Daisypath Anniversary tickers

.: KES PENIPUAN KE NI?? :.

Assalamualaikum...

penah x korang dapat call dari seseorang.. pahtu dia kata insuran anda dh tamat tempoh.. dan dia perlukan alamat terkini untuk urusan pengeposan polisi baru...
arini aku ade terima call dari sapa tah.. dia kata dia dari insuran XXX.. dia bgtau insuran aku dah expired.. dia mintak alamat terkini sbb nk pos polisi baru... blur kejap aku... bile masa plak aku amik insuran yg cover sthn je.. plk btl.


aku soh la dia antar ke alamat sblm ni... tapi yg peliknye dia plak mintak dari aku alamat terkini aku.. tapi dia kata sistem dia xleh nk trace alamat.. glup!!!... cam pelik kan.. sistem kat tmpt keje aku skang ni pn, wlpn guna sistem yg dah bepuluh2 thn dahulu, kalu bab2 alamat ni, bule je cari.. searh je nama pahtu trettttt... terus terpampang je detail2 dia kan...


bile org tu ckp x leh nk trace alamat, aku dah pikir, dia ni penipu kot..
dah la perut lapar, ade plak org yg x tau ujung pangkal call... trs aku hangin ckp yang aku x penah amik insuran yg cover sth2.. dan aku hanya amik insuran YYY je.. trs si pemanggil tu letakkan telefon...


nasihat aku kat kwn2 sume, jgn senang2 nk bg detail peribadi kita kat org yg x tau asal usul.. skang ni b yk kes penipuan.. n aku rase aku nye kes ni pn termasuk dlm kes penupian..
wallahu'alam...




0 Responses