.: SALAM MAULIDUR RASUL :.

rasenye lum terlambat nk ucapkan SALAM MAULIDUR RASUL tuk sume umaat islam... dl zaman2 skolah, sll je wat sambutan tuk maulidur rasul.. pakai lawa2, pahtu berarak satu kampung bawak sepanduk ala2 sepanduk tunjuk perasaan... hehehe.... pahtu makan2 besar kat skolah...

pahtu, dh besar remaja, sll ikut sambutan kat masjid(mase dok kg la)... gotong royong wat masak kat masjid(yg sll gotong royong masak, mak aku.. aku gotong royong makan jer.. hehehe)..

tapi skang ni, sejak dok kat bandar x penah ikut mana2 sambutan sempena maulidur rasul nih.. x tau camne sambutan kat bandar... sll tgk sambutan kat bandar, cam dlm tv smlm la.. yg wat kat masjid sultan mizan kat putrajaya... tingin gak nk tau camne sambutan org perseorangan kat kl ni.. same ke cam org kelantan wat...



(image : pakcik google kasi)



:: arini mode penat gile baban.. smlm tolong kwn wat makan2 sempena maulidu rasul.. ikut stail kelantan... sini nye stail, xtau camne...
:: beruntung rase kalu jadi anak yg lahir pada hari yg sama ngn kelahiran nabi kita (smlm ade sorang kwn smbt bsday anak dia.. sbb lahir 12 r/awl.. mmg selalu smbt tarikh ni la.. xpenah smbt ikut tarikh lahir btl dia. best kan)...





3 Responses
  1. is-nanie Says:

    Kat area umah is ade jugak berarak dulu-dulu.. tp skrg nih buat majlis ms masa sebelum maulidur rasul saje.
    pastu paginya tgk perarakan kat tv. hehe..


  2. $ue @nim Says:

    eh!!!! kalu org perseorang yg wat, camne ek smbtannye.. ade berarak keliling kg gak ker... ke just selawat kat umah jer... nk gk tau camne org luar kelantan wat..


  3. red Says:

    salam maulidur rasul kak sue