Daisypath Anniversary tickers

.: Setelah sekian lama menyepi, akhirnye..... :.

fuh!!!!.. lama sungguh rase nye aku bercuti dari berblog.. entry2 yg ade pn dah lapuk.. sejak bersalin thn lps, mmg xtvt berblog, online n seangkatan ngan nye amat2 la terbatas.. entry yg aku sempat post pn skit je.. tu pn sbb untuk elakkan dari blog bersawang.. kunun2nye la.. hahaha...

byk benda aku terlupa n terlps nk cite kat kwn2 sume..live aku sebagai ibu kepada 2 orang hero n isteri kepada super hero agak bizi.. bizi melayan kerenah si cilik.. si abg yg makin manja sejak ada adik ni.. si adik plak makin lasak.. mmg x de masa la nk online segala mala tuh.. kalu aku wujud di alam maya pn, mase anak2 tido... or tgh2 malam.. time tu aman bg aku tuk online..

perihal asyraaf sebagai abg long, makin byk akal.. macam2 benda dia wat nk bg ibu dia yg x brape nk sabar ni marah.. nk mintak perhatian la tu kununnya... keadaan umah, x yah ckp la.. cam tongkang pecah.. kejap je bule tgk kemas.. pahtu abis diteraburkan nye sebakul besar menan dia tuh.. penah skali aku sorok dlm bilik menan dia, tapi dia cari2 jumpe.. abis berselerak dlm bilik plak.. adeh!!.. last2 aku kuarkan letak tmpt asal menan2 tu, kat ruang tamu.. at least mase dia main, aku nmpk la.. xde la risau ape yg dia main.. lgpn masa aku byk kat ruang tamu.. malam je la masuk tido kat bilik. si adik plak, makin lasak n bulat.. nenek dia kata, adik dh bulat cam guli.. hahaha.. macam2 la perumpamaan yg diorang bagi.. tapi mmg aku xnafikan pn.. badan dia lagi semangat dari abg nye dl kalu nk banding carta yg aku tgk dlm buku rekod kesihatan diorang.. bezanya, si abg dl sume cepat.. adik skang ni dh masuk 7bln(27/2), gigi pn x naik lagi.. merangkak pn x leh lagi.. go baby go.. cepat2 la merangkak n naik gigi.. ibu dh x sabar nk kena geget ngan adik ni.. hahaha.. wat masa skang ni, alhamdulillah sbb aku berjaya memaksimumkan baby aku ngan susu ibu.. wlpn ada kalanya aku ade gak bg susu formula.. niat nk bg fully bf x kesampaian.. cuma aku mampu meminimumkan pemberian susu formula je la.. br skali je beli susu formula sejak dia lahir. ni pn lum lagi abis 1kg.. alhamdulillah la.. ade kemajuan.. dl mase bersalin yg sulong, byk bg susu formula daripada bf.. pencapaian yg positif bagi aku kali ni.. insyaAllah, kalau di beri rezeki oleh Nya anak no 3, mana la tau kot2 bule fully bf..

ibu budak2 plak, skang ni ikt bulat jugak.. hahaha.. masih dlm proses 'KEMBALI KE ASAL".. harap2 proses ini berjaya la hendaknye... amin...


7 Responses
  1. 3uri@ni Says:

    Lama sungguh ko tenggelam ye Sue, baru ari nie timbul, hehehe


  2. $ue @nim Says:

    zue >> hahaha.. dah aku tenggelam smpi ke dasar laut.. tu yg lmbt skit nk timbul.. ekekek


  3. Unknown Says:

    sueeeeeeeeee....mana gambo bb yg mcm guli tu??? hehehe...sama la mcm kat cni sue...hr2 volume mak nye makin kuat...huhuhu dh la skang duduk umah blok...jiran2 sure dgr la aku jerit hari2...hahaha

    beza plak ngan adam n khabir kat cni. adam lg tembam dr adik cuma adik lg pejal dr adam ms kecik2 dulu... tp adiknye cpt wooo...la ni pun tgh usaha nak blaja merangkak.. huhuhu makin pening la kepala aku...naik walker toksah ckp...laju dah nie...


  4. Anonymous Says:

    tu yg "berkira2" gak nk bg adik kt naufal..super lasak.. tk tau la nk ckp mcmane..panjat sofa,turun sofa,panjat meja.. adeh.. hr2 ibu marah lepas tu rasa menyesal gila..huhu.. tp, sayang sgt2 kt anak2 ni kan.. kdg2 dorg tu mcm nak perhatian.. yela,bdk2..ape dorg tau pun..hihihi.. k,su "supermak" :)


  5. sue_anim Says:

    nana >> gmbr budak bulat cam guli, x leh nk upload lagi.. xleh nk transfer masuk pc lagi.. kesian kan, gmbr budal bukat tu x byk cam abg dia dl..
    cpt nye khabir.. adik asyraaf br ngesot2 je.. x leh nk merangkak lagi.. gigi pn xde rase nk naik.. tapi skang ni dia suke gigit2, dah gatal gusi la kot..
    kalu aku, baik pening ngan adik dari pening ngan abgnye.. ari2 jadi mrs tarzan.. jiran2 pn dh kenal kot sore aku nih.. hehehe...


    wan >> marah kat anak ni, marah2 sayang.. marah2 bile time hangin tu.. tapi bile dh sejuk skit, mula la menyesal.. kaksu sll gak berckp sorang2 ngan asyraaf time dia tido.. mintak maaf la.. ckp syg kat dia la... org kata mase dia tgh tido2 ayam tu, dia dengar.. lgpn mase dia tido tu la nmpk cam muka kesian.. tapi time dia wat kaksu naik hangin, jadi mrs tarzan gak... terpekik terlolong.. rotan kat umah kaksu tu dh pecah gara2 dok rotan dinding.. nk rotan dia, x smpi ati.. baik jaga adik yg kecik dari abang... abg sll mencabar kesabaran ibu... bule jadi supermak gitu... ekeke


  6. heheheee...budak2 & sepah2 ni mmg sinonim...

    so kalo g ziarah rumah kwn2 yg bersepah sbb ade anak2 kecik....pada aku standard la...

    Tapi, mmg tak dinafikan mmg mencabar part didik suruh "kemas balik"..............


  7. $ue @nim Says:

    huang yo shi >> btl2 mencabar part nk didik anak2 yg tgk lasak.. lg senang jaga baby.. heehehe...