm2 perangai la dia tunjuk...bila pikir2 smula, aku dulu pun mcmtu gak bila dpt tau dpt adik....mmg lumrah...asalkan kte tegur anak kte tu, bknnye xtegur kan...tp xkan la kte nk mrh depan2 org kan...sian budak tu nnt....aku kalo nk marah masa aku berdua ngan adam je...kalo papa dia ada, aku marah gitu2 je....hehehe


  3. $ue @nim Says:

    zue >> tu la zue.. bile org kata aku ni manjakan anak, mula la aku terpikir, camne org bule kata aku ni manjakan anak.. camne cara manjakan anak sbnrnye pn aku x tau.. x kan la kan nk marah anak depan2 org... kalu tu pn org mengata gak.. last2 aku wat cara aku je la.. dh ibu dia manja(anak bongsu katakan), anak dia mesti la ikut mak bapak dia kan....

    nana >> aku dl, pegnent 5 bulan, jiran sblh umah pn x tau.. kecik je perut pegnent kali ni(hrp2 lain dai pegnent asyraf dl, lan gak la jantina nye.. :D).. tapi skang, dh nmpk la.. dh masuk 7 bulan..
    asyraaf tu manja sejak dl2 lagi... tp skangni makin menjadi2.. btl la kot lumrah.. tp selalu gak kena marah ngan ibu n abah dia.. cuma jarang naik tgk je la.. bebel je la lebih..